A mérnöki precizitás és mesteri megvalósítás ötvözete
Szöveges ítélet
Az autót üzleti megfontolásból választottam. Előtte egy 1.9 PDTDI A6 Avantot használtam, azt is nagyon kedveltem. A mostani egy 2007-ben gyártott, tóezüst metál (sedan), hazai forgalomba helyezéssel, 1 évesen a Prosche Hungáriától vettem át 28 000 km volt benne. Az a helyzet, most 70 000 felett vagyok, és még mindíg az új bőrszaga van. Egy autó amit garanciával vehetek meg, nagy biztonságot nyújt. Nincs meglepetés, véleményem szerint a Weltauto által kínált árak tartalmaznak egy jó haszonkulcsot, de valódi állapotot mutatnak. Egy külföldről behozott autó (többet megnéztem) messziről bűzlik, nem azt kapod amit mondanak róla, de az árának megfelelőt azért... ha így nézem, a Wlt-es kocsik megérik.
Tapasztalat az autóról: csodálatos jó utititárs. Ipari kivitel, a kifejezés megbízhatóságát domborítva. Januárban, voltam Milánóban, Pozsonbyan, azon a hókásás vacak úton. Alig akadt olyan kívételes autós, akivel tarthattam vagy tartott velem a belső sávban. Ez a quattro nagyon jól működik. Majdhogynem azt mondom, ha akarsz sem tudsz hibázni. Persze meg kell választani a sebességet, de képes rá.
Mérnök vagyok, a mindennapjaimban minden dolog olyan fekete-fehér-igen-nem, nem ismerjük a picit terhes gondolatot. Na ez az autó pont ilyen, nem tud túl extrát akár teljesítményben sem a versenytársaihoz képest, de amit tud, azt mindíg pont ugyan úgy, és biztos lehetek benne, hogy megteszi. Nagy felfedezés megtapasztalni az autó készségeit, milyen helyzetben hogyan lehet vele elérni azt, amit akarok. De ha ezen túlesünk, egy álom. Egyszerűen tökéletes szerintem. A többi autómárka képviselőivel mindegyikkel (FORD, TOYOTA, PEUGEOT, OPEL, VW, SKODA) tapasztaltam ,műszaki kivitelezési, tervezési és konstrukciós hibákat. Nyikognak, nyekegnek, koytognak, nem mennek, kéziváltó... Hatalmas űrt tapasztalok bármely más átlagos autó ugyanezen kategóriájában. pocsék műanyagok, borzasztó illesztések, érdekes menettulajdonságok. Ez az autó mélyról húz mint a vízhordó lány, de pörög mint egy japán csoda (szinte). AZ a borzasztó, hogy játszi könnyedtséggel lesz a mindennapokká ez a kiváló műszaki teljesítmény, és csak akkor tapasztaljuk meg a hiányát, ha beülök egy taxiba, vagy cimbora autójával utazunk valahova. Kanyarkövető fényszórók, a titpronic váltó ezzel a 3 literes dízellel, finoman hangolták. Jók a simítások.
Hátrányként csak bizonyos finomhangolásokra tudom felhívni a figyelmet. Egyik, hogy a padlógázas (kick-down) gyorsításoknál elforgatja az autót már a nomyatéki görbe csúcs utáni lejtőre, ehelyett, hogy már váltana is a noymatékcsúcson, ez 100% programozás kérdése. Ugyanígy szoftver szerintem, ha lejtőn gáznélkül gurulok az autóval, majd picit jobban a gázralépek, nagyot ránt, ezt nem simítja ki jól a váltó, sztem ez is csak "finomhangolás volna".
Agumik fele annyi idő alatt kopnak el, mint kisebb autóknál, az valószínűleg a nagy teljesítménynek tudható be (a mozgási energia 1/2*m*v2, azaz a sebesség négyzetével nő a fékezendő energia, na ez megeszi a féket is meg a gumit is) Ez semmiképpen nem hiba, beruházáskor megfontolandó tulajdonság. Ha az autó beszerzési árát viszonyítom, a szervíz a beszerzési ár 1-2%-a 15000 kilóméterenként, márkaszervízben. Ha ezt viszonyítom bármely más márkához, semmilyen extra összeföüggést ne tudok felfedezni. 3 milliós opelt le lehet 30 000 -ből szervizelni szakszervizben? Nemigen, szerintem telejsen arányos.
Hibalista
- volt egy kis kárpit zaj, szóltam a szervízben, és garanciában cseréltek egy langőkart, a kárpit is elhallgatott. Nagyon korrekt!
Ide hordtam szervizbe
Porsche M5
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 28000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | A6 1.9 PDTDI | Következő autója? | A6 AVANT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
