Csalódás
Szöveges ítélet
Audi A4 2.0TDI 190 lovas, S-tronic váltó, elsőkerekes, S-Line kivitel – kb 15M listaár. Sokaknak (nekem is) álomautó lenne vagy lehetne – de nem ebben a minőségben…
1. Márkakereskedésből hazafelé már gyanús volt miért húz enyhén jobbra – konkrétan a csapott aljú S-line kormány enyhén balra áll, de így is jobbra húz – pályán folyamatosan ellen kell tartani vagy sávot vált kb 100 méteren. Márkaszervíz megnézte, állítottak is a futóművön, minden zöld a gép szerint, kicsit jobb is lett de ugyanúgy elhúz. A válasz az, hogy dől az út ill a nagy (245-ös) kerék miatt van. Érdekes volt vagy 30 kocsim, nem emlékszem, hogy így dőlt alattuk az M1-M3….mindegy, addig játszottam a guminyomással (bal oldalt 0,2 bar-ral alacsonyabbra állítva) hogy kb most jó…elég profi megoldás nem ?
2. A kocsi átvétele után vettem észre hogy a vezetőülés (mű)bőr oldalpárnája két helyen sérült, kihorzsolódott – a válasz az volt, hogy hát ilyen egy raktári autó, ki tudja ki ült benne
3. A futómű kőkemény – semmivel sem sportosabb mint pl egy 3-as bmw normál futóművel csak az nem rázza ki a beledet – ez igen. A tesztvezetésen alap futóműves kocsit vezettem, az tetszett, az én hibám, hogy bevállaltam egy ilyet. Ne tegyétek, az S-line futómű kínszenvedés.
4. Zörög az utastér – nem várnád egy három hónapos A4-től mi ? Biztos a kőkemény futómű is belejátszik (pedig kerülgetem a kátyúkat lehetőség szerint) de a vezetőoldali ajtóban folyamatosan zörög valami, a hátsókban csak ha úthibára hajtasz….már nem érdekel, ennyit a híres audi belsőtér minőségről….komolyan nem tudom hogy én fogtam ki egy selejtet vagy ez ennyit tud. Ja, és járdára felálláskor nyöszörög a karosszéria – úristen milyen ennek a torziós merevsége ?
5. Bal oldalon az ajtókárpit és műszerfal közt 1 centis rés van másik oldalt 1,5 centis – nem katasztrófa csak szarul néz ki egy autóban ami a minőség élharcosa
6. Az Audi hangrendszer egy vicc – semmi mély nincs benne akárhogy tekergeted. Lehet, hogy a B&O hifi kellett volna de az azért nem olcsó.
A megjelenése szép, az ülések kényelmesek, de semmi egyebet nem tudok szeretni benne. Átlagosan megy, inkább nagypapásan még az erősebb 2literes dízel változatban is, mivel a váltó nagyon hamar elvált hogy alacsonyan tartsa a fordulatot még S módban is nem csak D-ben. Ha kézzel kapcsolgatsz s hagyod 2-3ezer közt folyamatosan húzni akkor van ereje, de nem vagyok hasra esve tőle, érzésre kb így ment a hasonló motorizáltságú mondeo-m, insignia-m is. A fogyasztás takarékosan vezetve 5,2-5,3 közt kihozható, dinamikusan s kézzel kapcsolgatva a vitorlázó mód kiiktatásával akkor 7,2-7,5 körül. Vezetési élmény nulla, egy sima közlekedőeszköz ami nem csábít sportolásra, a kényeztetést meg megöli a kőkemény S-line futómű.
Összefoglalva nagy csalódásként élem meg ezt a kocsit, nem ezt vártam minőségben. Ha valaki ennyi pénzt akar/tud elkölteni egy új üzleti német középszedánra akkor válassza a merci c-osztályt ha kényelemre vágyik, vagy a bmw 3-ast ha sportosságra – mindkettővel sokkal jobban jár. Nekem ez volt az utolsó audim. Ha valamelyik elvakult audi fan-nek nem tetszik a véleményem szívesen megmutatom az autót, nyugodtan kereshet: nvargabusiness@gmail.com
Hibalista
- Kormány félrehúz, minőségi (összeszerelés) gyengeségek
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 330d | Következő autója? | nem Audi |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.4/10) |
