Sárga angyal
Szöveges ítélet
Jó estét kedves olvasó! Gondolom a többségetek este olvassa - kutassa azokat az infókat az A6-ról amik segítenek eldönteni, hogy számotokra jó választás lenne ez a szekér. Én igyekszem objektíven elmesélni miért esett a választásom megannyi lehetőség közül az Audi A6 Avant 2.5 TDi -re. Először is elmesélem, hogy honnan és miképp indult ez a sztori. Megyeszékhelyen laktunk a párommal és anno egy 93' Audi 80 Avant 1.9TDi automatát választottunk a mindennapokra és ez a jószág hálásan is tette a dolgát mindaddig, míg meg nem vásároltuk a saját házunkat egy a városhoz közeli faluban. Itt igen hamar kiderült, hogy a négy sebességes automata nem az országút barátja főleg nem az autópályáé ami a fogyasztáson is meglátszódott. Továbbá az ülése igencsak kisült, kényelmetlen volt és a klímán, elektromosan állítható tükrökön kívül más extrával nem büszkélkedhetett. Vidéken nagyon nagyon hasznos a vonóhorog is ami ezen az autón nem volt. Az akkor 27 éves autó több soron kezdett megbízhatatlanná válni mert sorra mentek rajta tönkre a dolgok így nem maradt más ésszerű megoldás mint, hogy elengedjük a kezét. Tehát ott álltunk párommal a kérdés előtt, hogy mit vegyünk. Az Audival alapjába véve nem volt gondunk így a márkánál maradván úgy véltük az osztálylépés a legracionálisabb lépés. Mindenképpen kombi, dízel, manuális váltóval szerelt példány az ideális. A6! Oké de melyik? A C4-ek sem sokkal fiatalabbak a C5-ök meg annyival nem jobbak. Ki is fejtem az akkori álláspontom és a különbséget a két széria között. Egy C5 V6 TDi jóval erősebb ugyan de cserébe nem eszik keveset és ha valami leesik a motorról az bizony tud fájni. Ugyan készült 1.9TDi-vel de egy A6 méretű karosszériában kissé vérszegénynek képzeltem azt az erőforrást. A soklengőkaros futómű egy álom, de a jó magyar utak bizony nem kímélik a drága alkatrészeket. Karosszéria és beltér tekintetében visszalépés ami az elődjét illeti. Ezzel szemben a C4 2.5TDi egy jól bevált darab ami nálunk kb 7 literrel elvan és az öt henger jellegzetes hangja a mai napig nagyon kedves számomra. Futóműve egyszerű mint a faék mégsem szenved dorgálást. A beltérben a kedvenc elemek a hatalmas óracsoport a hét analóg órácskával, piros háttérvilágításal. Ezen a tipuson nagyon érződik, hogy itt nagyon meg akarta mutatni az Audi, hogy a mérnökei nem melegedni jártak be az irodába és az unokákat meg pláne nem engedték a tervezőasztal közelébe. Szóval mint láthatod a mérleg nyelve nálam a C4-re úgy billent, hogy a C5 gondolata a másik oldalon egyenesen a feledés homályába esett. Elkezdődött hát a vadászat. Gyorsan leesett, hogy 2020-ba egy épkézláb 2.5TDi Avantért alsó hangon 7-800 ezer forintot kérnek és ami ez alatt van az vagy automata vagy egy lelakott, szétfaragott fapados kotla. Talán két vagy három hétig látogattam napi szinten a használtautó.hu oldalát míg egyszer egy 97-es 2.5TDi AAT (116 lovas) manuális 5 fokozatú fakó SÁRGA Avant még nem jelent. 2-3 napig komolyan meg se fordult a fejemben, hogy felhívjam az eladót mivel ki a tököm akarna egy sárga A6-ot. Aztán erre a kérdésre negyed nap azt mondtam, hogy miért ne?! Munkám során sikerült útbaejteni az autót ami pöccre indult hideg porszáraz motorral. Ami legelőször feltűnt, hogy a színe az évek során megfakult. Jobb első lámpája kavicsot kapott ahogy a géptető orra is olyan volt mint a hold. Az első lökhárító sem simul úgy a sarkoknál ahogy kellene mert volt kalandja egy őzzel vagy kukával aminek a nyomát a reped hűtőrács és a horpadt jobb első sárvédő hordozta. Tovább haladva az autó közepe fele az akkor 23 év nyomai lassan eltűnnek és betekintve a beltérbe tisztaság fogad. Combrtámaszos fűthető kagylóülések, három ágú bőr kormány, digitklíma, elektromos ablak és tükör, gyári rádió mi kell még? Oké a klíma hűt ugyan de elég vérszegényen amúgy minden oké. A gumik az autó alatt olyan öregek voltak hogy bikkfanyelven sikítoztak a tempósabb kanyarokban.
Az öreg nem enged a 790 ezer forintos árból. Te se engednél ha egy autó 17 évig a tulajdonodba állna és rászánnád magad az eladásra. Lényegébenn az autó rendben van, hívom a párom, hogy jöjjön el és ha tetszik neki akkor vigye haza nekem mennem kell dolgozni. Így is lett. Mire hazaértem otthon állt az Audi. Pár ezer forint volt a fényszóróüveg és a cseréje sem volt nagy kaland ahogy a reped hűtőrácsnak se. A gyári F2F2 színt Ádám barátom gondos kezei hozták rendbe egy alapos polírozásal. A nagyszervízt apósom csinálta de az anyagár így is 150 ezer forintra rúgott amiben benne van egy hátsó kerékcsapágy, féltengely porvédő gumiharang és a klíma rendbetétele. Kapott új téli és nyári gumikat amivel már 1.2 millió felett járunk de semmi olyat nem kért amit egy akkor 23 éves használt autó ne kért volna. Jó ebben benne van a tempomat beszerelése és új gumi diszcsikok az ajtók aljára. Úgy gondolom rendberaktuk az öreg lányt annyira, hogy hasítani lehessen vele és a meglévő esztétikai hibái ellenére pofás "kis" jószág lett belőle. A színe nagyon megosztó főleg egy ilyen "komoly" autón. Van aki imádja és van aki inkább parázságyon sétálna mintsem felvállalja így ingencsak bátor döntés volt a vásárlása. Mint láthatod kedves olvasó az elpusztíthatatlanság egyik oszlopa is csak úgy viseli gond nélkül ezt a titulust, hogy meg kell neki adni azt amit meg kell és nem lesz baj. Persze mikor írom e sorokat eltelt majd egy év és a rózsaszín köd is elillant elmondom neked hogy az előtöltés szabályzással szívunk pár hete. Úgy gondolom az adagoló elfáradt és mivel másik autó hiánya miatt egy napnál nem igen állhat többet az autó így az adagoló csere mellett döntöttem. És ha már lúd legyen kövér szokás mondani. A 116 lovas AAT motor megkapja a 140 lovas AEL adagolóját, motorvezérlőjét és új 502-es porlasztócsúcsait mintegy 90 ezerért. Nagyon nagyon szeretjük az autót a hibái ellenére.
Hibalista
- Kerékcsapágy, féltengelygumiharang, alsó autógumi, adagoló.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 374500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Audi 80 Avant TDi automata | Következő autója? | Fogalmam sincs |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
