Megkapó tekintet
Szöveges ítélet
2012. júniusi az autó, már a ráncfelvarrás utáni A4-es szériából való. Novemberben vettük, 0 km-rel, importőrtől. Igazából egy automata váltós, dízel Superb kombit szerettünk volna, de aztán megláttuk, és hiába volt manuális, benzines, beleszerettünk ...
Belül minden visszafogott, elegáns, amolyan igazi németes. Rettentő kényelmes az autó, 1000 km-es utazás után sem éreztem magam elnyűttnek. A műszerfal és a kezelőszervek pirosan vannak megvilágítva, ettől a vezetés hangulata - főleg éjjel - fantasztikus. A kormány kényelmes, a kartámaszok szintén, a vezetőnek igazán jó dolga van. Van pár furcsaság is, például a multimédia vezérlése elsőre szokatlan, illetve nem értem, miért nincs világítás a kesztyűtartóban; ezeket leszámítva minden szuper elöl. Mögöttünk két gyerekülés van, elöl kényelmesen ülünk, és minimális rugdosódással megússzák az ülések. Hátul 3 normál méretű ember kényelmesen elfér, mi még ilyen felállással (gyerekülések, ugye) is tudtunk szállítani hosszabb-rövidebb távon 5. embert. Persze nem egy Superb, sőt, még az Octavia is nagyobb.
Kívülről, főleg elölről még most is szoktam nézegetni az autót, nehezen telek be vele. Nagyon jól néz ki az új ledes lámpa, ez remélem a képen is átjön. Ha választhattam volna színt, fekete lett volna, de szerintem ezzel az ezüstszürkével is szép az autó.
No, akkor jöjjön a motor és társai. 1,8 TFSI, 170 lóerő, 6 fokozatú manuális váltóval. Nagyon jól gyorsul, persze ehhez kell nyomni neki rendesen, hogy bekapcsoljon a turbó, akkor viszont nagyon megy. Elsősorban országúton és autópályán használjuk, így a fogyasztás 7 liter körül alakul. Városban, sok dugóval simán felmegy 8-9 literre, ilyenkor a start-stop sem tud sokat spórolni. Hosszabb utakon, 160-180 körül (természetesen Németországban) 8 liter körüli átlagfogyasztással tudtunk menni. Nagyon óvatosan, dugó nélkül, 80-120-as tempóval sikerül 6 liter közeli fogyasztást is elérni, ilyenkor persze egyszer sem sípol a turbó. Az autónk elsőkerék-meghajtású, ebből főleg télen adódtak gondok, amikor még új téli gumival is voltak csúszkálások, elsősorban (erős) emelkedőkön. Ezt leszámítva menet közben tökéletes.
Összességében egy igazi német autó, kényelmes, visszafogottan szép, megbízható, elegáns. Kisebb gyerekekkel tökéletes családi kocsi. Nagyon szeretjük!
Hibalista
- Eddig semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fabia (2002) | Következő autója? | A6 Avant quattro |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
