Objektív autómánia
Szöveges ítélet
Egy fiatalabb, de fapados japán után került hozzám.Elsö benyomás ég és föld, a japán precizitással kispórolt anyagok itt mind megvannak.
Vannak autók, amelyeknek megvan a "feelingje", ezért lesznek az, ami.Ez is egy közülük.
Mindenki a negativ dolgokra kiváncsi a népitéletben, hát kezdem azokkal:
Elsösorban maga a márka, mint Audi.Az alkatrészek nem olcsók, drágább fenntartani, mint egy hasonló évjáratú kategóriáju BMW-t.A presztízzsel nincs gond,habár már nem mai autó.
Maga a típus:
Dízellel nincs tapasztalatom, de egyértelmüen a benzinesek gyenge pontja a K vagy KE jetronic befecskendező rendszer.Az audi még a '90es évek közepén is ugy gondolta, hogy ezt kell beépiteni az autókba,holott a Mercedes már akkor átállt, a BMW jóval korábban átállt a korszerübb befecskendezésre.
Gyenge pont, könnyen pokollá teheti a tulaj életét.Javítása csak kb 2-3 helyen szakszerü az országban (persze minden szerelö belegányol), és a befecskendező rendszer alatrészei sem olcsók!
A dízelek gondolom mint dizelek, nem problémamentesek, de a kategóriájukban jónak számitanak.
Maga az autó:
2,0 quattro, benzin-gáz.KE-jetronis, 5s seb manuális váltó.
Az autó sehol sem rohad, törve volt.Külsöre valhol átmenet a nyolcvanas évek kockái és a 2000es évek spaceshipjei közt.Méreténél fogva szimpatikus.
Könnyen irányitható, a fékek kellöen hatásosak.
Az én esetemben a váltó ami kevésbé szerencsés, sokat pörög, 5-ikben 100-nál 3000-en forog a motor.Autópályára alkalmatlan, németországban szinte kellemetlen volt vele autópályán haladni.
A quattro hajtás dicséretes,(csak havas jégen , éles kanyarodásnál vesztette el az irányt az autó) télen abban az egy hónapban nagyon büszke az ember rá.A maradék 11ben sziv a váltó áttétel és a nagyobb fogyasztás miatt.Budapesten élek, ide télen is felesleges ilyen autó.
Megbízhatósága,mint használt autüknál , függ az előző tulajtól.Sehol nem hagyott ott, ha baja van előre jelzi jóval(persze csak annak,aki tudja mire figyeljen).
Eleme a közút, ha lehet kicst kanyaros.A rövid váltó itt nyer értelmet, a négykerékhajtás kanyarokban önbizalmat ad, a határokig ugysem megy el szinte senki.
Évente 50-60,000 kmt-t megyek vele, a gázüzem reális választás.De nem a K-jetekhez, mivel ez a konstrukció nem a legmegfelelöbb rá.Alapjárat pocsék, nem tudja senki beállítani.Jók az idegeim,de napi 5 leállástol már nekem is kezd eltünni a türelmem.Benzinen egy fokkal jobb a helyet, ezen a téren szerencsém volt.Habár a motornak kávédaráló hangja van,de ez már nem a befecskendező rendszer hibája.
Összegzésben reális választás ez a tipus, kényelmes, biztonságos, nagy.
Ha valaki ilyen vásárlásán gondolkodik, ajánlom a 2,5tdi quattro kombit 6 sebességes váltóval.Értéktartóbb, praktikusabb, és ha jó a motor - problémamentes, szerethető autó lesz.
Hibalista
- lengéscsillapitok(13000/db),szilentek(2-6000/db),klima fütéscsap(8400),fütöradiator(4200),kerekcsapagyak(8000),kormányösszekötö (8000). - Szervizek: - vezérlés készlet 18 000 hozzá, - olajcsere anyagköltség 9-10 000 -
Ide hordtam szervizbe
Ismerös,korrekt,olcsó.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | E39 vagy E38 6/8 henger |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |
