Használhatatlan bontószökevény
Szöveges ítélet
BMW E39 után akartam egy olcsóbb, megbízható autót venni. Eddig BMW-im voltak, mindegyiket folyamatosan szervízbe kellett hordani, ezért ismerős ajánlására Audit vettem. Csalódtam. Vizsgán volt az autó vétel előtt, ezért nem is nézettem át, azt hittem, hogy ott rendesen átnézik. Hát, tévedtem. Mindig kijött rajta valami, akkor is, ha nem használtam.
Futóműve viszonylag jó, de túl sok mindent kell cserélni, E39-é jobb és kevesebb a hibalehetőség. Ülések kényelmesek, belső helykínálat tágas, E39-hez hasonló.
Nagy sebességnél a kisebbik jobb oldali tükörnél zajos, E39 halkabb.
Mérete és fordulóköre E39-cel egyező.
A kis tükörben én semmit nem láttam, meg egyébként is rossz a kilátás a kocsiból.
A motorja 165LE-höz képest harmat gyenge, úgy megy, mint az 1.6-osok, de legalább megbízható, 300e km után sem füstölt és nem ette az olajat.
Fogyasztása csak városban nekem az elején 16L volt, amit sokallottam, utána nagypapásan, 1500 alatt váltogatva 12,5L körül jött ki, de így mindenki előzgetett. Autópályán 9,5L.
A gyújtáskapcsoló vételkor sem volt már jó, a jobb fényszóró néha nem világított, a műszerfal néha elsötétült, ezt a gyújtáskapcsoló elektromos részének (2e) cseréje megoldotta.
Észrevettem, hogy a motor alól hiányzik a haspajzs. Ez 15 centis hóban nem tűnt jó ötletnek, ezért vettem rá egyet (8e), amit szerelő szerint csak a speciális gyári csavarokkal lehetett felrakni (15e), amik később kiestek maguktól...
Zizegett benne egy relé alul, amiről senki nem tudta megmondani, hogy mi az, minden villamossági szerelő mást mondott és kb. 5e-et elkért a 10 perces ránézésért. Végül kb. a 10. szerelő tudta megcsinálni 1 óra alatt, 3e-ért.
Vezérlést (40e) cseréltettem, szimeringet, görgőket is, akkor már szelepfedelet (9e) is.
Melegben túlmelegedett, ezért viszkókuplung (13e), termosztát (5e) csere, semmi változás. Jó, biztos eldugult a hűtő, hűtőradiátor + vízcső (22+8e), ugyanolyan. Szerelőm végül észrevette, hogy nem gyári a hűtőventi (10e) és fordítva fújja a levegőt, csere és minden oké.
Klíma beszart és kiütötte a biztosítékot, klímaventi (6e), klíma kuplung (20e). Pár napig jó volt, majd megint kibaszta a biztosítékot. Rendeltem bontott klímakompresszort (22e), töltés (10e), utána jó lett.
1 hétig nem használtam, beindítom, erre bőgő hangja van. Rezonátorcsere (27e).
Aki megvette jól járt vele, mert kb. mindent kicseréltettem, ami kopó alkatrész.
A BMW-hez képest a vezetési élmény nulla és több baj is van vele. Visszatértem a BMW-re, E46-ot vettem, sokkal jobb.
Hibalista
- Gyújtáskapcsoló 2e, önindító 18e, gyújtókábel 12e, ablak 13e, vezérlés 40e, viszkó 13e, termosztát 5e, szelepfedéltömítés 9e, féktárcsák, fékpofák, gátlók 20e, lengőkar 16e, fékcső 15e, fojtószelep 23e, injektorkábel 25e, rezonátor 27e, klímakuplung 20e, hűtő 22e, venti 10e, vízcső 10e, klímakompresszor 30e - - Összesen kb. 700e-et költöttem rá.
Ide hordtam szervizbe
Ismerős - olcsó, de nem megbízható
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 305000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | BMW E39 | Következő autója? | BMW E46 |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.1/10) |
