Az ingolstadti szerető
Szöveges ítélet
Úgy kezdődött, hogy olyan munkám lett, ami okán fél év alatt 60ezer km-t vezettem. Az addig szeretett hat éves Ford Focusom egyszerűen kiesett alólam. Egyik napról a másikra autót és megbízhatóbb márkát kellett keresnem. A Totálkár Népítélet értékeléseit olvastam két nap és két éjjel, mint a mesében, mire összeállt a kép: 1. csak német autót szabad venni, 2. csak prémium közép kategóriásat, 3. csak olyat, amelyiknél néhány éve jelentős design váltás volt és ezért a régebbi fazonok alulértékeltek, 4. csak olyat, amelyik ennek ellenére még néhány évig "tartja" az árát 5. miután húsz éve csak automata váltójú autót vezetek (feleségem nem is hajlandó mást) ennek is ilyennek kell lennie 6. vidéken, hegyen lakom, az összkerékhajtás nagyon jól jönne. Ezen premisszák után a konklúzió egyértelmű volt: AUDI A6 2.5 TDI QUATTRO !!!!
A típus-választás után jött a neheze, olyan autót találni, amelyiknek csak egy tulajdonosa volt, valósan 100e km alatti, a tulajdonos közvetlenül az eladó, az autó garantáltan sérülésmentes és végig szervizelt és biztosan Magyarországon helyezték először forgalomba (nem taxiként pendlizett például Baselben, vagy Münchenben, hogy utána 300ezret visszatekerjen a kedves magyar kereskedő).
Az internetes keresőben rátaláltam az igazira. Minden stimmelt, első látásra beleszerettem. Szolíd, nem feltünő és kifogástalan társ. Az előző tulajdonos bár gyári rablásgátlót kért, a folyamatos kódpad-birizgálási kényszer miatt KIKAPCSOLTATTA!! Kétségbe voltam esve, de az M3 kivezetője mellett található Kft. egy órás szerelést és CHIP-cserét követően újra aktiválta - bruttó 10e Ft-ért, azóta nyugodtabban alszom. Az autót a Porsche Hungária szerelői átnézték, a rádió kódját beírták a füzetébe, értékelésük szerint az A6-osom egyszerűen hibátlan!
120 ezernél aktuális lesz a teljes vezérműrendszer, vízpumpa cseréje. Az eredeti alkatrészeket már megvettem: 120e Ft, a munkadíj 50e Ft lesz. Az első hátsó fékpofák és féktárcsák cseréjét megrendeltem, összesen 60e Ft lesz! Aki azt mondja, hogy ez egy drága fenntartású autó, az egyszerűen túloz. Nyilván nem mérhető össze egy Suzuki fenntartási költségével, de a vevőkör és az igényrendszer is teljesen más.
Biztosítás: 250e Ft az éves teljeskörű új érték-térítéses CASCO, 30e Ft az éves kötelező (K&H Biztosító - Sabján Arnold). Soha rosszabb szeretőt, mint ez az A6-os, nem kívánok sem magamnak, sem másnak!
Hibalista
- Igazi szerető gondoskodás mellett (15ezrenként az ajánlott minőségű olaj - 20eFt, és a szűrők - üz.anyag, olaj, levegő, szénbetétes pollen - összesen 16e Ft cseréje) , valamint, ha nem eszelősen száguldoznak vele, egyszerűen nem romlik el.
- (Előző tulaj észlelte, hogy a jobb hátsó ajtó üvege nehezen jár. Bosszantó ugyan, de ez legyen a legtöbb!)
Ide hordtam szervizbe
Porsche Hungária, Budapest Fáy u.
Figyelmesek, precízek, tiszták és elmondhatatlanul drágák.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Kriegler Tibor - Székesfehérvár, Szárcsa u. 40. Mindent megtesz, amit csak lehet, igazi tisztességes gondolkodású ember, jóval olcsóbb, de sajnos egyetlen speciális szerszáma sincs.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | FOCUS 1,6 16 V autom | Következő autója? | AUDI A6 3.0 TDI QUATTRO |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
