Tank, az öreg csatamén
Szöveges ítélet
Nem akartam ekkora kocsit, nem is álmodtam ilyenről - na jó, álmodni álmodtam :). Egy barátom árulta, ő beszélt rá. Kintről vette 98 e km-el, 151-nél vettem meg. Ismertem előtte is, nem volt kockázatos lépés (bár, ha olvastam volna a teszteket itt akkor... :) ).
A sok kiadás ellenére azt mondom: nekem bejött. Elmondható, 2 év alatt "audista" lettem, ahogy egy haveron ugratott. Most még ér annyit, amennyi hitel van rajta, fiatalabbra cserélném, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy csak A6 kéne, az annyi keservit. (Ezúton is kösz a leírásokat.)
Azt emelném ki, amit eddig nem olvastam: kérem ez a jármű egy harckocsi. Egy tank. Mert:
Jobbra kikanyarodáskor nem láttam egy 2 mázsás beton virágtartót (fél köbméteres, tele földdel), ráhúztam az oldalát. Logikusan a betonkocka be kellett volna jöjjön az utastérbe. De nem. A díszléc alatt máig látszik a kisebb csikarás. ENNYI.
Balra hátra ki a belvárosban. Kis Nissan Micra-t a jobb eleje végigszántotta. Micra jobb sarkában benne maradt a lökhárító formája. A6-ról lepolírozták a Nissan festékét.
Szilveszter éjjel országúton egy frontálisan szembe futó 50 kg körüli kutyát 90-el telibe (a kanyar után jött, már nem tudtam megállni.) A rendszámtábla gyűrődött. (Fabiaval egy tacskót trafáltunk el és trailer vitt haza...)
Erdős részen "belém botlott" egy őz. Az állával lefejelte a gépháztetőt, majd sarkon fordult és vissza a fák közé. Na ekkor cserélni kellett a lámpát, mert belül elpattant. De ennyi.
Budán szűk utcában egy taxi eltrafálta a bal tükrömet. Kipattant a tükör és lógott a kábelein. Vissza pattintottam és mentem tovább.
Sötét metál. Ha jövök, elengednek. Bizony, bizony, 2 tonna vagyok és iszonyú erős.
Szeretem benne a belső design-t, az újban nem találták el. Egy 10 éves, vagy öregebb A6 ma is elegáns. Az új túl trendi lett, 10 év múlva divatja múltnak látják majd.
Eddig nem olvastam erről a gondról: olajteknő. Az elődöm 1, én két alkalommal vertem oda, mert jó alacsony a gép és vivát magyar utak és fekvő rendőrök különösen. Mivel alu, jól heggeszthető, alkalmanként 10-12 e.
Olaj és szűrő csere 10 ezrenként, rendszeren futómű állítás. És csak OMW gázolaj. A többi valami mást ad üzemanyag helyett. 60 l egy tankolás, azzal 800-850-et megyek, de volt már 900 is. Az ugye 6,6. 8,5 volt Pest-Siófok 30 perc 5 személy tele csomagtartó és légkondi. A 6 gang annyira jó, hogy nem akarnék nem 6 gangosat már.
Hibalista
- Lengőkarok: 120 e (utángyártott)
- Adagoló: 320 e (óriási mákkal eredeti zsír új)
- Jobb első féltengely csapágy: 12 e (utángyártott)
- Motortartó bak: 5 e (utángyártott)
- Első ablaktürlő mechanika: 15 e (bontott)
- Csom.tér ajtó tartó hidraulika: 6 e / pár (bontott, új 22 lenne)
- Bal hátsó ablak emelő mechanika: nemtom mennyi lesz
- Könyöklő fedélzár pöcök: 15 e körül van a bontott könyöklő
- Magnó: 30 e lesz a bontott
Ide hordtam szervizbe
S-CAR System Szentendre
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Pool Kft. Vác
(Ezek maszekok, mert a Szakszervíz nem baj, hogy drága, de legalább rosszul dolgoznak.)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 151000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 82000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fabia 1.4 kombi | Következő autója? | A6 vagy Passat vagy C Vectra |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
