A polihisztor
Szöveges ítélet
Egy éve használom, előtte Audi A4 1,9 TDI quattróm volt, amit azért adtam el, mert keveseltem a teljesítményét (mellesleg ár-érték arányban életem legjobb autója volt). Előtte benzines turbo autót nyúztam éveken át (300 LE), ami miatt a menetdinamika terén (túlzottan) magasra tettem a lécet. Egy épeszű embernek egy A4 1,9 tdi quattro mindenben meg kell, hogy feleljen. De én autóbuzi vagyok, és kerestem azt a pluszt, amit ebben a modellben meg is találtam. Kellett az összkerék hajtás, mert domboldalban lakunk, ezért is adtam el a fronthajtású benzinest (meg hát a városi fogyasztás sem ment 13 liter alá, de autópályán normális tempónál is benyelte a 10-12 litert). Utolsó gondolatként a csapongás mezején, az A4 1,9 tdi quattro tiszta városi használat mellett evett 7,5 litert (chippelve volt kb. 160 LE-re), országúton pedig beérte a 6 literrel. A jelenlegi A6 3.0 tdi városban 9-11 litert fogyaszt (10,1 L a városi átlagom), városon kívül 7-8 literrel beéri (tempósan közlekedve sem megy 8 liter fölé: 150-nél 6 liter, 170-nél 7 liter a pill. fogyasztás). Télen mindenhova felkapaszkodik, kanyarokban a tömege miatt kicsit bizonytalan, és határértéken autózva alulkormányzott, orrtolós (engem inkább frontkerék hajtásúra emlékeztet).
Eddig 1-2 apróságtól eltekintve megbízhatónak tűnik. Az automata váltóval sokáig barátkoztam (előtte minden autóm kéziváltós volt), de 1 év után elfogadtam, ha meg nem is szerettem (kormányváltóval viszont lehet előzés előtt gyorsan visszaváltani, ill. lejtmenetben némi motorféket kisajtolni - persze ugyanezt lehet tiptronic fokozatban, de ha előzéskor hirtelen kell, jól jön a kormányváltó). A gázreakció késlekedése kicsit zavaró, főként kanyarban és gyors induláskor/előzéskor.
Megvétele után pár héttel chippeltettem, mert relatíve lassúnak, lomhának tűnt padlógáznál (ezt a váltóolaj cseréje előzte meg, amit ilyenkor érdemes 40 ezrenként elvégeztetni), így most sokkal élvezhetőbb az autó. /Nagy melegben viszont padlógáznál kicsit - na nem úgy mint a régi dízelek - kormol, de ennek mértéke reményeim szerint csak elkötelezett green peace aktivistákból képes indulatokat kiváltani./
Összességében egy nagyon jó autó: kényelmes, gyors, takarékos, elegáns presztízsautó, és nem utolsósorban az összkerék meghajtása zseniális.
Gyenge pontjai: hátul nem fér el három biztonságos gyerekülés, nincs integrált isofix csak a kiépítés lehetősége adott!, az esőszenzor kicsit rapszodikusan működik, hideg motornál a váltó nem vált olyan finoman, mint elvárható lenne (és menet közben is főként a 2. fokozatnál 20-ból egy váltás nagyobb rántással jár - lehet, hogy meg kellene nézetni, mert ez talán egyedi- és nem típushiba). Időnként a két szélső levegőztető rostélyon keresztül jóval melegebb levegőt fúj be, mint a két középsőn, de ez sem mindig. Két alakalommal lefagyott a navigáció (autó újraindulásakor már jó volt). Üzemanyagszint jelző pontatlan. A bőrbelső nyáron forró és ragad. A start/stop gomb érintkezését egyszer ki kellett pucolni. A CD-tárban már kétszer elakadt a lemez (ki kellett bányászni a kesztyűtartóból a tárat, ami elég bosszantó és időigényes).
Hibalista
- Első összekötő stabilizátor csere, 2-2 silent csere, szívócső átváltómotor csere (150 e), bal első ablaktörlőlapátkar csere (15 e - bontott)
Ide hordtam szervizbe
Fáyi utcai Audi szervíz. Udvarias kiszolgálás, de nagyon magas árak és a javítás eredménye sem volt tökéletes.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Maszek szerelő - Cetz J. köz (III. ker.). Korrekt, gyors, szakszerű szolgáltatás, és teljesen elfogadható árak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | A4 1,9 tdi quattro | Következő autója? | egyelőre marad, de szerintem majd az utód modellt választom |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
