Az értelem diadala
Szöveges ítélet
Frissen hozták No.-ból. Szegényt megkínozták, mielőtt kb. kidobták. Pedig a lakkozása - a karcolásokat nem számítva - újszerű, ülései jók, az egész nem keltett lelakott érzést.
Vizsgával, rendszámmal, névre írva 1 M volt kereken. Használható gumikkal, végig vezetett szervizkönyvvel, rendes állapotban.
Azért volt vele baj, kb. egy százas volt, mire minden rendesen működött:
- folyt az olaj a motorból és a bal féltengely mellől. Ezt azonnal javítani kellett, ahogy a hátsó lengéscsillapítót is cserélni kellett (még egy 20-as sincs egy pár!)
- égett az ABS ellenőrző lámpája. Először az ABS jeladóra gyanakodtunk (ezt kiszedni elég nehéz), de az ABS elektronika volt a hibás. A megoldás egy bontott ABS lett, 25 k. Nem vészes.
- prémium autóhoz képest zajos volt. Újabb 25 k a rézfonatos rugalmas elem cseréje, azóta csendes.
- A hátsó féktárcsa rozsdás volt egy sávon. Ez arra utal, hogy a fékbetét ferdén fog, az meg arra, hogy a féknyereg csúszka berágódott. Úgy is volt: új tárcsa, új betét (szumma 20 k, vicc) és némi tisztítás, most jó és még sokáig az is lesz.
A gyári igényt messze meghaladó minőségű MOL 10W-40 olaj literje 2k, most az van benne, nem fogyaszt olajat, jó.
Lengőkar: ebben még gyári logós alu lengőkarok vannak. A bal oldalon elkezdett nyikorogni, de motorolaj beinjekciózása a gumiharmonika alá megoldotta, nem kellett cserélni. Szerencsés voltam, persze, mert ezen a kocsin gyári visszahívás keretében anno cserélték a lengőkarokat.
Most jó beleülni, érezni, hogy minden részletében jól megcsinált, tartós kocsi, kiváló használati és még mindig nem nulla presztízsértékkel. Tágas, tartós, robusztus, nem csörög/zörög semmi.
Alapból rendesen felszerelt (rendes rádió, klíma, szervo, ABS mindben van), csak egy tempomat kellene bele (ez még nem e-gázpedálos sorozat, ebben ritkán van és nem is egyszerű az utólag beszerelés).
Az 1,8-as motor nem teszi egy állattá, de nem is olyan vészesen lomha, mint ahogy az ember gondolná, mivel eléggé rövid a váltója, 5-ösben 4000-nél kb. 130-at megy csak. Ezért rugalmas is, 5-ösben 40-től 200-ig megy. Lehet pörgetni a motort, bírja és megy is, országúton előzni valóban nem probléma. Ha nem hajtják, akkor meg alig van hangja és étvágya, 130 utazó az autópályán teljesen könnyed, halkan lehet beszélgetni, annyira kevés a zaj.
Rengeteg van belőlük, és mivel a "púpos" Passat, az A4 meg a Skoda Superb (kb.) ugyanez a kocsi, még sokáig lesz hozzájuk minden, ami kell, akár használható bontott is - miközben már most is vicces árakon lehet hozzá jó minőségű alkatrészt kapni.
Update:
Nem lehetett a lengőkarcserét megúszni. 90k.
A középső dob is lyukas volt. Végül egy Bosal ment bele. A rugalmas fonatot addigra már kicseréltettem, a tűzkarikára alakítást legközelebb megfontolom.
ABS: a jeladó hibajelzése valszeg a szivattyúra szerelt elektronikára vezethető vissza. Főszabály: az elektronikát a kopó szivattyúelem teszi tönkre. Tanuljatok az én hibámból: vagy komplett szivattyúcsere, vagy csak elektronika javítás (III. ker-ben megvárható, élettartamgaranciás, 30k). Egyet nem szabad: csak elektronikát cserélni bontottra, a szivattyú hetek alatt tönkrevágja.
Ha a kocsi ferdén megy, alighanem a hátsó szilent ment ki. A Lemförder, amit a szervizben adnak, tök gyári, az Audi logo ki van belőle köszörülve... nagyon szolid lesz tőle az autó.
Még valami: ablaktörlő rudazat szétesik, nyilván terhelés alatt, vagyis, amikor kellene, hogy működjön. No-ban 54 EUR az alkatrész, 70 EUR a beszerelés (nem egészen egy óra).
Hibalista
- Vezérműtengely szimmering, hátsó lengéscsillapító, ABS vezérlés, féltengely szimmering, hátsó féknyereg, kipufogó rugalmas darab, kipufogódob, első lengőkat, hátsó szilent, ablaktörlő rudazat, fékbetétek
Ide hordtam szervizbe
Trexler Zoli
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 188000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 535d | Következő autója? | 5 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
