Szerethető nagy dög
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem...egy 2001-es 1.4 benzines Renault Thaliából tértem át a német ipar gyöngyszemébe. Nem igazán lehet összehasonlítani a két autót, teljesen más kategória.
Az A6 kényelmes, tele van extrákkal amik nagyon meg tudják emelni az utazás komfortját. A hely benne fejedelmi, elől is, hátul is. Utaztunk már teltházzal de senki sem panaszkodott hely szűke miatt.
A quattro hajtás baromi hasznos dolog, főként télen. Hóban az autó nagyon jól irányítható! Nincs gond az elindulással sem a kanyarodással, a fékek is jó teljesítményűek, így még a megállással sem volt probléma :)
A motorban a 180 ló teszi a dolgát, nagyon nem is lehet kommentálni. Egyszerűen mindig van benne elég erő. Gyorsulásra nem kell használni a kocsit mert nem arra való, plusz az automata váltó miatt nem egy ugrándozós szöcske.
A fogyasztást városon kívül 6,7 literig sikerült letolnom. Szerintem ez ekkora motorhoz meg ekkora súlyhoz képest baráti.
Tiszta városi használatban már nem ennyire rózsás a helyzet, ott simán megeszi a 10-11 litert...érthető...
Vegyesben 8 - 9 között lehet elfutkározni vele, függ a városi használat arányától.
Most a bajokról:
- Első kormánygömbfej - kiszakadt a gumiharang és zuhogott, csere. 10 db ezres + futóműállítás
- Csöpög belőle az olaj, valószínűleg a turbócső környékén...együtt lehet élni vele
- Kopott fékbetétek, kopó alkatrész. 25 db ezresért az összes betétet ki lehet cserélni
- Fényszóró magasság állítás, még nem cseréltem, de ez sem egy nagy "vaszisztdasz"
- Hőfokgomba, folyamatosan világított a check enginge lámpa Hibakód: -check memory of instrument cluster- Ebből nehéz volt következtetni rá, de rá lehet jönni. 6 ezer forint környékén volt
- Féltengely gumiharangok, ki lehetett szakadva már egy ideje mert kicsit kopognak nagy kanyarban, gyorsítás közben. Grafitos zsír egy darabig orvosság rá
- Kopog a jobb eleje, még nem néztem meg, hogy mi lehet a baj. Remélhetőleg nem kell a híres alumínium lengőkarokat még cserélni.
- Váltóolajcsere, eléggé húzós mutatvány de meg kell tenni ~60.000Ft. Szerintem a váltó a leggyengébb pontja ezeknek a kocsiknak. Ettől félek a legjobban, hogy egyszer csak bemondja az unalmast és az viszont nem lesz olcsó mutatvány...
- Harmadikban, gyorsítás közben néha, mikor milyen kedve van, átmegy kereplőbe, nincs egy szép hangja. Még nem sikerült megfejtenem, hogy miért
- A gumikat elég jól eszi...
Röviden ennyi, egy év és 30ezer kilométer tapasztalata.
Összességében szerethető autó, még nem hagyott cserben sehol. Kényelmes, inkább hosszútávra való, hétvégi bevásárlókocsinak nem ajánlom.
Szervíztapasztalatom nincs, idáig mindent magam javítottam rajta. Akinek van valamennyi rálátása és affinitása az autószerelésre az az "apróbb" javításokat meg tudja csinálni.
Ha valaki ilyen kocsi vásárlása mellett dönt erőltesse a 180 lovas BAU motorkódos változatokat, ezek már jobbak mint a 150 lovas elődei.
Hibalista
- Bal első kormánygömbfej - Automata fényszórómagasság állító motor - Féltengely gumiharangok - Hőfokgomba - Kopogó jobb első futómű...
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 230000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 300000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Thalia | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
