AUDI A6 1.9TDI Ha kihagyod a magyar neppert!
Szöveges ítélet
Előzmény: Volt 2 db. 1.9 TDI Passatom, amikkel tökéletesen elégedett voltam. Úgy gondoltam, hogyha hosszútávra tervezek, akkor váltok Audira. Elérkezett az idő. A kínálat 98'-00'-ig érdekelt évjárat tekintetében. Az itthoni felhozatal sajnos nagyon silány volt. A "becsületes" nepperek behozzák a max 2000€-os autókat, és mire a nevedre kerül 1.300.000Ft lesz a vége, jelentős haszonnal a zsebükben.Én nem km. állást, hanem állapotot akartam venni. Minden itthoni autó iszonyúan lelakott volt, telefüstölve. Ezek a hirdetések, a megkímélt, patika, kitűnő jelzőkkel voltak illetve. Letört gombok, karcos kopott műszerfal, foltos szakadt ülések. Elegem lett. Német oldalak böngészése után megtaláltam a nekem valót: 1.9TDI A6 szedán ezüst metál, 284000Km. Két telefon a törökkel, vonatjegy, taxi, és már ott is voltam Kölnben. Azt kaptam amit láttam (fényképek alapján)+ gyári alufelni garnitúrát, és 3 óra múlva német forgalmival, ami nevemre szólt, 30 napos német rendszámmal, biztosítással gurultam hazafelé.Az első 200km alatt minden lehetőségnél megálltam, hogy ellenőrizzem a különböző folyadék szinteket, fékek melegedését, stb.Utána már csak itthon álltam meg. Szervízkönyves, ellenőrzött autót kaptam valós km-rel. Csak olajcsere lesz+ szűrők, első tárcsák+betétek. Ennyi! 14 éves. Tökéletes esztétikai állapotban mind kívül, mind belül. A motor nem füstöl, a futómű nem kopog, a fényszórók hibátlanok. Nekem 1.362.000Ft-ban állt meg, minden költségemet beleszámolva (útiköltség,forgalomba helyezés,regadó stb). Nem zörög semmi,kényelmes, csöndes, biztonságos, igazi "nagyautó". Egyedüli hibája, hogy a második kulcsot hozzá kell programozni, mert nem nyitja elemcsere után sem az autót.Bízom benne, hogy sok ezer km-t fogok vele autózni hiba nélkül, esetleg egy-két apróság még belefér. Mérettem lengéscsillapítót, féket, fényszóró beállítást. Minden ok.Túl szépnek tűnik, de így igaz.Sok éve hajtok ilyen autókat, igaz nagyobb motorokkal, 2.4, 2.7 biturbó, 3.0 TDI. Mindig elégedett voltam velük. Ezért esett a választásom a takarékos kis dízelre. Otthonra tökéletes. Nem rakéta, de elgurul 5.5 literrel. Ez nem egy klasszikus autó élete sztori, de egy új élet kezdete. Mindenkit arra bíztatok, hogy bátran menjen el Németországba, ha ilyen típust keres. A német sem hülye! A jó ott sem olcsó. Az én autóm 3250€ volt. Nem nagyobb kockázat, mint itthon az ügyeskedőktől vásárolni. Üdv minden leendő Audisnak!Ha lesz még valami fejlemény folytatom.
Hibalista
- Még nem romlott el semmi, de kb. 10.000Ft volt a fék,fényszóró, lengéscsillapító mérés, izzócserével.
Ide hordtam szervizbe
Egy munkatársam fogja szervizelni az apróbb dolgokat, Olajcsere, szűrők, stb.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Az elektromos problémákkal Gátas barátom fog foglalkozni. Már beszerelt egy tuti indításgátlót.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 284000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Passat 1.9 TDI | Következő autója? | Nem akarom eladni SOHA! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
