Herr Schmidt a könyvelésről
Szöveges ítélet
Tömören, az autó korrekt. Nincs benne sok szerethető, de rendkívűl megbízható és néhany szögből, ideális év és napszakban, a fény beesési szőgének, intenzitásának, hőmérsékletének szerencsés együttállása esetén még szép is lehet. Aki sokat vezet hosszú távokat, ráadásul családdal, gyerekekkel, azoknak ideális. 1000 km meg sem kottyan, nagyon kényelmes, nincs versenytársa, hangja nincs: ELALVÁSVESZÉLY német autópályán 190-el előzés közben!
Fogyasztás: vegyes 30% város, 70% országút pihe-puha jobb lábbal és nagy koncentrációval akár 6L alatt is!!!!!! Sport fokozatban ugyanez a rutin ki-ki gyorsítva, élvezkedve egy kicsit 11-12L. 1000km autópálya 7-7,5. Most 8,0L-nél tartok 68.000 km után, mint átlag.
Erő: azért van benne, kicsit későn éled, de a váltó jól van hangolva, D-ben inkább a fogyasztásra figyel, S-ben pedig megjön az erő, a manuális fel-le pöckölést nem használom, semmi értelme, se gazdaságosabb, se gyorsabb nem tudok lenni a beállítottnál és a 7 sebesség miatt nagyon rövidek a fokozatok.
Kényelem: első osztályú, nem tudok belekötni semmibe, a légrugóknak köszönhetően nem érződik kapcsolat az úttal, főleg Németországban, azért Magyarországon már találni olyan kátyút, ami leveri a 2 centis hamut a cigi végéről. Talán csak a csomagtartót tudnám megemlíteni (kombim van), a tető meredeken esik hátul, ezzel sok helyet elvesz. Néhány apróság még talán, mint pl. bal könyöklő kemény, napellenző csak jobb kézzel hajtható le, nincs mélyedés a bal oldalán és a kormányon nem tudom a kezem alul, középen pihentetni, mert elhuz a kocsi.
Ár: mivel céges a kocsim, ezért felettéb jó az ár-érték arány, 55K EUR volt az autó nagyon sok extrával, ez Magyaro.-n 250-es euroval is 16M felett volt akkoriban. Azonban még a német ára is sok szerintem, ennyit egyszerűen nincs értelme autóért kiadni, kivéve ha állami megrendeléseken hízó vállalkozók vagyunk és nem tudjuk, hogy mire költsük a pénzünket. Szerintem x évesen remek vétel lesz 3-4 millió-ért a használt piacon, minden előnye meg lesz még és problémánk nem lesz vele.
Kiemelkedő pozitívumok:
- gyári GPS, tolatóradar, Hi-Fi
- xenon lámpák, nagy látótávolsás és nem vakítanak
- autómata ablaktörlő és fényszóróállítás jól teszi a dolgát
- kényelem
- sport fokozat - váltó
- stabilitás és csendesség
- nem zabálja sem az olajat, sem az izzókat
Negatívumok:
- külső tükröket nem huzza be
- ablakok ha lenn maradnak, nem érdekli, nem figyelmeztet
- hátul középen nem lehet utazni, nem kényelmes
- elektromos ülés ellenére (ami remek) nem jegyzi meg a beállításokat
Meglátásom szerint ilyennek kéne lennie egy normál autónak a mai időkben, csak nem ennyiért, hanem harmadennyiért. Több, mint 100 éve gyártanak autókat már és még mindig luxus a visszafogott erő, kényelem, megbízhatóság, funkcionalitás. Nem kéne annak lennie már, respect a marketingeseknek.
Hibalista
- Semmi különös, kötelező szervíz - olajcsere és 2 éves kislányom hathatós közreműködése nyomán belső tükröt elengedte a ragasztás, bár összesen csak 3 pötty fogta, szerintem lehetett volna erősebben is felragasztani
Ide hordtam szervizbe
VW - Audi szerviz Ladenburg - Nemeto.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 407 ST | Következő autója? | Talán Ford S-Max vagy Merci B |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
