A V.A.G spórol -vevő fizess!
Szöveges ítélet
Az autó tökéletes. Kényelmes. Jó anyagok, gyógyülések. A 2,0-es dízelmotor untig elég. Ausztriai kiránduláson osztrák üzemanyaggal 4,5-5 literes átlagfogyasztás jött ki (oda végig sávlezárásos autópályán, vissza kényelmesen, alsóbbrendű utakon). A futóművel semmi baj, az ékszerdrága duraluminium karokon a csuklók-gömbfejek bírják a kátyus alfeődi utakat. Egy kottya nincsen.
Az olajutántöltögetés -olajmarketing. Ez is valami markentigcucc, mint a téli/nyári gumi. Nőjön a fogyás -hogy esterházyassan fogalmazzak. Valami kenési furfang miatt kell alkalmazni ezt a szuperhíg, aszu-drága olajat, amiből kb 6000km-ként egy litert eszik föl a motor. A "hoszú szervízperiódus" egy mese: 30000km alatt 30000Ft ára olajat kell utántöltögetni. Égő, amikor hosszútban a parkolóban kell utántölteni egy fiatal autóba...
Az Audi tömegtermelésre állt rá (tavaly 7,9% volt a német piaci részesedése...), a végsőtesztelést az innovátor (első) vásárlók végzik -és ebben a gyár nem támogatja őket. Szakmailag nem támogatják a gyáriszervizeket, nem látják el instrukciókkal őket, nem kérik be a gyanúsan korán cserélt alkatrészeket laborvizsgálatra. Presztizsautó -aki ilyet vesz, legyen palimadár és ne szőrözzön azért, hogy egy 2500Ft-os átégett tömítés miatt az 55000Ft-os szelepet is cserélik.
A szervizekben sebészkezű munkafelvevők páváskodnak, a hangulat a ´70-es évek Mozaik utcájára emlékeztet, némelyik szerelő arcát alig bírja el a nyaka -szaktudás nulla.
Audikat napközben igen elfoglalt emberek vásárolnak, akiknek mondjuk este 17-18 óra körül, ha van idejük szervízbe futkázni -ám úr ilyenkor már nem szerel, maxx az értékesítőnél hagyhatom az autót.
Kompjutert tud olvasni, és vagy kinullázza a hibát vagy az egész alkatrészt cseréli. Ez nem szaktudás. Nyilván a Porsche Hungária is képzi a szerelőket -de mire? Neve elhallgatását kérő szerelő azt javasolta, hogy ha meg akarjuk csináltatni az autót, vigyük Ausztriába. De a kipufogógáz-visszavezető szelep tömítését Jani bátyó is kicseréli a sufniműhelyében...
Gyalázat, hogy az Audi a nem rendesen végigtesztelt, idejekorán piacradobott cuccainak problémáival magára hagyja a szervizeket és a kundschaftot.
Amit pozitívumként tudok VW szervizügyben megemlíteni, az az, hogy a VW (Audi, Skoda , Seat) más szuperdízelekkel szemben rendszeresen frissíti az autók kompjuter-programjait, így nem köveztkezhet be a Mercedesnél vagy Fordnál banális nagynyomású üzemanyagszivattyú-porlasztó katasztrófa (500ezerFt-os cehhel...) .
Hibalista
- Az úgy látszik közhelyesnek mondható dízel-katalizátor -(ál)probléma. (Az utánégetőbe visszavezető szelep hibakódjára a tökéletesen működő szelepet kicserélik... a tömítés ég át...).
- Klíma/fűtés/szellőzésszabályozó főszelep cseréje -szériahiba.
Ide hordtam szervizbe
A vezérképviselet sajátkereskedéseinek egyikébe Porsche XXX YYY-ban.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 66000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | A6 | Következő autója? | Audi talán |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
