Audista lettem 2.0
Szöveges ítélet
Már nagyon vártam, hogy megjelenjen az új A4-es,mert a kifutó modell elavult designja nem tetszett, átmenetileg vettem egy új A3-ast.(lsd:Audista lettem-népítélet).
Az elvárásaimnak megfelel,természetesen van jobb autó, de ebben a kategóriában nekem ez tettszik a legjobban.(Nagyon szép zöld színe van,finom krómokkal,szürke belsővel)
A Mercedes C osztály nekem túlságosan bazári, a BMW 3-as sem az én stílusom és az A4-es a legfiatalabb modell, ráadásul csak ehhez lehet pótkereket rendelni.
Fontos volt az automata váltó(7gang,S-tronic-sokat javítottak a korábbi kiadáshoz képest,de van még mit csiszolni rajta) a quattro hajtás felárát pedig szívesebben fizettem ki,mint a számomra haszontalan elektronikus extrákét.A tapadás,gyorsulás,úttartás ilyen erejű motornál így élvezhető, ráadásul biztonságosan.
Mint minden prémium autó ez is erősen túlárazott és az extrákra már valóban értelmetlen összegeket lehet elkölteni.Az enyémbe is került jó néhány, számomra szükséges opció, az árakat mindenki meg tudja nézni az Audi weblapján.Szeretem az elektromos gerinctámaszt,hosszú úton kényelmes, a tolatókamerát a szűk belvárosi utcákban kitolatva a parkolóhelyről,a fűthető ülést, a fényre sötétedő és behajtható tükröket és a navi is aránylag jól használható, praktikusak a csomagtér kiegészítői.
Átlagos méretű utazóknak elől-hátul bőséges a hely, a csomagtartót még egyszer sem sikerült tele pakolnunk,igaz nagyrészt max ketten ülünk az autóban.
Kellően dinamikus és szerencsére nem a korábbi"hátba vágós,de hamar elforgó"dízel élményt adja,hanem folyamatosan gyorsul, természetesen sport módba kapcsolva nagyon meg tud lódulni. 200km/h sebességnél is nyugodt,stabil,csendes az autó, ahogy minden szituációban. Érezhetően sokat dolgoztak a mérnökök a hangszigetelésen és az apró részleteken. A beltér, a műszerfal engem lenyűgöz, az automata váltó P állását egy kapcsolóval lehet aktiválni, ezt szokni kell,de jópofa.A külső kilincsek és ívek is erős túlzással élve szobor szerűek.
2 hónap és 4500 km használat után azt kell mondjam, hogy összességében egy komoly műszaki tartalommal bíró,elegáns,de nem hivalkodó, még kezelhető méretű és ésszerű felszereltségű és erejű autó.
A konfigurálásnál feleslegesnek találtam a 3 zónás klímát,így"büntetésből"a hátsó üléseknél nincs légbefúvó, ez elég szánalmas. Nem figyeltem erre,tekintve,hogy szinte soha nem ül hátul utas nem tragédia.
Számomra haszontalan extrákra további milliókat lehetne költeni,de az elektromos csomagtér zárás ismeretlen az A4-es esetében.
0-100 7,2 s
fogyasztás 7-7,5 l
végsebesség 235-nél korlátoz,ezt még nem próbáltam,de a 200 kellemes,stabil utazótempó.
A kötelezően kitöltendő osztályzások tapasztalat hiányában középértékre lettek beállítva.
3 hónap és 10.000 km után:
10 órás autózás sem fárasztó,kényelmes és a külföldi autópályákon is kellően dinamikus.
A 4x4 hajtás nagyon élvezetes, a kanyarstabilitásnak és az intenzív gyorsításnak is jót tesz.
90-140 közötti átlagsebességnél 5 liter, tempósabb haladásnál sem több,mint 6 liter a fogyasztás-ez főleg azért kényelmes,mert 900 kilométerenként elég megállni tankolni.
Magasabb,180+cm-es vezetőknek esetleg rövid lehet az ülés,de rendelhető állítható combtámasz is(nekem felesleges).
Összeszoktunk,megszerettem. Túlzásoktól mentes,de kényelmes,dinamikus autó!
Hibalista
- Nagy kánikulában néha megbolondul a külső hőmérő,de magától meggyógyul. - A tolatókamera képe néha beremeg. - Bizonyos útegyenetlenségeknél erős zörgés hallható a csomagtartó felől, ez roppant idegesítő! Nem jöttem rá mi okozza, ha lesz időm leadom egy márkaszervizben. - A központi kijelző induláskor betölthetne gyorsabban is és navi néha nagyon lassan követi az utat.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | A3 | Következő autója? | Talán majd az új A6-os... |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.3/10) |
