A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A6 (2004-2010)

A6 3.0 V6 TDI quattro 

Az ítélet értékelése
4,8(20 db)

Elképesztő utazó limuzin

Szöveges ítélet

2009.04.
Egy véletlen folytán tudtuk meg, hogy egy magyarországi német cég vezetője leadta szolgálati kocsiját. Mivel sokat kellett várnia a megrendelt új autójára, ezért a szabályt megszegve "túlhasználta" az autóját (3,5 év / 110e km) és így jelentősen csökkent a beszámítási ára. Azonnal lecsaptunk a lehetőségre és így került hozzánk egy magyarországi, fantasztikus állapotú, balesetmentes, elképesztő felszereltségű luxusautó az új ára (21,4M) töredékéért.
Előtte A8-cal jártam, s ebben az autóban az összes megszokott extrát és még többet is megtaláltam. Van motoros sportülés, mindkét! oldalon memóriával, ülésfűtés elöl-hátul, bőrfelszereltség, állófűtés, szolártető állóhelyzeti légcseréhez, komfort kulcs, ami megjegyzi a motoros, fűtött, behajtható, fényre automatikusan sötétedő külső tükrök, a vezetőülés, a kétzónás, digitális klima, és a rádió beállításait és a vezető ajtajának kilincsét megérintve az adott kulcshoz programozott értékeket hívja elő. De van távolságtartó, radaros tempomat, hővédő és zajcsökkentő dupla! üvegezés körben, rolók a hátsó oldalablakokon, automata motoros hátsó roló, ami lemegy, ha hátramenetbe kapcsolod a váltót (ahogy a jobb tükör is lebillen, hogy látsd a padkát). Van hátsó könyöklő pohártartókkal, mögötte sízsák, színes kijelzős vezetőinformációs rendszer az óracsoport közepén, nagy navi (dvd a csomagtartóban), CD-tár, blutooth-os kihangosító, TV, parkszenzor elöl-hátul, kanyarkövető xenon-lámpák, ködfényszórók, lámpamosó, fény- és esőszenzor, ehhez kapcsolódóan automata ablaktörlők és automata fényszórókapcsolás.

Elképesztő ez az autó, nagyon jól gyorsul, hihetetlenül stabil a kanyarban, elképesztően csendes - 140-es autópályatempónál 2500-t forog a motor és csak némi súrlódási zaj szűrődik be az utastérbe. Városban az automata váltó adta kényelem és a teljes izoláltság miatt végtelen nyugalomban teheted túl magad a végtelen dugók miatt stresszelő közlekedő-társak stresszén. Ehhez nyilván hozzájárul az autó megjelenése/tekintélye is. Elengednek, beengednek, lassítanak mindenféle nyomulás nélkül is. Városi fogyasztás 11 liter, országúti 6,8-7,5 tempótól függően.

2009. 06.
10.000 közös km-en vagyunk túl, megtörtént az első szervíz (120e). Munkám miatt a kecskeméti Brillben került sor rá, 75e Ft. Hozták-vitték az autót, kényelmesen zajlott a dolog.

2009.09.
Túl a műszakin (38e), ablaktörlőt kellett cserélni (15e), fűtésvezérlő mondta be az unalmast (73e) - folyamatosan fűtött az autó, ami kinti 32 fokban nem a legkellemesebb. Nyaralás során tökéletesen teljesített: 3 felnőttet, 1 gyereket és 2 heti csomagjukat szállította végtelen nyugalomban, kellemesen temperált utastérben, zsúfoltság nélkül. A nyaralás alatt összesen 3000km-t mentünk, 7,8-as átlagfogyasztás mellett.

2010.05.
Éves szervíz, ami egyben 150ezres szervíz is - 78e. Megjelent a faceliftes A6. Nagyon tetszenek az új krómozott kapcsolók a beltérben, ki is cseréltettem mind a világításkapcsolót, mind az elektromechanikus kéziféket, mind a start/stop gombokat. Nagyon feldobja az összképet.

2010.07.
Sikerült az M5-ösön a semmiből egy követ kapni a szélvédőbe. Szerencsére a dupla üvegezésnek nem csak hővédő és zajcsillapító hatása van, de a mechanikai erőkből is többet visel el. Így nem robbant az ölünkbe a szélvédő 140-nél, de a cserét nem úsztam meg. A márkaszervíz 1 hét alatt rakta be az új szélvédőt, állítólag a gyárból kellett rendelni (200e).

2010.11.
Előrehozott olajcsere 164ezernél - 70e. Beépíttettem egy audi music interface-hez hasonló kábelt, ami lehetővé teszi, hogy az iphone-t/ipodot rádugjam a Bose hangrendszerre ÉS irányítsam az MMI- és a kormánygombokkal. Olyan érzés, mintha új rendszer lenne a kocsiban. Frissíttettem a navi lemezét is - létezik M6-os.. :)

2011.02.
Rengeteg használjuk az autót továbbra is, mostanában városban is. Sajnos elég méretes az első túlnyúlás, így már mindkét oldalon odaértünk a padkákhoz, ami sajnos meglátszik a lökhárítón. A legutóbbi parkolóházas bénázás viszont a hátsó ajtót és lökhárítót is érintette. Márkaszervízben fényeztettük az elemeket (200e), most ismét olyan az autó, mintha új lenne.. :)

2011.11.
180ezres szervízen is túl, továbbra is elégedettek vagyunk az autóval. Az egyetlen dolog, amit a következő kocsinkban másként szeretnénk - bőr helyett alcantara üléseket. Hiába sokkal gyorsabban fűt fel az ülésfűtés az átlagnál, mégis az első percek nagyon hidegek a bőrüléseken.

2012.02.
Túl vagyunk egy nagy erdélyi körúton. Elképesztő, hogy arrafelé milyen ütemben váltják egymást a katasztrofális utak a tükörsima aszfalttal. Mégis nagyon kipihenten érkeztünk minden nap az új helyszínre. Az összkerékhajtás olyan helyekről is vidáman kihozta az autót, ahonnan a többiek a traktor segítségére szorultak. Szuper módon teljesített sárban, latyakban, hóban. Nyilván ebben a téli gumi is segítségére volt a futóműnek, de a quattro akkor is már 25 éve quattro. 190ezer kilométernél nyomtávrúdfejek, lengőkarok cseréje után (170e) újra beállítva a futómű, síelésre készen az autó.. :)

2012. 05.
Sikerült találni Németországban egy teljes fekete alcantara bőrbelsőt (dió dekorral), autókárpitos segítségével megújult a teljes belső tér. Fantasztikus! Kényelmes, szép, jó hozzáérni.. 195ezer kilométernél új autónk van. Ha már arra jártam vettem egy D-kormányt (kormányvátóval) ledes belső világításpanelt és az új A6-os váltókarját is beszereztem. Teljessé vált a facelift. A képen már az új belső látható..

2012.07.
200e kilométernél járunk, új nyári gumikat kapott az autó. Hosszas keresgélés után Nokian Z G2-re esett a választás (250e). A teszteken kifejezetten kiegyensúlyozottan szerepelt, jó nedves futási tulajdonságokkal.

2012.12.
A távolságtartó tempomat hibát jelez és alap sebességtartóként sem hajlandó működni. Mint a márkaszervízben történt hibakeresés során kiderült, a radar előtt található fűthető lapban szakadt meg a fűtőszál, a számla a műanyag lapkához viszonyított horrorisztikus 80e forint volt. Aki ilyen felszereltségű autót vesz, fel kell, hogy készüljön rá, hogy bizony egyes extrák javítása sokba kerül. Ehhez jött a generátor felújítása, a fékbetétek cseréje (90e).

2013.01.
Az elmúlt időszakban megemelkedő fogyasztás mellett, egyre növekvő fehér füst jeletkezett. Országúti/autópályás tempónál minden rendben, de a városi araszolás vállalhatatlan füsttel és 16 literes fogyasztással párosult. Itt a totalcaron író autódiagnoszta (Novoth Tibor) segítségével sikerült meghatározni a hibát: befecskendezők. Sajnos a CR dízelmotorok mindegyike produkálja ezt a hibát valahol 180ezer km után. Az enyém most. A márkaszervíz 1,2M-os ajánlata kicsit szíven ütött - az autó értékének közel harmadát költsem javításra.. Mikor térül ez meg? Soha.. De szeretem ezt az autót és meg is akarom tartani. Szóval innentől a kérdés nem az volt, hogy megcsináltatom-e, hanem csak az, hogy hol végzik el a munkát megfelelő minőségben, de elfogadható áron. Novoth Tibor ajánlásával jutottam el a Gubacsi útra, ahol Orosz Krisztiánék eredeti gyári alkatrészekkel, megfelelő technológiával a márkaszervíz árának kétharmadáért végezték el a javítását. Azóta nem jártam márkaszervízben.. :) A befecskendezők cseréje után az A6-os régi fényében tündökölt. Észre sem vettem, hogy a füstölésen/fogyasztáson túl dinamikai árat is kellett fizetnem a befecskendezők lassan észrevehető haldoklása miatt.

2013.02.
Mivel még egy ideig megtartanám az autót, s ha már belelendültem a felújításba - gondoltam újuljon meg minden: cseréltük a hosszbordásszíjat (görgőkkel), ablaktörlőt (lapátokat is), fúvókákat, szilenteket, pálcákat (mindent, ami a futóműben javításra szorult). Elképesztő, hogy 150e forintért olyan szinten duruzsoló autót kaptam vissza, mint amilyen 4 évvel és 100ezer kilométerrel ezelőtt volt. Tisztában vagyok vele, hogy ezek a beruházások pénzügyi szempontból nem térülnek meg, de annak, aki szereti az autóját és szeret nyugalomban utazni, annak sok pénzt megér ez az "új autó" élmény. Az elmúlt 4 év/100e km fogyasztási átlaga 8,3 l/100km.

2013. 05.
Elérkezett a szerelő által jelzett másik típushiba, amit a CRTDI tulajok jól ismernek: a kipufogógáz visszavezetés (EGR) hibája. Random módon jelentkezik, ami a műszerfal visszajelzőn kívül semmi másban nem ölt testet. Mindenesetre tisztításra került. Szintén javításra szorultak a tolatóradar szenzorai (2db, egymástól függetlenül - 3 nap különbséggel haltak meg), kábelkötege, ez a szenzorok fényezése miatt megdobta a számlát. Így lett a vége 130e.
Legutóbb elfelejtettem írni, hogy a kanyarkövető xenon időnként hibát jelez, de semmi látható probléma nincsen. Nos, kiderült, hogy szintén ismert probléma, hogy a tervezés során a lámpaházon belül olyan rövidre álmodták a kábeleket, hogy azok egy idő után elpattannak, s rendszerint a lámpa innentől nem követi a kanyarokat. A márkaszervíz szerint erre egyetlen megoldás létezik: új lámpát kell vásárolni. Szerencsére nem kell párban venni őket, így szimbolikus 210ezer jó magyar forintért orvosolható a probléma, amit egyébként ők csesztek el. Ezzel ellentétben Krisztiánék szétszedik a lámpát, megforrasztják a vezetéket és visszaépítik az egészet a helyére. Igaz, ez csak 20e, de legalább egyformán fényes marad mindkét oldal..

Az elmúlt néhány hónapban bőven 1 millió forint felett kellett költenem az autóra. S ennek a számlának a 95%-át az autó dízelmotorjával kapcsolatos hibák javítása tette ki. Ez felveti a kérdést, érdemes-e dízelt venni vagy jobban jár az ember a benzinessel. Mi évi 25ezer kilométert autózunk, ez éves szinten cca 400ezer forint megtakarítás (az üzemanyagon) egy hasonló teljesítményű benzineshez (12l körüli átlagfogyasztást feltételezve) képest. Látható, hogy ennél a futásteljesítménynél, összejött a 4 év alatt az az összeg, amit a dízelség miatt kellett most elkölteni. Más kérdés, hogy nem újonnan vettem az autót, így nem kellett megfizetnem a dízelmotor felárát. Összességében számomra úgy tűnik, hogy az átlagautós számára, igazából mindegy, hogy dízelt vagy benzinest vesz, mert hosszú távon nagyságrendileg ugyanannyit (kétségbeejtően sokat) költ el autózásra, javításra és értékvesztésre. Szóval mindenki válasszon hite szerint. Én az új A6-ost fogom venni, 3 literes benzinessel.. :)
Az azonban biztos, hogy ez a dízelmotor most újabb 150ezer kilometeren át nem igényel komolyabb pénzköltést, ami azért mégiscsak jó hír.. (Vagy ez csak önigazolás? :))

2013.07.
Ismét fűtésüzemmódba kapcsolt a klíma. Természetesen ismét a nyár közepén bukkan fel ez a hiba, hogy legyen egy jó napom.. A hibakeresés során nem a klímavezérlő (mint anno a márkaszervízben), hanem a fűtéscsap lett a felelős. Kicseréltettem a 8 év alatt elrohadt rendszámtáblavilágítás (mindkettőt) házát is, beállították a futóművet, összesen 100e.

2013.08.
Egy vasdarab kivágta a jobb első gumi oldalát. Az egy szezont sem futott gumi kuka. Két darabot vettem, így a pótkerékre tettük fel a bal elsőt, ezzel új gumi került a 7 éves helyére és előre is egyformán vadonatúj gumik kerülhettek. Éljenek a magyar utak és útfenntartók..

Hibalista

- Szélvédőrepedés (kőfelverődés), parkolási sérülések miatti fényezés, befecskendező, EGR, ACC, fűtésvezérlés, parkradar (több szenzor is)..

Ide hordtam szervizbe

Audi Brill - KecskemétMárkaszervizekre jellemző árak, korrekt munkafelvétel, remek villamosági szakember, megbízható szerelők.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

DONI-Motors Audi szervíz - Budapest, Gubacsi útKorrekt árak, gyári alkatrészek, gyári technológia - végre egy szervíz, ahol nem csak cserélni, hanem szerelni is tudnak. Sok munkájuk van, ezért időben néha megúsznak, de megéri várni. A tulajdonos is szerel, jelen van folyamatosan, problémák esetén nyitott a kölcsönösen kedvező megoldások megtalálására.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 110000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? A8 Következő autója? A6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A6 2004 (2004)

További ítéletek (80 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)