A BMW büntető
Szöveges ítélet
A formaterv:
Kilóg a forgalomból, mégsem harsány. Sportos, mégis elegáns; tiszteletet parancsol, mégse agresszív; coupészerű, mégis praktikus. Bárhol meg lehet vele jelenni: lakodalom, keresztelő, temetés, talán egyedül egy 3-as BMW találkozón nem lenne szerencsés...
A beltér:
A kezelőszervek kialakítása és elhelyezése nincs túlbonyolítva, és igen ergonomikus. Bár még bőven van feljebb a modellpalettán, az embernek még sincs hiányérzete. Az ülésben nagy távolságok után sem fárad el az ember, bár a szélzaj 160kmh felett zavaróvá válhat.
Teljesítmény:
3.0 TDI V6 - 240LE / 500Nm. Ideális nagy távolságú (400km<) és sebességű (160kmh<) utazáshoz. Igazán elemében az autópályán van, de ha meg kell büntetni egy kekec boyracert v tolakodó 3-as BMW-t, szintén lehet rá számítani. Nagyon nagy teljesítményű autókkal találkozva előáll a "ne birkózz disznóval" szituáció, ahol mi vagyunk a disznó, aki még élvezi is;)
Van benne egyfajta "dieselmozdonyos" érzes, ami merőben más, mint benzineseknél: szunnyadó erő, amit csak indokolt esetben érdemes felébreszteni. Az üzemanyagköltsége fordított arányban áll a teljesítményével. Nem egy kehesebb benzines többet fogyaszt, drágábban.
Sebességváltó:
7 sebességes, dupla-kuplungos. Ha siet az ember, minden szituációban megtalálja a legnagyobb nyomatékot nyújtó fordulatszámot, ugyanakkor cirkálás közben az alacsony fogyasztásra törekszik. Tökéletesen össze lehet vele szokni, kézi váltásra nincs szükség, mivel nagyon jól olvas a gázpedál állásából.
Kezelhetőség/úttartás:
Hosszan, egyenesen szeret menni, de a kanyargós, dimbes-dombos országutakon is úgy megy, mintha gumikötéllel húznák. A szellemes kialakítású Torsen-differenciál miatt kanyarodás közben tíz körömmel kapaszkodik a kívánt irányba. Esőben, hóban stabilitásával világbajnok. Az adaptív tempomat nem egyszer óvott meg balesetttől, nagy sebességnél, v éppen sűrű forgalomban nagy segítség.
A kilátást meg kell szokni, mivel az jobbra (pl. jobbkezes kereszteződések) valamelyest korlátozott (kicsi ablakok, nagy visszapillantó). Az oldalablakok ferde 'alapvonala' miatt a párhuzamos parkolást újra meg kell tanulni, mivel nincs mihez viszonyítani. Az orrát nem szabad belógatni parkolás közben, mert könnyen fennakadhat.
Praktikum:
Mindössze 4 személyes, hátul ülve pedig kevés fejtért nyújt. Ez az ára a formatervnek. A csomagtartó tágas, a kombikhoz mérve alacsony voltát még nem éreztem hátránynak.
Hibalista
- Katalizátor - szenzor - kb 120 Euro
Ide hordtam szervizbe
Svájc - AMAGTöbb napon át, több ezer eurós költséggel szereltek (szerencsére garanciára) egy olyan hibát, amit végül egy piszlicsáré, 120 eurós drót kicserélese oldott meg - miután elhoztam tőlük a verdát...
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Németország - MagánA fent említett hiba gyors megoldása - 120 Euro
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Almera | Következő autója? | Nem tudom még |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
