Pénznyelő-prestige
Szöveges ítélet
2002-ben, mindössze hat évesen döntöttem úgy, ha felnövök akkor szeretnék egy Audi A6 C5 Sedánt. 6 évesen láttam először, azonnal gyermekkori álom volt. Majd 14 évvel később, 2016-ban hosszú válogatás után megvásároltam egy fekete, bőrbelsős, tiptronicos, napfénytetős szedánt. Nem törődtem a 2.5 V6-ot lehurrogó internetes kommentelőkkel és nagyon szimpatikusnak tűnt laikusként egy 6 hengeres 180 lóerős, 370Nm-es V motor. Egy pesti kereskedőnél vásároltam. Hazafelé tartottam, mikor ráeszméltem, hogy a klíma nem működik. Egy parkolási sérülés miatt elrepedhetett a cső és kiszabadult minden gáz a rendszerből. Első dolgom volt meghegesztetni a csövet és feltölteni klímával, azóta szuperül 3 fokos levegőt fúj nyáron.
242.000 kilométerrel vettem az autót, persze később kiderült, hogy 400.000 körül lehet benne.
A gumik kopottak voltak, ezért gondoltam lecseréltetem őket. Csakhogy: a felemás lenyalt fejű kerékőröket (kulcs nélkül, mert persze nem adtak hozzá) elég macerás volt leszedni. A motornak fémes csattogó hangja volt, később kiderült hogy 3 himba le volt esve az olajteknőbe és azok a szelepek nem nyitottak. Talán ezért volt érezhetően picit gyengébb?! Nem tudom, mert közben fokozatosan gyengült a turbó is az N75-ös szelep miatt. A hűtővíz a legnagyobb forróságban sem ment 60 fok felé a rossz termosztát miatt. Mély lélegzetvétel után lecseréltettem a vezérlést és a rossz szelephimbákat meg a hidrotőkéket. Vezérlés cserén az is kiderült, hogy minden görgő gyári és csak magát a szíjat cserélhették ki, mert egyszer elszakadhatott. Az első xenon fényszórókkal semmit nem láttam. Szerintem ha vakuval kivilágítok éjjel a telefonommal, annak nagyobb fénye lett volna. Természetesen javíttatni nem lett volna értelme, mert az összes állítható műanyag csavarokat letörték az összes felfogatási lehetőséggel. Ezért vettem bele két első utángyártott fényszórót. A fényszóró magasságállító szenzort is kétszer kellett cserélnem. A pótkerék lyukas volt. A porlasztóknál folyamatosan folyatott az olaj. Az utólagos rádiócsere miatt nem szóltak a hátsó hangszórók, külön kábel szettet kellett bele venni és antenna jelerősítőt. Persze csak egy kulcsot adtak a kocsihoz, a távirányító egy idő után nem működött, a bal első zárbetét meg rossz volt. A jobb oldali ajtóknál nem jó a mikrókapcsoló, ezért nem érzékeli a belsőtér világításon, sem a műszerfalon a nyitott ajtókat. Közben a hátsó féktárcsákat betéttel és az első betéteket is cserélni kellett. Az első fék azóta nyikorog, pedig nem olcsó betétet vettem bele. 4 év alatt kétszer kellett akkumulátort cserélnem (95aH banner). A kerekek lötyögtek, az összes lengőkar rossz volt. A futóművet be kellett állítani. Első lökhárítót és a ködlámpákat esztétikai okokból cserélni. A lámpamosó csövet megcsinálni, mert el volt vágva és ledugózva. A hátsó lengéscsillapítók rosszak voltak, azokat is cserélni kellett. Kicseréltem a légszűrőket, pollenszűrőket, gázolajszűrőt is rendszeresen.
Nagyobb dolgok amiket költöttem rá:
vezérlés: 260e
lengőkarok: 220e
turbó vezérlő szelep: 40e
első fényszórók: 120e
két akkumulátor: 78e
szűrők: 30e
lökhárító fényezéssel, ködlámpákkal: 85e
fékek: 45e
és még sok-sok apróság
Egy bizonyos része a hanyag régi tulajoknak köszönhető, viszont a vezérműtengely kopás, a drága vezérlés csere, a futómű a magyar utakra és a rossz bemattoló lámpafoncsor típusbetegség.
(Az autó a mai napig megvan, a váltója jó, szeretek menni vele - mert jó vezetni!, külsőleg is szeretem, de sajnos pénznyelő.)
Hibalista
- Szelephimbák - Hidrótőkék - Koptatók - Kopott vezérműtengely - Termosztát - Kormányösszekötő gömbfejek - Első gumiharangok - Turbónyomás átalakító szelep - Hátsó lencséscsillapítók - Első fényszórók - Ajtózár - Távírányító
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 389000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra f | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
