A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A6 (1994-1997)

A6 2.5 TDi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Világból ki, gazdaságosan, kényelmesen, gyorsan.

Szöveges ítélet

Az autót, 2009. szeptember elején vettem, első, teljesen saját autóm. 2005-ig Németországban szolgált, utána került Magyarországra. Előző gazdája gondos gazda volt, a kocsit remek állapotban vettem át.

'95-ös évjáratú 140 lovas, 290 Nm nyomatékkal rendelkező modellről van szó, 6 sebességes manuális. Váltó, motor párosítás egyik legjobb, ha nem a legjobb ebből a típusú A6-osból. Hatodikat egészen 40-től elbírja, értelemszerűen nem szereti, de elbírja. 60-nál ezres fordulaton van, fogyasztás szempontbából ideális, 110-nél 2100, 140-nél 2400. Ezért is jön ki a 6-7 liter vegyesben, ami egy teli tanknál, egy durván 1200 kilóméteres leütési területet eredményez. A végét nem tudom, hol van, de igazából annyira nem is érdekel, lényeg a dinamikus haladás, amit egy hatsebességes dizellel nagyon lehet. (230-at mentem vele autópályán óra szerint, ami valós adatként nem tudom mennyi, 4300-at forgott a motor.)

A váltó precíz, sebességbe pontosan, kicsit keményen klattyan, nem takony.

A motor hangja 3000-es fordulaton jön meg, egy öthengeres dizelhes képest szépen szól, legalábbis nekem tetszik. A gyorsulás hátarozott, megemeli az orrát, kettesben is nyikkant. 1900-as fordulattól húz egészen 4200 körülig, turbólyuk ügyesen kiküszübölve. Tovább úgysem érdemes forgatni, mert nem benzines ez :)). Nem mondom, hogy esetleg egy chip-tuningot nem bírna el a ménes, de nem szeretném, ha esetleg valami problémája lenne ezzel a motornak, szóval valószínűleg marad így.

Belsejében bőr, fa, éppen ott ahol kell, nem-kopogós műanyag. A bőrülésekbe belesüppedsz, tart is, igaz nem sportkocsi szinten, de ez nem is sportkocsi. A gerinctámasz hasznos találmány, nekem aki hátfájós vagyok sokat segít egy hosszabb úton. S-Line kormányon van, ami nagyon feldobja az egészet, maga a kormány mocskosul el van találva, 9-3 óra állásnál egy apró bemélyedés a hüvelyk ujjaknak, szemmel alig észrevehető, de ha fogod a kormányt, tudod, hogy ott van, és nagyon illik oda, sportosabbá teszi az egészet.

Hátul akár 3 ember is elfér, de vitathatatlanul kényelmesebb ha csak 2 fő foglal itt helyet, azért annyira nem nagy :)) De az külön tetszik, hogy nem kell a székemet előrébb húznom, ha valaki beül mögém, ez az előzőben nem így volt (F Astra).
Csomagtartója nagy, több ennél nem is kell 4 ember sok csomaggal, vagy 5 ember nem annyira sok csomaggal lazán elfér. Igaz nálam elvesz egy kis helyet a mélyláda, erősítő kombó, de még így is kényelmesen lehet pakolni.

Nincsen benne klíma, viszont van napfénytető, és kövezzetek meg, de csontig nyitott napfénytetőnél nem igénylem a klímát, 130-140-ig nagyon kényelmesen lehet hátul is utazni, nem vág be a szél, pedig elég nagy felület van szabadon.

Műszaki szempontból egyetlen dolgot hiányolok, mégpedig az összkerékhajtást, az autó elég nagy ahhoz, hogy egy rosszul kiszámított kanyarban esetleg eldobja a fenekét, és akkor semmi nem állítja meg. Az összkerék ezt kiküszöbölné. Nem történt még meg, remélem nem is fog de télen játszottam vele egy parkolóban és bizony kijött, hogy nagyon megy el a hátulja, mondjuk egy ilyen autóval nem állatkodni kell, hanem kényelmesen haladni előre. Arra nagyon jó. A sebbeséget nem érzed, motor ott van valahol, elöl nem keresztben, hosszában, nem hallod, csak suhansz.

15 éves lassan, de még mindig megnézik az emberek, főleg ha szépen ki van suvickolva, csillog rajta a napfény, autóhoz nem értő ismerőseim, mikor először látták 7-8 éveket tippeltek a korára, hát kérem a duplájáról beszélünk. Időtálló, itt-ott kerek, itt-ott szögletes, annyira nem izgalmas, de precízen összeállított forma.

Egy-két évig még biztosan nem adom el. Nagyon megszerettem és ha meg is kell válni tőle, fájó szívvel fogok. Végülis első autóm, az meg egy igazi autóbuzinál örök szerelem. :)))

Hibalista

- Igazából semmi olyan, ami az autó hibája lett volna, mióta megvan csak kopó alkatrészeket cserélek rajta, motorhoz, váltóhoz nem nyúlt senki. - - -fékbetétek (amikor megvettem, már nagyon kopott volt, a hibát párszáz kilóméter alatt orvosoltuk) - -olajok (7500 kilóméterenként 10w-40 Castrol) - -szűrők (két olajcsereperiódusonként mindent - tudom, hogy nem kell de jobb biztosra menni :)) - -napfénytető kapcsolója elromlik fél évente, részben azért mert a gyári helyére kokányolt utólagos kapcsolóról van szó, az eredeti gyári meg piszokdrága - -termosztát (nem melegedett 60 fok felé, csak nagyobb igénybevétel alatt) - -jobb hátsó ajtó nem nyílt belülről, szerelő szétszedte, összerakta, működött-rejtély - - Ami nagyobb költséget vert rám, az a megvétel utáni általános felújítás volt. Teljes vezérlés, szíjastól, görgőstül, vízpumpástul, mindenestül. 130 ezer magyar forintba került, de legalább nem kell félni, hogy mikor szakad szét a szíj és veri szét a motort. - - Másik szomorú eset volt, hogy épp szerelőtől jövet elütöttem egy őzet, első lámpa, hűtőrács, lökösben levő rácsok, hűtő cserére szorultak, első lökhárító műanyagheggesztve (egy bontott 60 ezer forint lett volna), így csak 43 ezer forintba került a teljes felújítás. Igaz festve csak később lett gittelés javítása miatt. - - Idén október végén esett át egy-két változtatáson polír, festés javítása, új első-hátsó lámpák, (sokkal szebb a fénye, a régi igencsak gyertyaláng állapotot mutatott) oladindexek, felfüggesztés komplett cseréje elöl, részleges hátul, lézeres futó beállítás, olajok, szűrők. 350 ezer forint cakkompakk. - - Mindent baráti alapon végez egy "barátom" ( :)))) ).

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1995
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 192000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? F Astra 1.4 8V Következő autója? A6 1997 quattro / A8 94-02
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A6 1994

További ítéletek (84 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)