AUDI - wie anders?
Szöveges ítélet
25 éves vagyok. Majdnem autóban születtem. A kezdő korszak a LADA volt. 2107 tört fehér, előttem TSZ és Polgárőrség szolgálatában állt. Mikor hozzám került darabokra szedtük és mindent mi raktunk össze. Nem sokkal ezután lehetőség nyílt egy 1.6D Jetta II megvételére. Innen kezdődött a NÉMET márka iránti mai napig is töretlen tisztelet. Ezt követte még 1 majd még 1 jetta. Természetesen diesel. Utána még 2 vento, de megfogadtam, olyat többet soha. Az mk2-es szériák után bizony a minőség romlása erősen érezhető. A 2. ventomnál, mikor már sokadjára szereltem, érlelődött a gondolat, hogy valamit venni kellene. Sok internetezés után került a képbe az AUDI ezen szériája. Sok netes olvasás után döntöttem: Ilyen kell!
Ez persze szóban könnyű kijelentésnek bizonyult, mivel kis hazánkban igen leharcolt példányokat próbáltak eladni arany áron. Debrecen mellett lakom, de bejártam az országot egy normális példányért. Győr, Tiszaújváros, Budapest és még sorolhatnám. Az is nehezítette a feladatot, hogy csak kombi és 140 lovas 6-os váltós jöhetett szóba. A választék viszonylag szűk volt és még ez is csökkent a jó magyar tulajoknak köszönhetően. Aztán feltűnt egy példány 800.000-ért, Debrecenben. (mily irónikus) Neten néztem, kereskedésben volt, tiszta kosz, automata és csak 116 lovas. Nem foglalkoztam vele. Teltek múltak a hetek, kocsi kell, mert a régit elvitték, normálisat meg nem találtunk. Ismerős arra járt, mondta megnézi. Jött a telefon, hogy induljak, mert meglepően jó állapotban van. Megnéztük, valóban a többi példányhoz képest jobb volt, pedig 1 évet állt, banki lefoglalt volt. Megvettem.
Azóta nagyszervizt kapott, vezérlés és minden hibás, kopott alkatrész kicserélése. Azóta tökéletes a motor. Olaj, víz nem fogy.
Csapágy és gumiharang cserén is túl vagyunk. Otthon ne álljon neki, csak az, aki tudja is h mennyi munkával jár.
A klíma továbbra sem megy, bár a kereskedő szerint csak tölteni kell. Nem ez volt a hiba. A mai napig nem tudjuk. Gáz van, compi hibát nem ír. passz.
Véleményem, hogy az 5 henger és a 116 le kell ennek a nagy kasztninak. 1.9TDI-t soha!
-Csomagtere kellően nagy, bár többre számítottam, a tank elég sokat elvesz. Bár probléma még nem volt a hellyel.
-A belső nekem egy alap, könyöklővel. Zavar, hogy nem lehet rá támaszkodni, mert elhajlik, hisz csak a sofőr üléséhez van illesztve. Ettől függetlenül kényelmes, hosszabb úton sem kell megállni vele.
-Forma: nekem tetszik, nagy batár.
-Extrák: 2 lufi, 4 el ablak, digit klíma, abs, tempomat. Nem sok, de szerintem elég.
-Automata teszi a dolgát, de néha buta egy kicsit.
-Még egy fontos dolog: a kormány valami isten. Mint a vaj. Elég sok autót vezettem már, de még a fiatalabb felső kategóriás autóknál sem tapasztaltam ilyen könnyű kormányozhatóságot.
-az anyagok minősége kitűnő, pedig 96-ot írtak akkoriban.
Igen, ez AUDI. Fenntartása olcsó, ha áldozunk az alkatrészek minőségére, amik viszont néha drágák :)
Még ma is sokan megnézik, tiszteltet parancsol.
Hibalista
- Klíma nem megy (nem tudják az okot) - Gyári infrás kulcs nem megy. - Kürt->javítva - Csapágy, gumiharang -> nagy kerék miatt - apróságok
Ide hordtam szervizbe
Ha motorikus kell akkor, csakis egy ember, Hajdúhadházon, Majoros János. Benne van a dolgokban, rá merem bízni az autót.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 143 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vento 1.9TD | Következő autója? | A6 vagy A8 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
