A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A4 (2008-2012)

A4 2.0 TDI 

Az ítélet értékelése
3,0(2 db)

Sportos forma - kényelemre hangolva

Szöveges ítélet

Mivel én legalább 5-6 évig hajtok egy autót mielőtt lecserélem, alaposan körbejártam a felső középkategória szóba jövő típusait. A végső rosta előtt maradt az új MAZDA 6, új A4 és a 3-as bímer.

Mivel a Mazdáéknál sokáig nem volt az új dizelből, maradt a kétliteres benzines, a bömbiből és az AUDI-ból pedig a kétliteres dízeleket próbáltam. Azaz csak próbáltam volna. Nem gondoltam volna, hogy ilyen jól állnak az autókereskedők Mo-n. Pedig így lehet, mert a telefonos érdeklődésemre, hogy jelezzék ha mehetek tesztelni vásárlás céljából, szinte semelyik kereskedő sem hívott vissza!!
BMW/ A Walliséknál többször is próbálkoztam mindkét kereskedésben, nem jött össze...Végül a Budapest Motorsnál egy teljesen outsider szőkeséggel egy 316-ost tudtam próbálni mintegy egy órás várakozás után. Ez az élmény a Rackhoz kergetett, ott aztán végre egy készséges és udvarias értékesítő hölgy igazán mindenre kiterjedő tesztutat és bemutatót tartott.

AUDI/ Az egyetlen budapesti kereskedőnél első próbálkozásra mint utóbb kiderült egy fél lábbal már távozóban levő kollega mindent elkövetett, hogy AUDI-m ne legyen. (tele volt a telephely autókkal, de azt mondta nem tudja mikor lesz lehetőség próbaútra, de legyek nagyon türelmes. Talán majd hívnak...) Végül a második próbálkozásra a jószerencse itt is elémsodort egy profi, udvarias szakembert...

MAZDA-nál volt a legjobb helyzet. Itt próbaútra volt lehetőség azonnal, miután a telefonos visszahívásról lemondva személyesen ellátogattam a kereskedőhöz.

Röviden összefoglalva azért választottam az A4-est, mert bár a MAZDA benzines motorja és váltója is kiválóra sikeredett, szerintem a felfüggesztés és a peres gumik a kocsigyilkos magyar utakra nem valók, és szerintem a belsejének a színvonala ís elmarad lényegesen a többitől. A bömi kétliteres dízelje és az a kocsi vezethetősége, vezetési élménye egészen egyszerűen verhetetlen szerintem jelenleg ebben a kategóriában, de nekem valahogy kényelmetlen volt ülni az autóban, sehogyse fért el a lábam. Egyébként is egy kicsit mindenhol kisebbnek éreztem a kasztnit a kelleténél. Mivel családi használatra is kellett az autó, marad a bömös akkorra amikor már csak az első két ülésre lesz szükségünk, és egy kicsit még növelik a vezető lábterét...

Így tehát maradt az AUDI. Az eddigi tapasztalatok alapján azt hozza amit vártam. A formatervezők szerintem *5-öst érdemelnek, nekem nagyon bejön. A magas övvonal, a harcias eleje és a jól eltalált hátsó rész is mind-mind erősítik a sportos jelleget.

Szinte azt lehet mondani a magyar utakra hangolták a futóművet és a kerékméretet. Az utazási komfortot lényegesen emeli a rendkívül csendes beltér. Eleinte ki kellett szállnom többször is, hogy halljam a dízelmotor ilyen csöndes vagy csak a szigetelés sikerült jól. Nos maradjunk abban mindkettő. A belső ergonómia, anyaghasználat szerintem a legjobb ebben a kategóriában. Egyszerűen jó benne ülni! Végre a helykínálat is jó a 4-esben. Korábban szóba se jött ez az autó, mert hátulra egyszerűen nem lehetett beülni és kicsi volt a csomagtartó is. Talán egy picit a fejtér alacsony, például féllitereres petpalackot kiinni nem kis mutatvány:)

A feláras hifitől nem vagyok elájulva és néha a váltó környékéről jövő zavaró rezonancia is idegesítő, de ezek összeségében nem rontják lényegesen az amúgy nagyon jó belső összképet.

A kétliteres új dízelről nagyon jó a véleményem. Mint már mondtam a hangját 2500-as fordulatig gyakorlatilag nem hallani. Turbólyuk mint olyan nincs. Még nem nagyon léptem neki oda, de a 9 másodperc alatti megadott gyorsulás teljesen hitelesnek tűnik. A gyári fogyasztási adatok csak laboratóriumi körülmények között tarthatók szerintem. Nálam eddig 6 liter az országúti vegyes és 8 liter a városi fogyasztás. Ezzel együtt a teljesítményt is figyelembe véve elégedett vagyok vele.

Ha most kellenem döntenem akkor is ezt a kocsit venném, de multitronic váltóval! Használat közben kiderült, hogy sokat kell kapcsolgatni a váltót, hogy az ideális nyomatékon menjen a motor. A multitronic jobban illik ehhez a motorhoz szerintem mint a kézi. Néhány felesleges extra (pl. a parkolóradar összefüggően sípol mikor még jócskán van hely... stb) helyett erre igazán lett volna szükség.



Hibalista

- Eddig semmi, még szép.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 3500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? VECTRA Következő autója? BMW/AUDI?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A4 2008 (2008)

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)