Belépő modell
Szöveges ítélet
Mit is kell tudni róla?
Ez életem első autója, nem "őt" kerestem, de amikor megláttam, szerelem volt első látásra.
4. hónapja kerestem autót, valami nagyobbat (pl. Mondeo, Passat) 2-2,5 M Ft körül, de csak lestrapált ócskaságokat találtam 2006 tavaszán.
Aztán rátaláltam és (bár összeszorítottam fogaimat meg azt a bizonyos nadrágszíjat) megvettem kereken 3 millió Ft-ért, 1 éves garanciával (Weltauto). Életem legjobb döntése volt!
Miért belépő modell?
Mert ez a legkisebb motor, amit ebbe a kaszniba beleraktak.
Mert olyannyira alapfelszereltségű, hogy még pl. cd sincs benne.
Mert valóban belépő egy olyan -nevezzük így- világba, amit (és most nem kell elkönyvelni valami beképzelt sznobnak!) csak egy prémium kategóriás autó tulajdonosa élhet át, érhet meg - de erről majd később.
Írtam, hogy ez egy majdnem alapfelszereltségű autó, de ez az alapfelszereltség mást jelent ám...
Konkrétan: teljes bitonsági felszereltség (6 légszák, összes hárombetűs elektronikai kütyü), kétzónás digit klíma, el. ablakok, tükrök, alufelni, stb.
Extrái: tempomat, fényszórómósó, tolatóradar, metálfény, ennyi.
Belső tere az egyik legparktikusabb színben "pompázik", konkrétan világos szürke kevlár betéttel, szövet ülések. A kosz egyáltalán nem látszik meg, ha kitisztítom veszem észre, hogy most egy kicsit világosabb lett a szürke... Mindenkinek csak ajánlani tudom, mert emelett otthonosabb és elegánsabb a hangulat, mintha fekete lenne.
Külseje: sötét kék, napfényben lilás beütéssel, sötétben meg szinte fekete. Bár nagyon szép és elegáns, de nagyon kényes, szinte naponta lehetne mosni.
Az 1.8-as turbómotor elég bele. Nem több, elég. Ehhez az autóhoz valóban a nagyobb és erősebb motorok illenek, de ez sem rossz, sőt. Arra bőven elég, hogy a nagyarcú suzukis suhancokat helyre tegye... :)
Fogyasztása szerintem nem sok, egy 150 lóerős másfél tonnás autónak ez korrekt. 9 alá én nem tudtam vinni, városon kívül gond nélkül 10 alatt tartható, városban 12-13, de nem nagypapásan vezetve. Pedig lehetne, a 1500-as fordulaton már terhelhető, 1800 körül is lehet váltani, elég nyomatékos, de én nem így vezetek.
A hangja pedig az egyik legszebb négyhengeres, amit valaha is hallottam, a turbó és a hengerenkénti 5(!) szelep nagyon szépen muzsikál a dupla kipufogón keresztül.
(Egyébként az autó nagyon halk, csak 3000-4000-es fordulat fölött hallható "igazi" motorhang.)
Még majd fogok írni hozzá, annyi jó tulajdonsága van.
Negatívumok:
Egyet tudnék mondani, ami komoly: nekem az ülőlap nem elég hosszú és bizony két-három óránál többet nem tudok ülni az ülésben, mert valahogy elzsibbad a lában és meg kell egy kicsit mozgatni.
Hibalista
- - 1 db hengertrafó (gariban ingyen cserélték)
- - 1 db főtengely (letört egy fogaskerék vagy mi a főtengelyről és ezért inkább kicserélték az egészet - gariban inegyen!)
- - 1 db tompított fényszóró égő (800 Ft)
- - egyszer nem indult el az utólagosan beépített műholdas védelmi rendszer miatt (25 ezer Ft!)
Ide hordtam szervizbe
Vörös Autóház, Pécs
Mindenkinek csak ajánlani tudom, bár az igaz, hogy a családban 3 Audi is van és mindegyiket ott szervizeltetjük...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | nem volt | Következő autója? | Csak Audi! (legújabb A4 Quattro) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
