A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A6 (2004-2010)

A6 2.0 TFSI 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

Alamuszi TFSI nagyot ugrik

Szöveges ítélet

Még csak pár napja kaptam meg, nem tudok elfogulatlanul írni, majd pár hónap múlva. De addig is szeretnék megosztani egy nagyon meglepő tapasztalatot, mert végig nyagattam a netet többször is, de a benzines alapmotorral ezt az autót szinte sehol nem tesztelték, se itthon se angol nyelvterületen ezért szeretnék enyhíteni az információ hiányon. Egyetlen cikket találtam, ahol a "performance is not bad, although you can feel it that it is a boy doing a man´s job" fordulat szerepelt, ami nem volt túl biztató. Hetekig treníroztam magam, hogy ne legyen majd nagy csalódás az alulmotorizált szépség (beleszerettem a formába, de a PDTDI-t nem szeretem a hangja miatt, a nagyobb benzines meg nem fért bele). Ehhez képest a legkisebb benzin motor úgy viszi nagy vasat hogy az hihetetlen. A szó szoros értelmében disznózni lehet vele. Egy 2.3-as V5-ös Passatból ültem át az közel sem gyorsult így, pedig nem volt lusta. Egyszerűen nem értem, hogy efölé a palettára minek raktak Inglostadtban még 4 ettől nagyobb benzinmotort egy olyan autóba amit amúgy is mindenki dízellel vesz. Utóbbin 3.0TDI esetében nem is csodálkozom, de a lefulladós, morgós 2.0 PDTDI-t a tapasztalataim alapján most már egyáltalán nem tartom a TFSI-vel versenyképes ajánlatnak. Ugyanez igaz a 2.4-es benzinesre amelyik csak 7 lóerővel erősebb és a nyomatéki maximuma lényegesen magasabb fordulaton áll csak rendelkezésre (tudom sima járású hathengeres meg stb, stb de akkor is). Ráadásul a direkt befecskendezés miatt TFSI fogyasztása is meglepően alacsony. Ha tudtam volna hogy ez a motor ilyen jó egy pillanatig sem dilemmáztam volna.

No azóta eltelt egy év. A motor továbbra is álomszerű élmény. Tulajdonképpen az egész kocsi az. Elképesztően nagy a csomagtartó és kellően tágas a belső tér is. Minden csoda finoman és az elvárható luxussal működik. Nagyon rafinált a belső hangulatvilágítás (pofátlanság, hogy ez is súlyos plusz pénzbe kerül, de utána nagyon ott van). Az MMI menürendszerről mindig azt emelik ki, hogy jobb mint az BMWs i-drive, de arról meg tudja mindenki, hogy az szar. Tehát valójában ez sem tökéletes. Nem rossz,de helyenként nehézkes. Például a kedvenc rádió állomásaimat szeretném egy-egy gombbal hagyományos módon elérni, anélkül, hogy leveszem a forgarlomról a szememet és egy menüben kalandozok. A változó nyomású kormányszervo miatt lassú haladáskor már-már túlzottnak tartom a rásegítést. Persze nagyon kényelmes, de érzésre nekem kicsit sok. A sebesség emelkedésével ez elmúlik. Az elktronikus kéziféket mára megszoktam, de megszeretni nem tudtam igazán. Mikor áll már az autó és behúzza az ember jó hallgatni ahogy az elektromotorok befeszítik a fékekeket, de időről-időre adódik olyan szituáció,a hol egy hagyományossal sokkal értelemszerűbben lehet boldogulni (mondjuk ha parkolásnál beszorultál egy lejtős de szűk helyre és onnan akarsz kimanőverezni). A futómű, a váltó, a motor egyszerűen zseniális. Hihetetlenül lehet vele közlekedni, a forgalom többi szereplőjével szemben az ember behozhatatlan előnyben érzi magát, annyival jobb a fék, a gyorsulás, az irányíthatóság meg minden, mint az átlag autókban, hogy az ember zavarban van. Pedig nem célom, hogy bárkit lealázzak. Az egész elég halk minden forgalmi szituációban, de a múltkor ültem egy 5-ös BMW-ben és éreztem, hogy az egy kicsit még halkabb volt. Gondolom egy Lexus még arra is rátesz két lapáttal de azt sajnos még nem volt alkalmam megtapasztalni.

Szóval visszatérve az Audira a következő műsort szeretem benne legjobban: automata fényszóró van benne, mikor állok be reggel a munkahelyemen a mélygarázsba és sorompónál szerencsétlenkedek a kártyával, ő közben érzékeli, hogy bent sötét van és bekapcsolja a lámpát. A Xenon nem simán felgyullad, hanem így beélesedik mint egy neon lámpa, és aztán a kocsi a terhelés függvényében beállítja a magasságot. Ezt úgy csinálja hogy először teljesen lehúzza a lámpát aztán onnan állítja vissza megfelelő szintre. Csak 2 másodperc az egész, de nagyon űr. Szintén remek a bluetooth-os telefon kihangosítás, ahogy finoman lekeveri a zenét amikor hivásod van. Meg egyáltalán az egész pazar. Én iszonyú sokat vártam ettől a kocsitól, és ezt képes hozni nap mint nap. újra és újra lenyűgöz.

Hibalista

- Xenon fényszóró gyujtópatron hol volt hol nem volt

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 1000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Passat V5 Következő autója? Audi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A6 2004 (2004)

További ítéletek (83 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)