A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A4 (2008-2012)

A4 2.0 TDI Multitronic 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tökéletes utazóautó - De add meg neki amit kér!

Szöveges ítélet

Egy Budapesti Mazda márkakereskedésben vásároltam 2019-ben. Első látásra megvolt köztünk a kémia, még így 8 éves korában is (amikor vásároltam) nem tűnt elavultnak, határozott fellépése tekintélyt sugárzott. Megtörtént az első tesztút, a kereskedő kollégának nem kellett sokat győzködnie, egy gyors állapotfelmérést követően már ott is hagytam a foglalót. Így utólag visszagondolva, szerintem nem döntöttem rosszul. Le is írom miért.

Alapvetően óckodtam az "öreg" premiumautóktól, hiszen jól meg kell gondolni, 3-4 millió forint körül mit választ az ember, nehogy utána belefusson egy akár hatszámjegyű javítási számlába.
Jelen esetben az A4 követhető előéletű + végig Audi márkaszervízben szervizelt volt, ezért a családtagok és barátok véleménye ellenére is belevágtam.

A nagy félelmem a Multitronic váltó volt, amelynek a rosszhíre nem alaptalan, ismerősi körben is volt már példa 150 ezret futott A5-nél vezérlőelektronika + lánc cserére. Vétel után a kötelező motorolaj + szűrők cseréje után, a váltó megelőző karbantartása következett, szakszervízben.
A titok ugyanis a sűrű olajcsere! (max 60e km) Mivel az autómon ez a periódus be volt tartva és a váltó maga jól működött, így ez a félelmem idővel lecsillapodott.

És most a tapasztalatokról...

Az A4 két szóval jellemezve: Tökéletes utazóautó.

Szigorúan német autópályán, a kényelmes 160-as utazótempót lazán tartja, szél és gördülési zaj minimális, a motor halk.
Igaz, az a 143 lóerő ilyenkor már majdhogynem elfogy, tudja a 200-as sprintet, de itt már nem érzi jól magát.
Én Budapest-Balaton távokra használtam főleg, 130-nál 2200 forog, ilyenkor 5,5 litert kér 100km-en.
A motor-váltó szerintem jól lett kombinálva, bár sportosságot nem érdemes keresni az autóban, a CVT-váltó és a közepes teljesítményszint inkább egy kényelmes vezetési stílust követel. A váltó szerintem ahhoz képest, hogy megvan a fokozatmentes típusokra jellemző nyúlosság, jól programozott, S állásban 8 előre meghatározott fokozatot képes szimulálni. Ettől autószerűbb a gyorsulás. D állásban így is egy fordulaton tartva gyorsítja magát, viszont szerintem a Toyota hibridekre jellemző konstans bégetésnél egy fokkal élhetőbb a Multitronic. A megbízhatóságukat mondjuk ne hasonlítsuk össze.

A futómű feszes, a soklengőkaros megoldásnak hála a kifejezetten pocsék Budapesti utakon se jön zavarba, úttartása kitűnő, megváltozott időjárási körülmények között is stabil tud maradni. Mellesleg nem quattro, csak elől kapar.
A 2.0 CRTDI stabil konstrukció, nem nagyon szenved típushibáktól. Az első szériákban 2008-2010-ig a hatszögtengely tudott problémát okozni, de ha jól tudom a 2011-es évjáratnál már módosították ezen alkatrészt. A városi használatot persze nem szereti, nálam is a DPF szűrő már sokszor próbálkozott regenerációval. Érdemes felkresni egy szervíz és felmérni a szűrő állapotát.

A fogyasztás nálam 7-8 liter körül alakult, ebbe benne vannak a Pesti dugók és az alapvetően sportos vezetési stílusom.
Felszereltségét tekintve erősen közepesnek mondanám az Audit, tipikus céges konfiguráció. Nem S-Line, ennek ellenére sportkormány és sportülés volt benne, MMI rendszer navigációval, xenon fényszóró, hátsó led lámpa, ülésfűtés, gerinc és combtámasz, tempomat, 12 hangszórós Audi hangrendszer (szerintem jól szól, bár inkább a magas hangtartomány van kiemelve, a basszus számomra kevésnek bizonyult, hiába állítgattam. Bose, Bang & Olufsen, Harman kardon, Burmester sokkal jobbak)
A navigációs térkép nálam elavult volt, de frissíthető. Nem tartom rossznak a multimédiás rendszert, letisztult, könnyen kezelhető. Bár telefonról még Bluetooth-on keresztül még nem képes zenét lejátszani. A xenon fényszóró fénye egyébként kitűnő.

Az összeszerelési minőség még így 10 év távlatából is példás, nem zörgött semmi, a kárpitok jól öregedtek, nem látszódott kopás.
A praktikum hozza a kategoriaátlagot, elől bőséges a hely (195 magas vagyok), hátul már inkább alacsonyabbaknak kényelmes egy hosszútávú út. Az üllőlapok lehetnének hátul magasabbak.
A csomagtartó könnyen pakolható, kulcsról felnyílik, igaz eléggé mélyre be kell mászni a cuccokért. A hátsó ülések nem dönthetők, ez számomra negatívum.

Fenntartás

Szerintem egy ilyen autót üzemeltetni már nagyobb költségekkel jár, mint egy nem prémium társát, ezzel jó ha mindenki tisztában van. Az alkatrészárak drágábbak, a konstrukció bonyolultabb stb...
Nekem a futóművel gyűlt meg a bajom, fél évvel a vásárlást követően kezdtem el búgó hangot hallani a elől jobb oldalt. Mint kiderült a lengőkarok egy része cserére szorul, emellett a még működőképeseknél szilentcserék voltak szükségesek.
Miután elvégeztem ezen javításokat fél évig megint hibamentes volt az autó, majd utána megint elkezdődött a búgó hang most egy kicsit másképp, gázadásnál illetve kanyarodásnál jelentkezett. Féltengelycsuklók cseréje oldotta meg a problémát. Természetesen minden javítás gyári alkatrészekkel történt.

Összességében csak ajánlani tudom az A4-et, szerintem dízelmotorral az igazi (ez a motor mentes pl.: a benzines társai hatalmas olajfogyasztásától), habár a Multitronic váltó megfontolandó, csak akkor ajánlanám megvételre az ilyen váltóval szerelt Audit, ha a váltó olaj rendszeresen cserélve volt. Ellenkező esetben a lukrafutás veszélye fennáll.

Ha egy elegáns és kényelmes utazóautót keresel, az Audi A4 a te kocsid.
Én azért döntöttem az eladás mellett, mivel sportosabb gépjárműre vágytam, amit egy Alfa Romeo Giulietta Qv-ben meg is találtam.
Ennek ellenére úgy gondolom, lesz még közöm a négykarikás márkához.

Hibalista

- - Belső Féltengely csuklók - 122.000 Ft - - - Jobb felső hátsó lengőkar - 54.000 Ft - - - Jobb első alsó lengőkar - 59.000 Ft - - - Bal első hátsó lengőkar szilentek - 68.000 Ft - - - Kipufogó felfüggesztés - 8.000 Ft - - - Indexkapcsoló ( össze vissza villogott, nem maradt végállásban) - 45.000 Ft - - +1 Télen tükörfűtés magától bekapcsol ugye és a visszapillantó tükrök ragasztása elengedett emiatt, mindkét tükörlap kiesett a helyéről és összetört. - 15.000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2011
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 156000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Captur Következő autója? Giulietta QV Maserati Edition
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A4 2008 (2008)

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)