Sportos forma - kényelemre hangolva
Szöveges ítélet
Mivel én legalább 5-6 évig hajtok egy autót mielőtt lecserélem, alaposan körbejártam a felső középkategória szóba jövő típusait. A végső rosta előtt maradt az új MAZDA 6, új A4 és a 3-as bímer.
Mivel a Mazdáéknál sokáig nem volt az új dizelből, maradt a kétliteres benzines, a bömbiből és az AUDI-ból pedig a kétliteres dízeleket próbáltam. Azaz csak próbáltam volna. Nem gondoltam volna, hogy ilyen jól állnak az autókereskedők Mo-n. Pedig így lehet, mert a telefonos érdeklődésemre, hogy jelezzék ha mehetek tesztelni vásárlás céljából, szinte semelyik kereskedő sem hívott vissza!!
BMW/ A Walliséknál többször is próbálkoztam mindkét kereskedésben, nem jött össze...Végül a Budapest Motorsnál egy teljesen outsider szőkeséggel egy 316-ost tudtam próbálni mintegy egy órás várakozás után. Ez az élmény a Rackhoz kergetett, ott aztán végre egy készséges és udvarias értékesítő hölgy igazán mindenre kiterjedő tesztutat és bemutatót tartott.
AUDI/ Az egyetlen budapesti kereskedőnél első próbálkozásra mint utóbb kiderült egy fél lábbal már távozóban levő kollega mindent elkövetett, hogy AUDI-m ne legyen. (tele volt a telephely autókkal, de azt mondta nem tudja mikor lesz lehetőség próbaútra, de legyek nagyon türelmes. Talán majd hívnak...) Végül a második próbálkozásra a jószerencse itt is elémsodort egy profi, udvarias szakembert...
MAZDA-nál volt a legjobb helyzet. Itt próbaútra volt lehetőség azonnal, miután a telefonos visszahívásról lemondva személyesen ellátogattam a kereskedőhöz.
Röviden összefoglalva azért választottam az A4-est, mert bár a MAZDA benzines motorja és váltója is kiválóra sikeredett, szerintem a felfüggesztés és a peres gumik a kocsigyilkos magyar utakra nem valók, és szerintem a belsejének a színvonala ís elmarad lényegesen a többitől. A bömi kétliteres dízelje és az a kocsi vezethetősége, vezetési élménye egészen egyszerűen verhetetlen szerintem jelenleg ebben a kategóriában, de nekem valahogy kényelmetlen volt ülni az autóban, sehogyse fért el a lábam. Egyébként is egy kicsit mindenhol kisebbnek éreztem a kasztnit a kelleténél. Mivel családi használatra is kellett az autó, marad a bömös akkorra amikor már csak az első két ülésre lesz szükségünk, és egy kicsit még növelik a vezető lábterét...
Így tehát maradt az AUDI. Az eddigi tapasztalatok alapján azt hozza amit vártam. A formatervezők szerintem *5-öst érdemelnek, nekem nagyon bejön. A magas övvonal, a harcias eleje és a jól eltalált hátsó rész is mind-mind erősítik a sportos jelleget.
Szinte azt lehet mondani a magyar utakra hangolták a futóművet és a kerékméretet. Az utazási komfortot lényegesen emeli a rendkívül csendes beltér. Eleinte ki kellett szállnom többször is, hogy halljam a dízelmotor ilyen csöndes vagy csak a szigetelés sikerült jól. Nos maradjunk abban mindkettő. A belső ergonómia, anyaghasználat szerintem a legjobb ebben a kategóriában. Egyszerűen jó benne ülni! Végre a helykínálat is jó a 4-esben. Korábban szóba se jött ez az autó, mert hátulra egyszerűen nem lehetett beülni és kicsi volt a csomagtartó is. Talán egy picit a fejtér alacsony, például féllitereres petpalackot kiinni nem kis mutatvány:)
A feláras hifitől nem vagyok elájulva és néha a váltó környékéről jövő zavaró rezonancia is idegesítő, de ezek összeségében nem rontják lényegesen az amúgy nagyon jó belső összképet.
A kétliteres új dízelről nagyon jó a véleményem. Mint már mondtam a hangját 2500-as fordulatig gyakorlatilag nem hallani. Turbólyuk mint olyan nincs. Még nem nagyon léptem neki oda, de a 9 másodperc alatti megadott gyorsulás teljesen hitelesnek tűnik. A gyári fogyasztási adatok csak laboratóriumi körülmények között tarthatók szerintem. Nálam eddig 6 liter az országúti vegyes és 8 liter a városi fogyasztás. Ezzel együtt a teljesítményt is figyelembe véve elégedett vagyok vele.
Ha most kellenem döntenem akkor is ezt a kocsit venném, de multitronic váltóval! Használat közben kiderült, hogy sokat kell kapcsolgatni a váltót, hogy az ideális nyomatékon menjen a motor. A multitronic jobban illik ehhez a motorhoz szerintem mint a kézi. Néhány felesleges extra (pl. a parkolóradar összefüggően sípol mikor még jócskán van hely... stb) helyett erre igazán lett volna szükség.
Hibalista
- Eddig semmi, még szép.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | VECTRA | Következő autója? | BMW/AUDI? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
