Gőgös Germán Gedeon
Szöveges ítélet
Egy 80-asból ültem át, főleg a klíma miatt. 100-asokat is néztem, de inkább A6-ot vettem, mert ezekben van légzsák, meg ez már fejlesztett konstrukció.
Azok közé a szerencsés autótulajok közé tartozom, aki minden alkalommal, minden szögből tökéletesen szépnek látja az autóját, még évek után is.
Azért vettem két literes motort, mert ugyanez a blokk volt a 80-asban is, csak 1.8-asként, és nagyon elégedett voltam vele. Azóta meg is bántam, meg nem is. Azért volt rossz döntés, mert nem megy, és sokat fogyaszt (csak városban 12), és azért volt jó, mert nincs vele baj, vagy ha van, akkor fillérekért van alkatrész hozzá. Golf2-től kezdve Toledokig, mindenbe szerelték ezt motort. Most már inkább 2.8-ast vennék. Bár a szervízköltségek miatt ebben sem vagyok biztos.
A belseje tökéletes, nagyon elegáns, és megnyugtató benne ülni.
A megbízhatósága nem rossz, forintban kifejezve alig költötte rá, de valami mindig rossz. Kétszer hagyott ott az úton, egyszer valami apró műanyag alkatrésze a hűtőrendszernek tölrt be, és folyt el a víz, egyszer meg egy tömítés, és az olaj. 1000, és olajjael együtt 9500 Ft volt a javítás, de a kellemetlenség.
Sajnos nem csak az árán látszik, hogy ez egy öreg autó. Ennek ellenére be nem ülnék egy ennél újabba, mert ott a sokkal kisebb hibák is sokszor ennyibe kerülnek, és ezen az autón még látszik, hogy hosszú távra tervezték.
A sok jón kívül egy nagy gondot okoz is okoz ez az autó nekem: finnyássá tesz, NEM TUDOK HIRTELEN OLYAN AUTÓT ÍRNI, AMIBE ÁTÜLNÉK, ÉS NEM KERÜL 10M FORINTNÁL TÖBBE!!!
Így egy darabig biztosan nem cserélem le, Fiat Punto árban van egy megbízható, nagy, biztonságos, reprezentatív, szép autóm, amivel akár holnap elindulnék az Északi-sarkra!
Hibalista
- Csomagtérajtó központizármotor (sziszegett, és nem ment a KP zár): 1e bontó
- Tempomat (állítólag berohad a vákummotor, nem is csináltattam meg)
- Lambdaszonda: 18e, Bosch
- Féltengelycsukló: 19e
- Fűtőradiátor: 32e (műszerfal ki-be)
- Olajszűrőházban egy tömítés (elfolyt az olaj): 10e
- Hűtőrendszerben egy kis T csonk (elfolyt a víz): ingyen kaptam egyet
- Belső világítás szórakozik
- Vízpumpa: 15e
- Vezérléscsere: 30
Ide hordtam szervizbe
Práter-Szigony u sarok: Korrektek, gyorsan, értenek hozzá, de nem a legolcsóbbak. De a ledves stílusuk, és a hozzáértésük miatt megbocsájtom. A villamosságisuk fejből vág minden Audit, A8-cal járt...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 80 | Következő autója? | Ennél jobb autót nem lehet |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
