A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A6 (1997-2004)

A6 1.8 20V Avant 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Az értelem diadala

Szöveges ítélet

Frissen hozták No.-ból. Szegényt megkínozták, mielőtt kb. kidobták. Pedig a lakkozása - a karcolásokat nem számítva - újszerű, ülései jók, az egész nem keltett lelakott érzést.
Vizsgával, rendszámmal, névre írva 1 M volt kereken. Használható gumikkal, végig vezetett szervizkönyvvel, rendes állapotban.
Azért volt vele baj, kb. egy százas volt, mire minden rendesen működött:
- folyt az olaj a motorból és a bal féltengely mellől. Ezt azonnal javítani kellett, ahogy a hátsó lengéscsillapítót is cserélni kellett (még egy 20-as sincs egy pár!)
- égett az ABS ellenőrző lámpája. Először az ABS jeladóra gyanakodtunk (ezt kiszedni elég nehéz), de az ABS elektronika volt a hibás. A megoldás egy bontott ABS lett, 25 k. Nem vészes.
- prémium autóhoz képest zajos volt. Újabb 25 k a rézfonatos rugalmas elem cseréje, azóta csendes.
- A hátsó féktárcsa rozsdás volt egy sávon. Ez arra utal, hogy a fékbetét ferdén fog, az meg arra, hogy a féknyereg csúszka berágódott. Úgy is volt: új tárcsa, új betét (szumma 20 k, vicc) és némi tisztítás, most jó és még sokáig az is lesz.
A gyári igényt messze meghaladó minőségű MOL 10W-40 olaj literje 2k, most az van benne, nem fogyaszt olajat, jó.
Lengőkar: ebben még gyári logós alu lengőkarok vannak. A bal oldalon elkezdett nyikorogni, de motorolaj beinjekciózása a gumiharmonika alá megoldotta, nem kellett cserélni. Szerencsés voltam, persze, mert ezen a kocsin gyári visszahívás keretében anno cserélték a lengőkarokat.
Most jó beleülni, érezni, hogy minden részletében jól megcsinált, tartós kocsi, kiváló használati és még mindig nem nulla presztízsértékkel. Tágas, tartós, robusztus, nem csörög/zörög semmi.
Alapból rendesen felszerelt (rendes rádió, klíma, szervo, ABS mindben van), csak egy tempomat kellene bele (ez még nem e-gázpedálos sorozat, ebben ritkán van és nem is egyszerű az utólag beszerelés).
Az 1,8-as motor nem teszi egy állattá, de nem is olyan vészesen lomha, mint ahogy az ember gondolná, mivel eléggé rövid a váltója, 5-ösben 4000-nél kb. 130-at megy csak. Ezért rugalmas is, 5-ösben 40-től 200-ig megy. Lehet pörgetni a motort, bírja és megy is, országúton előzni valóban nem probléma. Ha nem hajtják, akkor meg alig van hangja és étvágya, 130 utazó az autópályán teljesen könnyed, halkan lehet beszélgetni, annyira kevés a zaj.
Rengeteg van belőlük, és mivel a "púpos" Passat, az A4 meg a Skoda Superb (kb.) ugyanez a kocsi, még sokáig lesz hozzájuk minden, ami kell, akár használható bontott is - miközben már most is vicces árakon lehet hozzá jó minőségű alkatrészt kapni.
Update:
Nem lehetett a lengőkarcserét megúszni. 90k.
A középső dob is lyukas volt. Végül egy Bosal ment bele. A rugalmas fonatot addigra már kicseréltettem, a tűzkarikára alakítást legközelebb megfontolom.
ABS: a jeladó hibajelzése valszeg a szivattyúra szerelt elektronikára vezethető vissza. Főszabály: az elektronikát a kopó szivattyúelem teszi tönkre. Tanuljatok az én hibámból: vagy komplett szivattyúcsere, vagy csak elektronika javítás (III. ker-ben megvárható, élettartamgaranciás, 30k). Egyet nem szabad: csak elektronikát cserélni bontottra, a szivattyú hetek alatt tönkrevágja.
Ha a kocsi ferdén megy, alighanem a hátsó szilent ment ki. A Lemförder, amit a szervizben adnak, tök gyári, az Audi logo ki van belőle köszörülve... nagyon szolid lesz tőle az autó.
Még valami: ablaktörlő rudazat szétesik, nyilván terhelés alatt, vagyis, amikor kellene, hogy működjön. No-ban 54 EUR az alkatrész, 70 EUR a beszerelés (nem egészen egy óra).

Hibalista

- Vezérműtengely szimmering, hátsó lengéscsillapító, ABS vezérlés, féltengely szimmering, hátsó féknyereg, kipufogó rugalmas darab, kipufogódob, első lengőkat, hátsó szilent, ablaktörlő rudazat, fékbetétek

Ide hordtam szervizbe

Trexler Zoli

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 188000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 535d Következő autója? 5
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A6 1997 (1997 - 2004)

További ítéletek (157 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)