Unalom a köbön
Szöveges ítélet
Nagy gond nincs ezzel az Audival, teljesen Skoda Octavia feeling, csak éppen 10,5 millióért.
Összességében egy könnyen megunható, közepes autó, bár a külső nem ezt sugallja. Választásom is azért esett rá, mert külsőre ez tetszett a legjobban, talán ez az egyetlen hibátlan dolog az autón.
Lássuk a belsőt: fröccsöntött, olcsó műanyag, egyhangú fekete-szürke beltér, bár első ránézésre még sportosnak tűnt, pár óra vezetés után már elbóbiskol az ember a volán mögött, annyira unalamas. "Szerencsére" jó sok extrát beleraktam, jó sok pénzért, említhetném a Bang&olufsen "csúcs" hifit, amitől ezért az árért (fél milla) jobbat vártam volna. Egyébként az Audi A4 többi hifije még rosszabb, nem is értem az előző hozzászólások egyikét, ahol valakinek tetszett a hangzása... Ha már a rádiónál tartunk, akkor megemlíteném a csodás multifunkciós kormányt, melynek kezelése idegesítő. Számok kiválasztásához tekergetni és nyomogatni kell egyszerre a görgőt, ami kicsit fárasztó, főként úgy, hogy sokszor nem is reagál a mozdulatokra. A vezető előtti multifunkciós kijelző olvashatatlan, a középső, nagy TFT-s kijelző (MMI) már olvasható, csak egy gond van vele, hogy a multifunkciós kormány állításait nem követi... Ez bizony gáz. Talán még egy buta dolog van benne, ez a tempomat. Ennek az állítgatása is nehézkes, elveszi a figyelmet a vezetéstől. A sötétszürke műszerfal megvilágítása unalmas fehér, néhány piros leddel, más érdekes nincs rajta. A kárpit tragikusan igénytelen, ilyet utoljára Opel Astra Classicban láttam. Az ajtó könyöklő zsiguliban használt bakelitből készült, szuper gusztustalan. A középső könyöklő a szokásos gyatra textilhuzattal van felvértezve. A váltó nyers, nehézkes, karcos. Hogy írjak valami jót is, a sportkormány fogása remek, a sportülések szintén jók (csak a kápit igénytelen) és a futóműre sincs panasz, talán kicsit keményre sikerült, hátsó ülésen utazva nem túl komfortos.
Motorikusan nincs nagy gond, VW dízelem korábban volt, tehát igénytelen traktor motort nem szerettem volna egy Audiban hallgatni, ezért a benzines TFSI mellett döntöttem. Egyébként kipróbáltam a dízel motoros változatot, a kereskedő azt mondta, hogy ez már nem az a régi, problámás PDTDI, de sajna az összhatás még mindig traktor-közeli, nem személygépkocsiba való ez a dízel. Visszatéve a TFSI-re, az első pár száz km-en halk volt, most már hangosabb, de még nem zavaró. Túl nagy erő nincs benne, összesen 120 LE, nem is értem, hogy a turbó minek van benne, de ez a dinamika nekem tökéletesen elég. A fogyasztása vegyes használat esetén kb. 8 liter/100 km, elfogadható. Olajfogyasztása kicsit magas.
Összegzésként az autó csalódás volt számomra, a külső alapján jobb autót képzeltem el, talán túl németesre (unalmas) sikerült. Akinek csak az a fontos, hogy A-ból B pontba jusson és szereti a monotóniát, neki tökéletes választás lesz.
Hibalista
- Bang&Olufsen rádió hidegben néha elhalkul, de pár perc múlva visszajön a hang. - Nem záródnak az ajtók, izomból be kell csapni. - Olajfogyás.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | Accord |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.3/10) |
