Beteges presztizsautó
Szöveges ítélet
Ott kell kezdenem, hogy az autót az osztrák WeltAutótól vettem, Linzben, átvizsgálva, 6 évesen, 105.000 km-rel.
Az extralistában benne volt a nagy navigáció BOSE hangrendszerrel, tolótető, bőr, fűthető sportülések, bi-xenon, LED hátsófény, kilépőfények, 18"-os felnik, tempomat.
Alapfelszereltség: manuális váltó, állandó összkerékhajtás, fekete metál fényezés.
Egy 2003-as 2.0 TDCi Mondeóból ültem át, amit magam szereltem, simogattam, szerettem, mert mérnökként látja az ember a hiányosságokat és lassan pótolja, javítja azokat.
330.000 km-rel adtam el úgy, hogy a motorhoz és az üzemanyagrendszerhez hozzá se kellett nyúlni, és ez egy szar Denso rendszer volt!
Vágytam erre az Audira (már rossz kezdet autóvásárláshoz), illetve végre egy mérnöki szemmel is JÓ autóra, és ahogy ez a kereskedőnél állt, hát egyszerűen gyönyörű volt, mindenki ódákat zengett a 3.0 TDI-ről meg a technikáról (olyanok is, akiknek a véleményére sokat adok), szóval mi probléma lehet?
Egy másik autót mentem megnézni a Weltautóhoz, és megláttam ezt, kipróbáltam, szuper volt (legalábbis a próbaútra), így megvettem egy verőfényes februári napon. Utólag visszatekintve ekkor kezdődött az Audis gyomorgörcs: ellopják, elromlik, megrongálják, ennyit még sose adtam ki autóért, nem hiszem el, hogy ekkora szívás, magasabb adó, magasabb biztosítás, stb.
A vételt követően három napig(!) nem volt semmi komolyabb probléma, talán csak annyi, hogy a navigáció DVD-je igen elavult volt.
Aztán elkezdett felkúszni a motorhőmérséklet, mire hazaértem a munkából (8 km). Ezt jeleztem a Weltautónak, akik intézkedtek is, gariban kicserélték a ventilátorokat.
Basszus, hogy a leszakadt halálba fordulhat ilyen elő a Weltautónál, ahol azért fizetem meg a felárt, hogy ne érjen ehhez hasonló meglepetés! Ok, mondom megvan a kötelező hiba, ezen átestünk. De alig hoztam el az autót a szervízből, nem működött a tank mutatója, szóval vissza a szervízbe. Garanciálisan cseréltek valami kábeldarabot.
Ezután egy hünap múlva úton voltam, erre a klíma elkezd brutál meleget fújni. Hiába kérdeztem körbe Magyarországon, a 6 éves autó annyira újnak számított, hogy csak a magas kategóriájú szervizek tudtak hozzászólni, hihetetlen összegekért.
A szervízköltséget tekintve a következő számítási módszer jött be (csak ha esetleg valaki ilyen autót akarna venni):
vezed az adott problémára a "worstcase-t", beárazod úgy, amennyit neked már nem érne meg, megszorzod kettővel, na ennyi lesz, ennyi pénzzel menj be a szervízbe.
Közben megoldódott a navigációval kapcsolatos probléma. Mivel hivatalosan csak horribilis összegekért lehetett új térkép DVD-t venni, ezért egyszercsak "lett" egy frissített nem egészen hivatalosan beszerzett frissítésem...
A Weltautós garancia leteltével az autó elkezdett idegesítően nehezen indulni. Mint megtudtam, a hihetetlen 3.0 TDI motor folyamatosan eszi meg az izzítógyertyákat. A 6 db gyertyából 2 db volt jó, azok is már meg voltak olvadva. Csere.
Minden indításnál volt valami hibaüzenet, ami következő indításra eltűnik (hátsó lámpa, hőmérséklet jelző, tank, fényszóró szintjelző, DPF, öv, ablakmosó, stb.). Ezeket megtanultam kezelni, vagy inkább együttélni velük, mint a recsegéssel, nyikorgással is, ami a csomagtér felől jött (állítólag a quattro hajtás miatt, ami egyébként tényleg hihetetlen jó).
Kb. 10.000 km után elkezdett kopogni az első futómű, lengőkarok cseréje megoldotta. Közben költöztem is, így rákerült egy vonóhorog is. Jól szolgált, meg se érezte a nagy utánfutót.
Minden hibájával együtt is egy élhető autó volt, bár csak hosszú utakra ajánlom, és csakis azoknak, akiknek fontos a presztizs, mert egyéb pozitívumát nem igazán látom ennek az autónak, legalábbis az általam megvett konfigurációnak.
Az tette be a kaput a végén, hogy iszonyat kényelmetlen volt a sport ülés. A sport ülés ülőlapja beszorítja oldalról az ember fenekét, de úgy, hogy 300 km után már alig éreztem a lábaimat (és nem 60 éves vagyok, csak 30). Először párnát tettem bele, de igazán ez se volt jó, a végén megutáltam az utazást.
Szervíztapasztalatok, alkatrészek:
Pozitívum, hogy minden elélrhető az autóhoz, egy alvázszám alapján megmondanak róla mindent, bár ezt a rendszert is ki lehetett ütni a vonóhorog problémával. Itt már látszik, hogy ehhez az autóhoz leginkább nem is mernek hozzányúlni mert drága lesz ha elromlik valami. De itt még a kereskedőnek se volt tapasztalata.
Az akksi tönkrement, ráadásul úgy, hogy indultam volna hosszabb útra. Csere megoldotta.
Minden drága hozzá, Győrben viszont amit csak akarsz, meg tudod szerezni hozzá feketén.
A gumik is drágák hozzá, mert persze XL-es gumi kell. Continentalt vettem hozzá, de olyan szar volt, hogy hihetetlen: ütött az új gumi!
Végül kb. másfél év után adtam el, valami hihetetlen értékvesztéssel. Közben Ausztriában a nagyobb autók adóját megemelték, ezért lementek az árak.
Pozitívumok:
A quattro rendszer állati. Bárhogy igyekeztem, nem tudtam megcsúsztatni az autót.
Presztizse van, komoly, megállapodott benyomást kelt.
Minőségi érzeted van, ha beülsz.
A BOSE fantasztikus hangélményt nyújt. Újra kezdtem hallgatni a klasszikus CD-imet, annyira élmény.
A 3.0 TDI istenkirály, ha előzni kell.
A tetőablak fantasztikus, jól sikerült a zajcsökkentés.
Ha jó konfigurációban veszed meg, nagyon kényelmes autó lehet, már amikor jó.
Negatívumok:
Mindíg van baja, ha olyan autóra vágysz, amivel nincs gond, ez nem az.
A szervíz nagyon drága, a "nem éri meg" kategória.
A sport ülésekkel kényelmetlen.
Recseg a csomagtérroló.
Fogynak az izzítógyertyák, a lengőkarok, a féktárcsák.
Sebváltója pontatlan.
Automata visszapillantó és az esőérzékelő egy parasztvakítás, nem működik jól egyik se.
A rádióhoz nincs még egy sima AUX bemenet se, a kiépítése horor, alig találsz hozzá embert, mert minden üvegszálas kábellel van megoldva.
Drága biztosítás, adó.
Ugyanazok a bajai, mint egy francia autónak, csak sokkal drágábban.
Összegzés:
Egy kilóméterfaló kényelmes autónak szánták, de nem az, ezt más gyártók jobban csinálják (Toyota, Honda, Mazda). Pénzügyileg megmagyarázhatatlan, egy anyagi csőd, már nem az idődet kéri, hanem a tárcádat.
Azt gondolnád, hogy jobb anyagokból van, jobban összerakva mint egy Ford, de nem, csak több szivacs van beletömve a kaszniba.
Életem eddigi legrosszabb választása. Eladtam, vettem egy sokkal kisebb benzinest (Mazda 3). https://nepitelet.hu/autok/mazda/3_2009/zumi_a_varosi_vagany/
Hibalista
- Hűtőventilátor nem működött, a motor melegedett
- Tankjelző nem működött (kábel csere)
- Fűtés szeleptest csere
- DPF nyomásszenzor csere
- Izzítógyertya csere (nehezen indult hidegen)
- Lengőkarok cseréje
- Folyamatos hibaüzenetek
- Lemezek gyengék
- Kupplungpedál nyikorog, zsírozás megoldotta
Ide hordtam szervizbe
Mayer Linz
Drága, lassú, de korrekt, legalábbis az általam javíttatott problémáknál. Valószínűleg addigra lehúzták rólam amit akartak.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Mindenféle egyéb szerelő, sufnitól a hivatalos VW-Audi-Skoda-Seat szervízig
Egyszerűen borzalmas, összevetve az árral...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo 2.0 TDCi | Következő autója? | 2,0 DISI, i-stop, TX-Plus Navi, Bose - 2009 |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.8/10) |
