A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A6 (2004-2010)

A6 2.0 TDI 125 kW Avant 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hosszútávon is nagyon megbízható autó.

Szöveges ítélet

Most közel 180.000 km van az autóban, gondoltam frissítem az ítéletemet.

Rosszat nem tudok az autóról mondani, az "Hibalista" fejezetben minden, a kopással összefüggő eddigi dolgot felsoroltam (kivéve a szokásos szervizeket). Ebből látszik, hogy minimális hibája volt, egyedül a kettős tömegű lendkerék élettartamával nem vagyok megelégedve.

A fenntartási költségeim még ennél a futásteljesítménynél is elfogadhatóak, de érdemes az alkatrészek beszerzésénél néhány kört futni, nagyon sokat lehet spórolni, ha nem az első helyen veszi meg az ember. Elsősorban az érdi Restart Autónál vásárolok, nagy kedvezménnyel.

Az autó minősége továbbra is nagyon jó, amire a használtautó vásárlóknak érdemes különös figyelmet fordítani, mert becsapós lehet a km óra!


És az első bejegyzésem szövege: Az autót 3 évesen, 57.000 km-rel vettem, alig fél év alatt 18.000 km-t mentem vele és jó ideig még nem tervezem eladni.

Korábban is nagy és kényelmes autóm volt (Citroen C5), de a kettő nincs köszönő viszonyban egymással. Tudtam, hogy az A6 nagyon jó autó, de tapasztalatom még nem volt vele. Ez a gép valóban fantasztikus, és a 170 LE 2.0 TDI motor nekem tökéletesen megfelel, a kezdeti ismerkedést leszámítva csak elvétve használom ki a teljesítményét.
Kíméletesen hajtva, főleg autópályán és országúton, kevés városi használat mellett az első 10.000 km-t 6,0 literes átlaggal tettem meg.

Az autónak minden része magas minőséget sugall kívül - belül. Hibája a leírt tanksapka állító motoron kívül nem volt.

Mivel már nem garanciális, a szakszerviz gondolata fel sem merült bennem az irreális árak miatt. Castrol Edge 5W30 olajjal és gyári minőségű aftermarket alkatrészekkel (MAN, Bosch, stb.) egy olaj és komlpett szűrőcsere (60.000 km-nél) kb. 35.000 Ft anyaggal munkadíjjal a megbízható szerelőmnél, ugyanezért (illetve levegőszűrő nélkül, mert az csak 90e-nél előírás) budapesti Audi márkaszervizben kb. 200.000 Ft lett volna.

Apró kellemetlenség: az első 2-3 ezer km-nél meg kellett tanulnom induláskor a kuplungot lassan felengedni, mert erőteljesebb gyorsításkor "beremegett" a pedál. Kis gyakorlással és a fogáspont kiismerésével ez korrigálható.

Nagyon praktikus a csomagtere, a puha plüsskárpittal bevont padlót ki lehet venni, vagy részben fel lehet emelni és így külön "elrekesztve" lehet pl. koszos, durva felületű csomagot szállítani. Jobb és bal oldalt nagyméretű tárolóhely van, amely külön kis ajtóval van elválasztva. Jól használható az elválasztó háló is, amely a lehajtott háttámlákra is rögzíthető.

A gyári "ballonos" gumikkal is kiemelkedően jó az úttartása és kanyarstabilitása. Havas úton is kiválóan vezethető, hála a magas szintű műszaki megoldásoknak és a kiváló Michelin Pilot Alpin gumiknak :-)

Igazi túraautó, autópályán 130-as tempóval hosszú távon 5,8 litert fogyaszt (pl. Horvátországi nyaralás), ha az embernek lenne elég nyugalma 80-as tempóval kocsikázni, akkor 5 liter alatt is lehetne vele közlekedni :-)

Szerintem a kombik között az egyik legszebb formájú autó, kevés hasonlóan jól eltalált látható az utakon.

A dízelmotor egyetlen hátránya az alapjáraton érezhető rezonancia, ami nem tolakodóan, de egyértelműen tudatja, hogy a benzinkúton mit töltsünk a tankba.

Az autó új ára számomra megfizethetetlen lett volna, de három évesen fele annyiért már egyértelműen megérte. Persze szerencse is kellett, mert sajnos nagyon mellé lehet nyúlni egy használt autóval, hiába tilos az órát pörgetni...

Hibalista

- Hibája alig volt az autónak, csak érdekességképpen felsorolom az normál szervizeken kívüli dolgokat. - - Tanksapka zár motorja 75.000 km-nél, 4400 Ft-ért vettem, 2000 Ft-ért kedvenc szerelőm beszerelte. - - Hátsó fékbetét csere 92.000 km -nél (nem hiba, de ennyit bírt, azóta is a cserénél beépített Ferodo betét van benne). - - 4 évesen jobb oldali aut. sötétülő visszapillantó fűtése tönkrement. Nem cseréltem, mert sötétedő tükörlap csak gyáriban kapható 70e Ft-ért. Most automatikusan sötétedik, télen meg nagy ritkán lefújom jégoldóval a tükörlapot, ha deres :-) - - 110.000 km-nél termosztát csere feleslegesen (télen nagyon lassan éri el a 90 fokot a hűtővíz). - - 120.000 km-nél kettőstömegű lendkerék csere (kicsit csörgött leállításkor és néha alapjáraton is). LUK volt benne, az is került bele - 95e Ft kompletten. A kuplung még nem volt elkopva, azóta is az eredetivel járok. Audiék ezt csak kuplunggal együtt vállalták volna 350e Ft körüli áron. - - 144.000 km-nél kipufógógáz nyomásérzékelő csere, Bosch (gyárilag is az volt) 11.000 Ft kompletten. - - Öt évesen tönkrement az egyik ledes hátsó lámpa (ez sem örök életű, szemben a gyár állításával). Égőt nem lehet benne cserélni elvileg, gyakorlatilag 15e Ft-ért egy szaki megcsinálta, azóta jó. - - 147.000 km-nél első féktárcsa és betét csere, TRW-57e Ft kompletten. Ezt megelőzően még az előző tulajnak cserélte a márkaszerviz a 30 ezres olajcserénél, biztos nagyon el volt már kopva :-) :-) :-) - - Gyári Xenon égő 150.000 km-nél cserélve, mert kicsit gyengült már, Osram 66340HBI 2 db 20e Ft Ebayen, saját magam cseréltem kb. 30 perc (nem volt még benne gyakorlatom). - - 170.000 km-nél vezérműszíj garnitúra (INA)+vízpumpa (SKF)+hűtőfolyadék+generátor ékszíj (Conti) csere. Anyaggal 95e Ft. (ezt az Audi akciósan 250e Ft körül csinálta volna) - - Még valami: a gyári 30 ezres olajcsere periódus helyett én 15e km-nél saját magam lecserélem az olajat és az olajszűrőt. Biztosan nem árt az autónak... -

Ide hordtam szervizbe

Baráti szerelő, olcsón dolgozik és mindent meg tud oldani.Márkaszervizbe semmi esetre nem vinném, mert irreálisan magas áron dolgoznak és cserébe alázatos kiszolgálás helyett nagyképűség és kioktató stílus fogadja az érdeklődőt.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Badacsonyi József a műszert igénylő munkáknál. Korrekt és profi, az árak elfogadhatóak.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2009
Kényelem (10) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 57000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 122000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? C5 1,6 Hdi Következő autója? A6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A6 2004 (2004)

További ítéletek (83 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)