A Gyűrűk Ura
Szöveges ítélet
A márkát, illetve konszern társai közül a VW-t, már régóta ismerjük. Azért a minőségi különbség jelentős, természetesen az Audi javára. Előtte egy 1,6-os, ötajtós A3-t koptattunk a párommal, és akkor még aprócska elsőszülöttemmel. Megérkezett az újabb csemete, és kinőttük az apróságot. Megjegyezném, őt is imádtuk.
Most is csak a Gyűrűk Ura jöhetett szóba, másban nem is nagyon gondolkoztunk. Családunk egyik tagja készült megválni Pepétől, ezért nagyon örültünk, hogy egy olyan autót tudunk megvásárolni, amelnyek ismerjük a történetét, és nem kétes eredetű kocsival szúrják ki a szemünket, ami - esetleg - még kibírja a lőrinci autóneppertől Törökbálintig. A csalódottak kedvéért elmondanám, hogy egy másik Audi kedvéért - és nem azért mert elege lett a négykarikásból - vált meg tőle a korábbi tulaj. A gyerekek kirepültek, beérte egy kissebbel is.
Első látásra szerelem volt. Manuális váltó, 6 sebesség, 180 lóerő, bőr belső, gyári rádió 6-os CD tárral, kétzónás klíma, tempomat..........mi kellhet még. Az egyetlen hiányzó kényelmi elem az ülésfűtés, az néha nagyon hiányzik. A kényelemmel egyébként, szerintem semmi probléma. Igaz, az alap bőrülésnek azért lehetne egy picivel jobb az oldaltartása. Az üléslap viszont kellő alátámasztást biztosít a nem éppen rövid virgácsaimnak. Helykínálat pazar. Ennek megfelelően, a mögöttem ülők is elegendő helyen terpeszkedhetnek. IKEA-s bevásárlás nem gond, a puttony szinte mindent elnyel, de szükség esetén a tetőre is lehet pakolni.
A quattro-hajtás maga az álom.
Próbára tettük havas mellékutakon, hegyen-völgyön nyári abroncsokkal is, de akadályba nem igazán ütköztünk. Az egyetlen "komolyabb" erőfeszítést az elakadt járművek kerülgetése jelentette.
Most már használjuk egy ideje, és egyenlőre nem szeretnénk megválni tőle. Lassan tényleg elérjük 200 ezredik km-et, és eddig elég szépen muzsikált.
Aki meg nem hiszi, járjon utána!
Hibalista
- Eddig - lekopogom - semmi. Általában csak a kötelező olaj cserékre járunk, de azt is szigorúan tízezrenként már a kezdetek óta. Az üzemanyag szűrőt is minden alkalommal, és nem csak minden másodiknál cseréljük.
- Az egyetlen idegesítő dolog, hogy viszonylag sűrűn kell cserélni a helyzetjelző izzóit. Ez egy kicsit bosszantó, de Pepe, még azok közé a járgányok közé tartozik, ahol a csere még gyorsan megoldható és nem kell hozzá lebontani a kocsi elejét. NAGY ELŐNY!!!
- A hőzöngők kedvéért megjegyezném, hogy szerintem egy német autó esetében - de gondolom minden autó esetében - az öreg Günther Spakli, nem véletlenül hívja fel a figyelmet a kötelező szervizek alkalmával cserélendő elemekre.
Ide hordtam szervizbe
Maller István és kollégái, autószerelő mesterek. Nekem bevált, lassan 20 éves ismerettség, szerintem EU minőségben.
Nem a legolcsóbbak, de Olcsó Jánosok minden sarkon előfordulnak, de ők inkább ne nyuljanak az autómhoz!!!
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 37000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 163000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | A3 1,6 | Következő autója? | Szóba jöhet: Audi, Mercedes, Volkswagen |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
