A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A5 Sportback (2009)

A5 Sportback 2.7 TDI V6 Multitronic 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Európa korzó

Szöveges ítélet

2010 augusztus végén vettem át a kocsit 7 hónap várakozás után...ennyi volt a szállítási határidő Svájcban miután a típus keresettsége miatt az európai országok hamar kifutottak a kontingensekből. Egy Subaru Impreza STi-ből ültem át amibe 3 év alatt szigorú 120 ezer kilómétert vertem bele...kérem tehát a nyájas olvasót, hogy ennek fényében értékelje az alábbi ítéletet!

Dizájn kontra praktikum: ez volt az ami megfogott elsősorban! Végre egy szép vonalú kupé forma ami kompromisszum mentesen hozza a sportos kiállást az 5 ajtós használhatósággal. (Korábban már 2 Mondeot is volt szerencsém nyüstölni, mindkettő 5 ajtós volt és imádtam amikor a lehajott bőrülések fölé 10 doboz járólapot majd annak tetejére még 2 tekercs üveggyapottot tuszmákoltam be.) A Mercinek persze ott a CLS-e de az azért már egy másik kategória...A fő motiváció pedig első gyermekünk érkezése volt: vesekímélő futómű, használható hátsó traktus, 5 ajtó és megfelelő biztonság mind fontos szemponttá vált.

Az autó hozza azt amit a katalógusok, reklám-spotok és tesztek sugalltak: élőben is csodaszép a forma, mindenhol elismerő pillantásokat kap (ezt az ezüst szín és a 18 collos villás kerekek is segítik persze). Belseje kényelmes-tágas bár az első ülésekre ráhúzott szélvédő miatt ajánlatos a "kupés" üléspozíció (padlóig lekurblizott, hátratolt ülés, kihúzott kormányoszlop) de a hátsó ülésen így is elférek magam mögött (187 cm vagyok). A megszokott Audi minőségű anyagok mellett nem érződik a bőrbelső és sportülések hiánya amit a horror árazás miatt nem engedélyezhettem magamnak. A csomagtér és variálhatóság külön megér egy gondolatot: eszméletlenül jól pakolható a hátulja, az 5. ajtó egyszerűen nem hagy esélyt még a Merci CLS-nek sem! Aki valóban életszerűen használja ezt a típust, sűrűn fogja imába foglalni a tervező nevét: lehajtott hátsó ülésekkel valószerűtlen mennyiségű bőrönd, babakocsi és járóka alkatrész, degeszre tömött IKEA bevásárlószatyor, pelenkacsomag és még sorolhatnám mi fér be. De a napi rutin során a normál csomagtartó is bőven elnyeli azt amire egy 3-4 fős családnak szüksége lehet. Ja igen, a 4 fő: papíron 4 fős a verda, de persze amikor a szükség nagy úr - hárman is lehetnek jó emberek hátul.

Erő-forrás: Az Impreza STi után tudtam, hogy kompromisszumot kell kötnöm a mozgásienergia forrásával, de nem akartam teljesen feláldozni a teljesítményt a családosodás oltárán így a motor a 2700 köbcentis V6-os, 400 Nm-es 190 LE-s olajkályha lett. Hozzá a régi vágású Multitronic automata váltót lehetett kérni mint kuplungmentes megoldást és miután a legtöbb időt dugóban vagy autópályán töltöm - ez az egyetlen ésszerű választás. Utólag megerősíthetem a választás helyességét: a nagy nyomatékból gazdálkodó V6-os legjobb társa ez a váltó. Átlagos gyorsulások alkalmával sem szalad a fordulatszám 2000 fölé és szinte rezzenéstelenül tolja előre a kasztnit ez a kombináció, kellemes duruzsolás és villanyautós érzés mellet. A Sport fokozat valószínűleg költségtakarékosságból maradt benne a kocsiban, tény hogy semmire nem jó mert magas fordulaton a motor csak üvölt de nem húz - szerintem a svábok nem akartak nekiállni faragni így beletették azt ami már amúgy is kéznél volt. Ugyanakkor a DSG váltók hibája szerencsére kimaradt amikor is kanyarból (körforgalomból) kigyorsításkor egy pillanatnyi gondolkodási időt kér a szerkezet.
Sommázva: akinek a 4 kerék hajtás nem fontos (t.i. ez a motor-váltó kombó nem kapható quattro kivitelben), de a fogyasztás és a vételár igen, ugyanakkor többre vágyik mint amit a 2 literes olajkályha adhat (pl. szép hangra dupla csövön, masszív alulról ébredő nyomatékra, stb.) az bátran szavazzon erre az öszeállításra!

Multi-média: Ez megint egy olyan pont ami többet érdemel mint egy említést: Az ősi Suzuki Swift színvonalán mozgó Impreza után az Audi MMI rendszerű, hangvezérlős-interaktívnavigációs-koncerthifis-kékfogasodavisszaszinkronizálóstelefonos-SDmemóriakártyás-zenetáras műalkotása elgondolkodtatott egy pillanatra a 21. század és a technika fejlődése témakörében. Fájdalmasan drága motyó, de le kell írnom sajnos: megéri az árát!

Menet-közben: És hát, hogy milyen vezetni? A sportfutómű (alacsony felára ellenére) nálam kimaradt a menüből a gerinckímélő életmód jegyében. Talán részben ezért is de nagyon közvetett a vezetési érzés. Illetve pontosítanám: a szervó viselkedése a hosszú tengelytávval, az alacsony pozícióval, széles papucsokkal egy nagyon vegyes vezetési élményt eredményez amit nem tudok egyértelműen jónak nevezni. A félreértések elkerülése végett: kényelmes, kellemes utazásra tökéletesen alkalmas az autó de ne várjunk semmilyen fordulékony, kiscsikós ficánkolást tőle, sőt: a MC Drive-os szűk bejáratoknál tiszteljük meg a forduló sugarat mert másként hamar a felni görgőzőben találjuk magunkat.

Összegzés: drága vételára ellenére, erősen javallot fogyasztói termék! Gazdag alapfelszereltség (német szűkmarkúság ismeretében!) és alacsony üzemeltetési költség mellett, megfelelő társ hosszú, biztonságos, kényelmes utazásokhoz vagy akár kislétszámú családok mindennapjaihoz is, ahol apuka is feszíthet egyet-egyet, hogy ne feljetse: ő még mindíg vagány gyerek!



Update1: kisgyermekkel ellenjavallott. Hátsó ülésre rögzített gyerekülésbe a gyermekáldás(ok) ki/be pakolása több mint kényelmetlen és gyakran kisebb kobak koccanásokkal valósítható csak meg. egy vagy két önjáró, 4-5 éves korú gyermek mellett mondanám családbarát autónak.

Hibalista

- még semmi

Ide hordtam szervizbe

majd először 30.000-nél

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Impreza WRX STi 2007 Következő autója? A6 Avant 3.0 TDI V6 Quattro
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A5 Sportback 2009 (2010 - 2011)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)