Fehér Bálna /nms/
Szöveges ítélet
Az elsö amit leszögeznék,hogy IMÁDTAM!!
2001-ben vette. Német o-bol hozták be.
Full extrás volt. Nagyon kényelmes.
Körülbelül 1 hónapja volt velem ,amikor a jobb elsö kerék ugy gondolta,hogy a jobb elsö ajtóban áll meg. A stabilrud végéröl letekeredett az anya és a kerék elszabadult. Szerencsére 1 kapubejáróban történt igy nem mentem gyorsan. /-lengökar,-féltengelycsukló,-fékcsö,és -zsir uj gumi/Ettöl a pillanattol kezdve 2db anya volt a stabilrud végén,ahol a lengökarhoz csatlakozik. Apropó lengökar. kb 15000km-t birt. Szóval az olajjal cseréltettem. 27000/db. Ruville vagy nem tudom ,hogy kell leirni. Ezt a márkát találtam a legmegbizhatóbbnak,mert volt idöm kisérletezni 6 év alatt.
Olajat mindig Castrolt tettem bele. Arallal próbálkoztam,de azt ette,viszont a Castrolt nem. A motorja remek volt,attol eltekintve,hogy 1 szer sikba huzattam a hengerfejet,mert bugyogott a viz a kiegyenlitötartályban. Átrepedt a gát,vagy mi volt.
Kb 4 hónapja volt nálam amikor beleültem és csak kettes sebességi fokozat volt. Váltóvezérlö megállt. Szervizben 470ezer+áfa. Ezért próbáltam javittatni. Nyiregyháza Rozsrét 2 hét állás,kárpit szétvágva,vezérlö teteje letörve. A showmanhez hasonló nevü uriember csinálta. Onnan el. Nyiregy másik szerelö. 2 hónap állás. Semmi. Vagyis 1 gyujtáskapcsoló zárbetétet cseréltek+bal 1 ülésfütés javitás volt,ami azután sem müködött. Szóval onnan is el és irány Miskolc. Ott volt 1 FÉLISTEN FASZAGYEREK aki megjavitotta. A nevére sajnos nem emlékszem. Az autó jó,irány haza,de elötte megállok tankolni Miskolcon a Shell-en. Akkor jelent meg a V-power dizel. A kutas bambán áll,kérdezem melyik a v-dizel. mutattja,teleengedem. Elindulok kb 3 km és csörög,hörög,rángat,rohadt büdös. Hivom a félistent,orditok,hogy elbaszta. Kérdezi,hogy véletlenül nem-e benzint raktam bele. Hát,de. Ezuton köszönöm a kutasnak a segitségét!!!!
Ezek után a szokásos 15ezres olaj és lengökar cserén kivül sokáig semmi! :)
Bár a levegöszüröt gyakrabban cseréltem /kb 8000km/ ,mert rendszeresen átszakitotta. /Mann Filter/ Jut eszembe a motortakaró burkolat. Kábelkötegelövel tettem fel,mert 3szor hagytam el. 1szer 200nál. Felejthetetlen élmény volt./20ezer ft/
Következö hiba. Intercoolercső. Gyári valami 30ezer lett volna igy vettem 1 Ifa viz csövet,aminek a 2 végéböl levágtam 1 darabot és ráaplikáltam. Szerintem a mai napig az lehet rajta. /200ft volt/
Féktárcsát és betétet Atét használtam. 25-25 ezer volt.
A motor mogott volt 1 t müanyag. A hütöviz folyt benne,meg 1 jeladó. Az kb 4szer ment szét 6 év alatt. Pedig mindig ujjat és gyárit vettem. Nem tétel,kb 2000ft,csak kellemetlen mert az összes viz elfolyik és 1szer külföldön. Fütöradiátor elpukkant az autópályán. 300km-t vezettem,hogy szakadt a lábamra a forróviz és az ablakrol a párát belülröl töröltem.
Vezérmüszij és feszitö. Hát az is jó móka. Görgök kb 15 ezer/db az emlitett Ruvill vagy mi. A szij az Gates. Csere szigoruan 80ezer km-enként. /kb70000ft/ A szijjrol a fogak lejöttek 70000km-nél. Örültem. Sanyika csinálta Nyirbátorban. Köszönöm! Jó srác!!
A betéteket és az olajat Janika csinálta szintén Nyb. Aki tudja ugyis tudja. Ö is szuper!!
Kb 5és fél éve volt nálam,amikor tettem alá 4 uj telót 4 tárcsát és 4 betétet+olaj és szürök. + kapott 1 uj lámpát +xenont,mert a gyári lámpa hihetetlen szar volt. /bevakult/ Az új drága. Utángyártott 50000ft/pár TYP,de nem ajánlom. Megbántam. Örültem,hogy minden ok kb 2 hónapig...
Aztán eljött a váltóolajcsere....a mágnesen találtunk pár tügörgöt. :(((
Bacsó csinálta a váltóolajcserét. Ö is Rendes srác!!
Szóval tügörgö váltójavitó-sámson. 170ezer vagy 270ezer forint.
A 270 ezres felujitást választottam/bolygómü,szivattyu,csapágyak../,mert szerettem és meg akartam tartani,és nehogy megálljon megint 1 hónap mulva.
1 hónap és 1 nap. A váló megint összeomlott,de a szerelö nyaral 1 hónapig.
Türelmes várakozás aztán vissza hozzá. A csapágyak a váló hátsófelében estek szét/+ a házat is összebarmolta/,és ez nem tartozik a garanciába,mert ö az elejében cserélt csak,pedig a drágább javitást választottam,hogy mindent kicseréljen. 1 kis vita és 50ezerért megcsinálta 2 hét alatt.
Ezek után meghirdettem a neten olcsóbban,mint a többit és eladtam 1.2ért,miután ráköltöttem ugy 600ezret 2 hónap alatt. Azt hogy évek alatt pedig mennyibe volt össze sem merem számolni. Biztos voltak még hibák,de már nem emlékszem. A VÉGÉRE NEM MERTEM VELE HOSSZABB UTRA ELINDULNI.
Ennek ellenére IMÁDTAM,amikor jó volt. Tágas,jól vezethetó. A hátuljába beraktam 1 bejárati ajtót és csak 1 kicsit kellett elörehuzni az ülést.
A motorja remek!!! A futómü szerintem libegös,hajós élményt nyujt.
Ha valiki ilyen vásárlására adná a fejét jól gondolja meg!! Autómatát semmiképp!!!!!!!!!!! Ja és kifutó évjáratot sem,mert sok alkatrész nem stimmelt. pl:váltóvezérlö és a motorvezérlésnél v-mi.
Hibalista
- Sokminden. :(
Ide hordtam szervizbe
1000helyre
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 147000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | sunny 1.4 lx semmi baja | Következő autója? | 6 2.0 cdhte remek volt |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
