A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A6 (1994-1997)

A6 S 4 aut. 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Coup S 4

Szöveges ítélet

I. 2011.) Még nincs egy éve, hogy lecseréltem Audi 86-s 100 CD-t, a „Több, mint testőr” ítélet alanyát e 93-s S 4 automatára.
A szempontjaim a köv.-k voltak:
- 5-max. 6 hengeres benzines,
- 97 előtti 100-s, vagy A6-s limó,
- ~ 200 000 km-ig tuningmentes futásteljesítmény,
- lehetőleg megkímélt, vagy kevés ráfordítással használható,
- E 85-re átalakítható legyen (megbízható benzinszivattyú, injektor-átmérő),
A kiválasztás fél éve alatt 27 autót „mustráltam”, míg visszajutottam a legelsőhöz (amit akkor nem tudtam kipróbálni a hervadt akksi miatt), ami ez idő alatt, ugyanazon a nedvedző fa alatt parkolt. Nem szerettem volna automatát, de az általánosan keresett mechanikus váltóval szerelt példányok meghaladták anyagi keretemet. A tulaj valóban hölgy volt (nem úgy, mint az átlagos hirdetésekben). A hölgyek minden „rossz” tulajdonságával, ugyanis legutoljára a múlt században lehetett kitakarítva az utastér és a csomagtartó. Nem dőltem be a látszatnak és az egyszerű utcai ruhámat nem kímélve, kipróbáltam……
A folyadékok ellenőrzése és az addigra feltöltött akku behelyezése után az immobillizer használata nélkül ~ 10 mperc indítózás után (az olajszáraz hengerfej miatt) beindítottam.
Mindig volt egy dédelgetett álmom az UR(ős)-Quattro motorral szerelt limuzinokról, de a valóság az engem is meglepett.
A majd fél évet álló motor úgy indult el, mint a start-stop rendszerű autók a hosszú tilos lámpa váltásakor, hangja alapjáraton pedig olyan volt, mint egy selymesen bugyborékoló V 8-s.
5-8 perces melegítést követően, mikor a hőfokmérő megmozdult, a sebváltót betettem hátramenetbe és vártam a reakciókat (mekkorát fog csattanni a váltó?). Semmi……., majd felengedtem a féket és apró, halk koppanások kíséretében (ragadó fékbetétek a rozsdás tárcsákon) elmozdult az autó, az iránynak megfelelően, hátra, az alapjárat módosulása nélkül. Akkor vettem észre, hogy szinte mozdulni sem tudok az ülésben, egyszerűen nem ereszt, átölel….Recaro…(csak mocskos)
A sárvédőn lévő tenyérnyi javított, de fényezetlen karosszéria hibát feledve eldöntöttem, hogy ez lesz a családunk új társa.
A két látogatásom alatt eltelt időben a „jócskán puhult” árban megegyeztünk, ha szerelőm is „áldását adja” a vásárlásra. A kedves tulaj igen korrekten elhozta a szerelőmhöz (már 20 éve!), pedig addigra lejárt a forgalmi vizsgája. Az átvizsgáláskor kiderült az első-hátsó lengőkarok silent hibái, némi olajpára a váltónál, szivárgó hűtő kiegyenlítő tartály…., de összességében 50 eFt alatti javításból (karosszériamunka nélkül) mehet vizsgára. Megvettem, ott is maradt a szerelőnél közel egy hónapig.
Az első dolog az alkatrész, folyadék és tetőkárpit cserékkel egy időben, az E85 átalakító beszereltetése volt. A profi szerelő „házhoz” jött. Kétórai munkával beszerelte, majd a gyertyákat gyárira kicserélve, laptopon 40 perc alatt bekalibrálta. Ezután ment a lakatoshoz. Mindeddig csak „sejtettük” a színét (nedvedző fa alatti hosszú parkolás), de a fényezésjavítás és polírozás után előtűnt a British Racing Green metálzöld szín. Téli és nyári abroncskészletet úgy választottam, hogy sebesség, terhelés, fogyasztás, „zseb” szempontjainak megfeleljenek Nyári: Pirelli Cinturato P7 eco, téli: Hankook Icebear . Sajnos az első abroncsmérettel „befürödtem”, mert ugyanazt a méretű köpenyt vettem nyáriból, ami rajta volt, de akkor a km óra, 10-12 km-rel többet mért, ezért magasabb oldalfalúra kicseréltem (205/55r16-ról, 205/60r16-ra). A vizsgán „csont nélkül” átment.
Nekiálltam többször is (4x) kárpittisztítóval elfogadható higiéniai állapotba hozni az utasteret, a csomagtartó szőnyegét egyszerűen kicseréltem olyanra, amin a csomagok nem csúszkálnak.
Mindezek után jött a „zsákbamacska”, az automataváltó-felülvizsgálat. Péteriben, a sokat látott és javított „ÖREG SZAKI” (igazi profi, csupa nagybetűvel és annyi idős, mint én….) lecserélte a váltóolajat, szűrőt, majd maga is kipróbálta teljes megelégedésére és az enyémre is (számára az övé fontosabb volt). Közölte, hogy az általam jelzett „váltóolaj ömlés-folyás” csak pára (para), ezért Ő biztosan nem fogja szétszerelni a jól működő váltót. A felülvizsgálatot a computer, motor-váltó, kapcsolat ellenőrzésével fejezte be!
Budapest-vidék útvonalon (munkába járás) próbáltam mérni a fogyasztást. 14 km város, 58 km autópálya, 17 km autóút (ez oda-vissza) nyári átlaga 10,9, téli átlaga 11,8 l/100km. Csak Budapest, télen: 14,6 l/100km.
–Meglepően pontos a fedélzeti átlagfogy. mérő!-
Mindez E85-ből (most 256 l/Ft, a benzin 360 l/Ft, gyors számítás: téli szorulós dugóban 10,4 l/100km benzinre átszámítva)! Télen, a -19 fokban sem volt indítási problémám. Az új benzinszűrőt 1000 km használat után ismét kicseréltem.
Eddig nem volt igazi terhelés alatt az autó (már, az én kezem alatt….), így bizalmam sem volt irányában.
Barátaimmal az egyik hét végét (hegy) vidéken töltöttük, minden „autósnak” jutott utas (2011. február, fagy, hó, havas eső).
„Megnyertem” azt a házaspárt, ahol kedves barátom és klubtársam, -aki mostanában nem mérte-, 135-155 kg súlyú lehet. Nem akartam barátaim előtt leégni az autóval, ezért „néhány apró” szerszámot és eszközt betettem, crova (nagy) klt., villás-csillag- csavarhúzó, torx klt,.akkutöltő, tartalék folyadékok, + üzemanyag, lapát, takaró (tél), szerelőkabát, stb. Négyen meghaladtuk a négyszázhúsz kilót, + a háromnapi ruhakészlet (hölgyek + tél!), + szerszámok. Óvatos becsléssel, ha kicsit is, de meghaladtuk a gyári teherbírás határát (~600kg). Barátom remekül érezte magát a jobb egyben „beékelődve”.
Meglepő módon, nem változott az autó futása, kanyarstabilitása, lengéskényelme és nem süllyedt meg a hátulja (pontosabban: elöl, hátul azonos mértékben), a lámpák fénye sem az eget világították (S futómű!).
-Amúgy az S futómű, súlyos kompromisszumokat követel Budapest útja(?)-in.-
Mentünk, jöttünk pazar kényelemben, aggodalmam felesleges volt. Az átlagfogyasztás vegyes ciklusban meglepően változott, 10.5 l/100km igaz, ez jóval hosszabb folyamatos út volt, mint eddig.
Mindeddig csak kellemes élményeket szerzett az autó.

II. 2015.) Az eltelt 4 évben hű társam maradt az autó. Viszont az etanolról le kellett mondjak, mert már több víz volt benne, mint éghető üzemanyag. Kiszereltem az átalakítót és 95-s benzinnel járok. A sors úgy hozta, hogy Mátraszentimrén kellett dolgoznom. Ebbe az időszakba esett a 2014 novemberi dér lefagyás, ami megtizedelte országszerte a fák ágait. Ez alkalommal is, mint minden hétfő hajnalban, elindultam Bp.-ről a Mátrába, de elnavigált a GPS-m, mert nem volt letiltva a földutak használata (előtte frissítettem). A legrövidebb földútra kerültem, ami ijesztően csillogott, kb. 2 cm jég volt a kavicsokon (!). Nem mertem megállni, mert az egyik oldalon szakadék, a mások oldalon a hegyomlás, alattam a jég ..... Lehet, hogy vonalkódos lett a nadrágom és nem csak a címkénél.... Miután igen lassan haladtam, ~ 20-30 km/h-val, bekapcsoltam a difizárat és felvitt az autó. Miután felértem, kollégáimat hiába vártam, a jeges utakat már az éjjel lezárták három napra, míg el nem takarították a letört ágakat.
Az együtt töltött idő alatt megtanultam a "kotrót" vezetni. Ma már 9,5 l/100 km az országúti/autópálya fogyasztásom, igaz higgadt, a KRESZ-t és forgalmat (be) tartó stílussal. A városban nem használom.
Egyoldali lengőkart, lengéscsillapítókat, gyertyapipákat és sok folyadékokat (motor, váltó, fékolaj, hűtő), cseréltem rajta. Sajnos az ajtókon lévő díszcsíkokat rendszeresen lelopják, ezért már nem is pótolom igaz, csúnya...
Még egy érdekesség: szerettem volna vizsgáztatáskor lecserélni a "piros" matricát "kékre", hogy akár szmogriadó esetén is használható legyen, ha már katalizátoros. Megmozgattam a "hegyeket" de nem lehetett, mert 1996 előtti gyártású..... Megrökönyödésemre a legutóbbi vizsgán egyszerűen "kéket" kaptam. Nem reklamálva, de megkérdeztem, hogy miért? Válasz egyszerű volt: szabályozott katalizátor és az automata váltó miatt megfelel a zajkibocsátási előírásoknak. No comment.....
Még mindig örömet okoz az, ahogy A-ból, B-be eljutok vele ........



Hibalista

- Egy-egy oldali első, hátsó lengőkar szilentek, első lengéscsillapító (Kárászy, gyári Koni), kiegyenlítő tartály, tetőkárpit csere, téli, nyári abroncs garnitúra

Ide hordtam szervizbe

Gugyella István Bp. XVIII.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Automata váltó; 2209 Péteri http://www.automatavalto.hupont.hu/5/elerhetoseg

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (10) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 87000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Audi 100 Következő autója? Még mindig nem tervezem
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A6 1994

További ítéletek (84 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)