Bismarck az utakon
Szöveges ítélet
Nyugodtan nevezhetnénk akár így is a C4-es család csúcsmodeljét,hasonlóan a Bismarckhoz amely a német haditengerészet zászlóshajója volt,ez pedig nem más mint az Audi AG 1996-os zászlós Avantja.Már a vizuális szemlélet is brutális,hatalmas hosszú hajó,kéttonnás súllyal.Mindig is tetszettek nekem eme csatahajók,csakhát a pénztárca volt kicsiny hozzá,DE! 2007 szeptemberében,megtörtént a csoda,meghírdettek egy szép S6 Avantot,enyhén sérült nózival,a többi már adta magát!Műszaki,zöldkártya,biztosítás nem volt,forgalomból kitíltva-mondjuk az csak átíráskor derült ki!Két aranyos,ám inkább nevetséges,magát autókereskedőnek nevező személy volt az eladó,hál istennek csak a "nagy üzlet" reményében vásárolták a gépkocsit,600ezer forintos vételáron!Az eladás 1,2milllíoról kezdték,de az idő múlásával(1,5év),lementek egész 850ezer forintra,amit én 610ezer forintos vételáron meg is vettem! :)
Kaptam hozzá egy teljesen kukás akkumulátort,aminek köszönhetőn,meg a 200 km-es hazaútnak,leégett a generátor állórésze,mert hát szegény nem tudta leadni a töltést.
Hazaértem után megkezdődött a karosszéria javítás,sárvédőt próbáltam szerezni de reménytelen volt,az új 75ezer lett volna,maradt a 2 napos kalapálás,majd fényezés,műszaki,zöldkártya,átírás(mindennel együtt 200ezer).
A felsorolt alakatrészeket kicseréltem,az árak elfogadhatóak,sok minden stimmel az A6-hoz,a motornál,váltónaál pedig szinte minden V8-hoz.
JA apropó automata váltó,merthát ugyebár az enyém is az!
Sok legenda kering felőlük de egy két legenda igaz is!
Nagyon érzékeny,kifinomúlt szerkezet,sajnos nem túl hosszú élettartalommal!
Halál okai:olajcsere hiány,olajtúltöltés,olaj nélküli használat,tehát OLAJ!Mikor megvettema két okos eladó állította,hogy fel van újítva 300ezer forint volt,van róla számla "Jaj,azt otthon felejtettem,majd postán elküldöm"-állította.Gondolom senki nem lepődik meg,hogy ez a posta soha nem ért el hozzám!Túrtam a gyári ETOS nevű programot,ekkor döbbentem rá,hogy az autómata váltó kódja,nem stimmel,hát kiderült,nem felújították,hanem lecserélték a 4.2-es V8-as váltójára!Nincs is ezzel semmi gond mivel a motor is ugyonaz,a váltó is stimmel,csakhát az olajhűtő csövek nem!Fogták ők és összeforrasztották,ez sem lenne gond csak nem forrasztottak,hanem taknyoltak,el is repedt,jó sok olaj elfolyt,de mivel észre vettem,a váltó megúszta a halált!Ekkor lecseréltem az olajat teljesen,ami 120ezer kilóméternél kötelező de nem raktam bele gyárit,mert 5ezer literje és közel 9liter kell bele,ARAL Dexron II,egy pécsi audi váltókkal foglalkozó szakember tanácsa ezer/liter,és már tökéletes is,azóta gondmentesen működik!
Bár nem vagyok autószerelő,nekiálltam vezérműszíjat cserélni.Nahát ez halál,egy héten keresztül minden délután!Komplett eleje le(Lámpák,lökhárító,hűtők félrejatva),motorról ezer millió kütyü le.Még régebben észrevettem,hogy kis házikedvencem,nem szobatiszta,minden parkolóhelyen hagy egy kis olajfoltot,siketrült megállapítonom,hogy a bal oladali hengerfej tömítés alól szivárog az olaj,amit ugyon nagyon nem értek,mert kevés a kilómétere,na sebaj ezt is kicseréltem,minden létező kereket jelre raktam,összeraktam,azóta ez is jó,sőt olajfolyás is megszünt.
A vezérműszíjon kívül azért minden más a hengerfejnél található tömítés is cserélve lett,a forgó dolgoknaál szintúgy érdemes kicserélni az összes szimeringet,mert pl.a főtengely első szimeringje,jó német márkában is csak 2ezer forintot kóstál,de a későbbiekben ha ezért kell megint leszedni a vezérlést az megint csak a szokásos HALÁL!
Kisseb apróságok azért mindig akadnak,dehát ez teljesen elfogadható egy 13 éves autótól.A karosszérián lévő cinkrétegnek köszönhetően a rozsda messze elkerüli az autót,nem úgy mint az ajtók alján lévő gumi díszcsík merevítő vasát,ennek köszönhetően szinte mindegyik példányon eme díszcsík kezdi elhagyni a fedélzetet.
A fútómű mesés,már aki szereti a kissé sportos merev rugózást!Citroen tulajdonosok ha átülnek lehet,hogy frászt kapnak,dehát uraim,valljuk meg ez mégis is egy sport kombi,nem egy limbóhintó!A gyári gázos lengéscsillapítóknak köszönhetően,a kanyar sebesség lehet igen vad is,nem billegünk,nem tör ki se az orra se a hátsója,ami azért a kombi autókra igen jellemző.Kormányzásban is tökéletes se nem alul,se nem túlkormányzott,pont jó!
Fékhatása is igen jó,főleg az öreg kis passat syncrom után,kellemes csalódás volt a nagy sebbeségről(200km/h) való lassulál,nincs elmelgedés,se puhulás!
Kézifék használata értelmetlen,mivel a kulcsot csak "P" állásban vehetjük ki,ami úgyebár magában is meggátolja az elgurulást!
Belső komfort is kitesz magáért,a nagy sport bőrülések,iszonyúan kényelmesek még 100kilógramm feletti testsúly esetén is.Sok az extra,bár enyém ezekben karcsúbb,se ülésfűtés,se tetőablak,se motoros ülések,de visszapillantót elektromosan behajtja!A Digit klíma maga a mese,hozzá se nyúlok,be van állítva 23 fokra és ennyi!Télen nem párás a szélvédő,nem fázik a lábam,nyáron hűvös az autó,de mégse érezném,hogy bárhol is áramlana rám a fagyos levegő!Az autó hihetetlenül csöndes még 160-nál is,nincs menetzaj,a v8 kellemesen duruzsol,zene kedvelőknek,mintha egy Mozert játszana.Igazándiból ez az autó helye,országút vagy autópálya,ilyenkor érzi jól magát,120as tempónál nem igazán jelent gondot az előzés,hatalmas erőtartalékokkal rendelkezik ilyenkor is szemben a kis vagyány "vvti sport" kocsikkal!Ilynkor baráti a fogyasztás is,kb 10-11 liter,160 fölött azért már 13liter,200 felett meg 15,ami ugyon nem kevés csak azt ne feljtsük el,hogy közel 2tonnát nyomunk!
A városban való kölekedés:Terjednek Herculeshez hasonló legendáka fogyasztásról,miszerint"akárhogy is tolom neki nem zabál 12-nél többet",nahát erről annyit,hogy kis kedvencünk utálja a várost,én nem tudom lenyomni a fogyasztást 16 alá,nyáron,úgyhogy nem tolom neki,télten a mínuszokban,főként ha rövid távokat megyünk vele,inkább takarjuk le a fogyasztás mérőt,ezzel elkerüljük a sírva fakadást,mert nálam már eléret 25litert is átlagban!A "tolásról" meg annyit,hogy városban nem is lehet,padlógáznál a 2-es sbességi fokozatot 70-nél rakja,és ami azt illeti a 0-ról való padlógáznál nem feltétlenül lehet érezni azt a 290 lóerőt,gondolom itt főként a súly,meg az autómataváltó a felelős.Utobbi azért nem rossz,nagyon kényelmes,és mindig optimális fordulaton tartja az eőforrásunkat,bár nagy hibája,hogy ez a váltó még nem Torsen differenciál műves,mint ahogy azt sokan gondolják.Ez a váltó még sima lamellazárral rendelkzik,csak úgy mint a hátsó differenciál művünk!Aki Torsen rajongó annak a kézi váltóst ajánlanám mert az télleg az,sőt az "öreg" V8-as audik hátsó diffije is az!A C4-esbe ezt a hátsó diffit már lamella lamella zárasra cserélték!
Azért ez a fajta S6 (4.2 V8,autómataváltóval) kicsit talán közelebb áll a kényelemhez és a luxushoz mint kissebb testvére (2.2 Turbo,kézi váltóval),azért az sportosabb a 7250-es fordulatnál való leszabályzása,és nagyokat tüsszögő lefújószelepjénél!
az ár érték arány igen megfelelőnem nem túl magas áron kapunk,egy nagy családi kombit,összkerékhajtással,és rengeteg extrával,csakhát a magas üzemeltetési,és átírási költségegnek köszönhetően,lassan a dinoszaoruszok sorsára jutnak és eltünnek,mert azért a magyar ember pénztárcájához inkább ebből a modellból a szerényebb felszerltséget tartalmazó 2.5 TDI quattro a hozzáillő,akinek pedig a magas üzemeltetési költség nem okoz gondot,annak az sem,hogy hasonló országúti csatahajóval közlekedjen,csak pár éves kiadásba!
Tehát eme autók számár marad az a piciny réteg mint jómagam,akik az élvezet és autó szeretet miatt vásárolnak egy S6-ost.
Hibalista
- Szervószívattyú első része,nem a nyomó oldal!Karambolban elgörbült,csattogott.Kaptam egyet ajándékba amelyiknek eme része épp volt a böbbi kuka.
- Első gátlók,Sachs-ot vettem 32ezer volt a pár
- Felső torony szilent 5ezer
- Generátor feujítás-köszönöm az eladónak-30ezer
- Klíma ventillátor - bontott audi 100-asé,15ezer
- Fékek kb.45ezer,ezek már nem UFO fékesek :)
- Vezérműszíj szett 60ezer munkadíj nélkül!
- Bal hengerfej tömítés 10ezer,többi sallang 20ezer
- Olajak,szűrők kb. 30ezer
- Kerékcsapágy 2x elsőre occó kínai,3ezer kilóméter,utána SKF
- Első lámapabúra csere 10ezer/darab,azóat látok éjjel :)
- Féltengelycsukló csere,ajándékba kaptam egy bontottat!
- Féltengely porvédők,2ezer/darab
- Kormánygömfej 2db/3ezer
- Hátsó kereszt lengőkar,quattro betegség,bontott 3ezer/2db
- Műszerfalvilágítás égői,aprópénz
- Visco kuplung a hűtőventillátornál,15ezer bontott,az új horror
- Bal ajtónyitó bowden,gyári és csak 2ezer
- Kormányműven,kicsit de annál biztosabban szivárog,de amíg nem ömlik addig marad!
Ide hordtam szervizbe
Jómagam :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Villamosság:Pécs,melinda utcai garázssor!Minden ami audi!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | passat 32Syncro | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
