A mérce, amit nehéz utolérni
Szöveges ítélet
Egy szintén dízel (1.9PDTDI) Audi A4-ből ültem át ebbe a masinába. Imádtam azt az autót is, de amióta ezt az A6-ost megszereztem, tudom hogy mi az etalon. Az autó olyan, akár az oltalmazó anyaméh, rengeteg országúti és külföldi utamon hű társként kísér, ellenfelet nem ismerve. 140 km/h-ra állítva a tempomatot terepviszonyoktól függetlenül hozza az átlagosan 7-7,5-es fogyasztást, ha meg valamilyen ugribugri kis nyikhaj froclizni kezd, hát akkor lájtosan megérintem a gázpedált és már a menetszelemtől is rögtön a leállósávba húzódnak le előlem a kezdetben merészebb, fűnyírómotorral ellátott "autók". A quattro és a tiptronic automata brilliáns páros, ha mindemellé 225LE és 450 Nm nyomaték párosul, legyen akár pesti dugó a Hungárián, vagy havas-jeges szerpentin az osztrák Alpokban.
Kiváló az elektromos gerinctámasz, a fűthető sportülések és kormány, a kinyitva is nagyon csöndes solartető.
Az egyetlen apró bosszúságot a sportfutómű kissé rázós feszessége jelenti, de hajlamos vagyok ezt is inkább a gané budapesti városvezetés számlájára írni, és nem az autóéra. Érdekes módon Berlinben nem volt ilyen gondom... :)
A fabetétek kissé hajlamosak a karcolódásra, vigyázni kell rájuk.
Lehet, hogy vannak még jó autók, de számomra az etalon az Audi A6. Pont.
Kiegészítés (2006.szeptember):
Időközben már 44 ezer kilométer közösen megtett út van mögöttünk, az autó továbbra is tökéletes. Egyszer odavertem az alját az Egressy úton a Stefániához közelebbi szakaszon, mindenkinek azt javaslom, aki sportfutóművel szerelt A6-ossal közlekedik, hogy lassítson az említett szakaszon, mert 50 km/h-val nem járható az az elb@szott falusi út... Röhej! Budapest 2006.
20 km/h-nál ne menj gyorsabban, mert feltöröd az aszfaltot...
Szerencsére az autónak nem lett baja, szervízben nézettem meg. Pedig nagyon szólt, a szívem facsarodott bele.
Akármennyire is nyúzom, 8.5-nél nem akar többet mutatni az átlagfogyasztás-mérő. Biztosan lehet vele menni ennél állatabb módon is, de tőlem ennyire telik. :)
Hibalista
- Ezidáig semmi nem romlott el rajta.
Ide hordtam szervizbe
Porsche M5
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 44500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Audi A4 1.9 PDTDI | Következő autója? | Audi A6, majd úgy 3-4 év múlva |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
