A legendás adagolós olajkályha
Szöveges ítélet
Nagy autó kellett,bővült a család, a kombi kézenfekvő volt, az Audi képbe se került, mert a költségkeret alacsonyabbra volt belőve.
3 hónap lehangoló keresés után úgy döntöttem, hogy nézzünk meg egy A6-ot, a szerelőm agyondicsérte a legendás adagolós motorját,a forma régen is tetszett,fel is került egy eladó a netre, így elmentünk, megnéztük és megvettem.És hogy miért? Az autó korához képest mind esztétikailag,mind műszakilag nagyjából rendben volt. A beltér minőségérzete 16 év után is kiemelkedő volt. A motorja szépen járt, nem füstölt,futómű rendben.Német import, kereskedőtől.Egy hét múlva névre írva,indulhat a tesztüzemmód.
Az autó kapott egy teljes szervízt,komplett fékcsere, vezérlés,szíjak,összes olaj,szűrő.Anyagköltsége:100 e Ft, ami szerintem nem túl számottevő. A klíma nem hűtött rendesen, tisztítás,töltés,beállítás 16 e Ft. Kapott egy műbizonylatos hő és belátásvédő fóliát 35 e Ft.
Az autó kiválóan pakolható,kényelmes gerinctámaszos,motoros ülések,digit klíma.Menettulajdonságai a 110 Le ellenére teljesen rendben vannak.Kiváló úttartás,stabil,nagy sebességnél is. Ez az autó autópályára készült,nem városi araszolgatásra.Minőségi kárpitok,S-line ülések,kormány,sötét fabetétek,minden kéznél,tökéletes ergonómia,látszik hogy alaposan megterveztek mindent a mérnökök,pl: pohártartóra fújja a klíma a hideget így hűti az italod. És hát a fogyasztás...csomagokkal,klímával,4 fővel, 140 tempomat, max 6 liter gázolaj.Ez az 1.9-es motor egyszerűen világbajnok. Azóta sem gyártottak ennyire egyszerű,kiforrott erőforrást.A nyomatéka hibátlan.Autópálya belső sáv végig,gond nélkül, nevetséges fogyasztás mellett és minimális beltéri szélzajjal. Mindíg is benzines autóim voltak, diesel csak teherautóba...gondoltam, és most kellemesen csalódtam. Tíz ezer kilométer után sem volt semmiféle hiba,a kuplung cserélve lett, de már úgy vettem hogy kemény volt és fent fogott, ez 60 e Ft-ból elkészült. Valamint egy külső féltengely csukló csere volt 10 e Ft-ért.Jelenleg nem tudok ennyi pénzért ekkora méretű, minőségi autót, ilyen minimális fenntartási költségek mellett. Tavasszal nagyobb kerekek(16-os)új gumik és pár apró esztétikai hiba javítás a terv. És persze 10 e kilométerenként minőségi olajcsere,ez fontos.Aki ilyen tipust keres, annak bátran ajánlom,nem fog csalódni, ha kifog egy szervízelt példányt. Ritka darab ezzel a motorral, a legtöbb A6 2,5 TDI, ami folyamatos hibaforrás, automata váltóval főleg. Meg is látszik az árkülönbözeten...egy megkimélt 1,9 TDI dupla annyiba is kerülhet, mint egy 2,5 TDI. Már ha lehet kapni...ezek az autók gyorsan elkelnek,ha jók.
Az agyontörött, széttekert kilométeres autókat felejtsük,inkább várjuk ki a megfelelő vételt.
Update 20 e kilométer után:
Az A6 még mindíg jó. Eddig volt egy hátsó kerékcsapágy csere 12 e Ft-ból+az olajcsere. Apró,bosszantó hibák,melyek adódnak a korból: vezető oldali ajtózár kiakadt,az ajtó nem csukódik. Többszöri nekifutás után a Wd40 orvosolta a problémát,zár működik. A hideg beálltával a bal első ablak csak félig megy fel,kézzel kell rásegíteni,kell egy felújító szett hozzá,kb: 9 e Ft és jó.Egy vízcső rögzítő speciális gyűrű elszállt valamilyen módon,ezáltal a cső leugrott és a folyadék távozott...a világ végén megoldotta egy helyi szervíz 5 e Ft-ból.A TDI motor a legnagyobb hidegben is/-20/egy izzításra indul,viszont nagyon lassan melegedett be üzemi hőmérsékletre. Ezért is beépítésre került egy profi Defa előmelegítő szett,mely 40 celsius fokra fűti a hűtőfolyadékot,így 5 perc járatás után meleg az utastér és fele annyi idő alatt üzemi hőfokon az autó.
Update 40 e kilométer után:
Tízezrenkénti szervízek,olajcsere,szűrők,csak gyári minőségű alkatrészekkel:20.000.-Ft/alkalom.
Enyhe rozsdafoltok az ajtók alján,Audi típusbetegség, javítva, fényezve:80.000.-Ft.
Valami zörög...a diesel tipikus problémája,hogy a rezonancia előhozza a különböző rezgéseket,zörgéseket,pl: hővédő lemez alul fellazul.
Fékbetétek zörgése..nem is gondolnád,de igen:zörög..megoldás:minőségi betétek,pl.Ferrodo/10.e Ft/tengely, valamint fékzsír a betét hátoldalán és a mozgó fémfelületeken,vagy rézspray. Nincs többet fékcsikorgás és zörgés.
Fagyálló folyik..a kiegyenlítőtartály zárósapkája átenged, a túlfolyón elmegy a folyadék..sapka csere és ok.
Ezektől az apró,kisebb hibáktól eltekintve az autó 40 ezer közös kilométer után is tökéletesen indul,megy,szeretem.Ezért is kapott egy garnitúra S-line gyári alufelni szettet, 235/45/17 gumikkal...hát épp hogy befért,ET 45 ez a max./85 e Ft/garnitúra.
Audi-Volkswagen típusbetegség: lengőkarok..csere kompletten: 50 e+ munkadíj.Tesztelem mennyit bír, Denckerman,ajánlották.
Update 50 e km után.
Szokásos szervízre készülve észrevettem hogy az egyik bordás ékszíj feszítő csapágy ferdén áll. Szerelő igazolta,valóban csere.Ehhez le kell bontani az autó elejét, lámpák,hűtők,lökhárító..minden.A csapágy miatt ékszíj is cserélve,valamint termosztát és még egy feszítő görgő.Pont időben, ha szakadt volna,komolyabb a vége. Ezeknél a motoroknál mint megtudtam ez tipushiba, akinek időszerű a vezérlés, az összes szíjat,görgőt cserélje le,ne csak a vezérléshez tartozókat. A hab a tortán: az intercooler hűtő szintén cserés. Az egész mutatvány alkatrészköltsége max. kedvezményekkel 50 e Ft+ munkadíj.És persze a szokásos olajcsere 5w40 Mobil 3000, full szintetikussal.
Sajnos az autó kora miatt ezeket a költségeket be kell kalkulálni. Az eltelt másfél évet ha lebontom havi szintre,nagyjából a szervízre 30 e Ft megy el minden hónapban.Sok vagy kevés? Ezt mérlegelni kell. Típuson belül az A6 igényesebb autó, ha szinten akarjuk tartani, ezzel kell számolni. Vajon az 500 e Ft körül kínált példányok megkapjáj az évi 300 e Ft-os korrekt szervízelést? Ez persze csak költői kérdés.
Hibalista
- klíma tisztítás,töltés 16.000.- - kuplung csere 60.000.- - Fékbetét/Ferrodo/ 10.000.- - Kiss szervíz: 20.000.- - Fényezés,javítás:80.000.- - S-line alufelni szett gumival:85.000.- - Kerékagy csapágy:10.000.- - Féltengely csukló: 10.000.- - Lengőkar szett: 50.000.-
Ide hordtam szervizbe
Béla Budaörs
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
