A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A5 (2011)

A5 RS5 ABT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Baltás gyilkos fényszórókkal

Szöveges ítélet

Minden férfi ember fejében megfordul, a csajozós korszak után, miután megállapodik, hogy egy új szerelem kell. Vannak akik maradnak a csajoknál, de vannak akiknek egy jó versenygép kell négy kerékkel, amit lehet szeretni, pátyolgatni, utálni és jó sok pénzt költeni rá. Pont olyan mint egy jó nő, de nem ragozom tovább mert még félreértenek. Amúgy talán ezért is oly annyira féltékeny rájuk a gyengébbik nem.
Nah, nekem is megfordult a fejemben, hogy kell egy ilyen gép és talán pénzem is van rá. Kell valami más mint amivel munkába járok és akár jó családi autónak is és pályára is mehetek. Rengeteg TopGear, SuperCar, Totalcar meg nemtomén milyen cikk és műsor nézése után nyilvánvaló volt, hogy a C63, M4 és RS5 között kell választanom. Szerintem ettől a szinttől az autók birtoklását fegyvertartási engedélyhez kellene kötni. Miután mindhármat kipróbáltam az RS5-re esett a választás, mert nem akartam zárt időn belül rommá törni a frissen vásárolt, áhított autómat. Ugyanis az összes vetélytárs veszélyesebb. Vagánykodni lehet velük, de az RS5 tervezésénél szerintem a menés és a kinézet volt a fő szempont. Ezúton is szeretném megköszönni Walter de Silvanak ezt a remekművet. Igazi művészi alkotás. Meg az Audinak is, hogy engedte Walternek, hogy újratervezze nemtom hányszor semmiféle megkötés nélkül. Köszönöm!
Ráadásul ezen van egy ABT csomag is. Brutális hang, alulkormányozottság kiküszöbölve meg egy picit erősebb is de utobbi nem is számít. A három említett autótípus egyforma kategória. Mindegyiket szeretem, jó cucc, a választás talán szubjektív is volt. Azt viszont soha nem gondoltam volna, hogy ennyi Like-ot kapok bömösöktol meg mercisektol. Mert az ABT kipufogórendszer fantasztikus a V8-as hanggal. Olyasmire kell gondolni mint egy Stradivari Paganini kezében...
Gázt tövig lenyomni és az RS5 mindent megtesz, hogy a kisagyad jó vérellátásban részesüljön. Es minden szürreálissá válik körülötted. Olyan mintha teleportálódnál. Az elobb itt vagy aztán meg 60 m-rel odébb. Persze ehhez kell a quattro meg a 275-os Pirelli PZero gumik és a "racing mode" (ami dynmaic plusz ESP off). Élkepesztően meg tud lepni. Egy hétköznapi autóból átülve, sokkol, hogy milyen sebességre fel tud gyorsulni rövid távon. Mert utána le kell tudni fékezni is. Hiába a nagy féktárcsák meg minden, a fizika törvényei erre is vonatkoznak.
Comfort módban igazi bárány, de érzed, hogy ez csak egy jelmez. Lehet vele kirándulni, utazgatni családdal és ha barmikor rálepsz a gazpedálra nem fogod az első árokban fejjel lefelé találni az egész családodat. De ha verseny módba teszed, bevadul es megöl, bármennyit is gokartoztál volna és nyeregben érzed magad, akkor is ha tudod mit jelent a leszorító erő, az aerodinamika meg minden, mert már vezettél forma autót is. Érzed ha gyorsabban mész a kanyarban jobban tapad. Pályán fantasztikus. Red Bull Ring, Hungaroring... Nem lehet leírni. Egy másik dimenzió! Sajnálom de nemtom leírni, ki kell próbálni!
Az acél féktárcsák viszont egy pályanap után kuka! Főleg a Hungaroring után.
Es akkor innen jön a feketeleves.
Ez nem egy hétköznapi autó. Nem arra van, hogy naponta munkába járjunk vele, araszolva a dugókban. Mert a féktárcsa (is) drága, sokat fogyaszt (12 liter, de ha provokálod akkor 20 fölött is, versenypályán azért a 30 liter fölöttit is benyeli). Első két féktárcsa cseréje fél milla. Lehet olcsóbban is beszerezni Angliából, annak aki meri. Es minden más drága. Egy időszakos szerviz 250000 alatt nem létezik és akar 600 kilóig is elmegy. Mindig kell legyen készenlétben egy milla, mert ha valami elromlik rajta akkor az egy milla pillanatok alatt köddé válik. Minden nagyon drága hozzá, de ez végül is egy versenygép. Persze azért van komfort is (BO hangrendszer meg miegymás). Nem egy bádogdobozban érzi magát az ember.
Ez a gép már egy másik szintet jelent. Talán nem túlzok ha azt mondom, hogy ez már az Audi R8, Lamborghini Gallardo, Maserati GT kategóriája. Es ezek nem olcsó autók. Igazából nem az a nagy dolog, hogy valaki megvesz egy ilyen autót, hanem az, hogy fenntartja.
Osszeségében megbízható autó. A benzinpumpát leszámítva semmi sem romlott el rajta. Az viszont drága volt! Megállt a semmi közepén, Ausztriában. 1300 euró. Audi mentségére legyen mondva, hogy volt rá visszahívás, csak az elöző tulaj nem vitte el. Az Osztrák szerviz viszont kritikán aluli volt. Úgy kaptam vissza az autót hogy ömlött belőle a benzin.
Nem bántam meg, hogy megvettem. Sokszor elgondolkodom rajta kell ez nekem? De mikor beleülök és akar 40-el gurulok vele akkor is a hang meg a vezetési élmény mindent elnyom és tudom: ez kell nekem! Rengeteg mindent lehetne írni még róla, de felesleges. Ki kell próbálni és utána nem megy ki az érzés az ember fejéből. Beleszeret.

Update 2020.04.30: Még mindig szeretem. 10000Km-ént kap friss olajat. Semmi hiba, csak új gumi kellet rá. 282Km/h volt a csúcs amit mentem vele Német Autobhanon; Semmi izgalom. Stabil, őrületes hang, érezni lehet ahogy a V8 szeleteli a távolságot 280 kilóval.

"Vorsprung durch Technik!"

Hibalista

- Benzinpumpa.

Ide hordtam szervizbe

Porsche Pest

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Porsche Wolfsberg

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2011
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 44000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? A5 Következő autója? Maserati GT stradale
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A5 2011

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)