Még feljavulhat...
Szöveges ítélet
December közepén kaptam meg az autót. Igyekeztem klasszikus összeállításban rendelni, amihez hagyományos első armatúrákat rendeltem. (Fekete külső, karamel belső, fabetét stb.) Mivel nálunk elég ritka a xenon nélküli első világítótest, ezért segítségül elmondom, hogy ebben a típusban a LED-sor és az egy fényforrás helyett oldalanként két "kocka"-lámpa helyezkedik el, és alattunk nem LED-sorral, hanem halogen izzókkal kiépített világító csík látható nappali világítás esetén. Először egy kicsit zavart, hogy a típus jellemzőjeként említett világítással nem rendelkezik az autó, de mára nemcsak hogy megszoktam, hanem jobban tetszik a giccsesnek ható másik típusnál. (Azt nem is mondom hogy manapság az ötletet lemásolva milyen autókat szerelnek fel hasonlónak tűnő förmedvényekkel...)
Az első 3000 km-en igyekeztem nem hajszolni az autót, de már alig vártam az első németországi utam, ahol elemében is megismerkedhetek vele: múlt héten elmentem egy közel 2000 km-es útra, amiről vegyes érzelmekkel értem haza. Az autó jól teljesített, de nagyon lomhának mutatkozott, amellett végsebességre is többet vártam tőle. Bízom benne hogy ezen mutatói még javulnak.
Számszerűsítve: 216 - 218 km/h-nál többet tartós szakaszon nem igazán lehet vele tartani. Másik tulajdonsága egy PBTDI motorral szemben hogy 180 fölött lassan gyorsul. Ezt megelőző autóm ennél sokkal jobb menettulajdonságokkal rendelkezett, igaz Pumpendüse motorral.
Egyébként az autó csendes, egy kicsit a külső méreteihez képest szűkös (valószínűleg a sportosabb jelleg volt tervezésnél a hangsúlyosabb), ennek ellenére kényelmesnek mondható.
Két negatív dolgot viszont meg kell jegyeznem: az ajtókárpiton kialakított könyöklő kemény, ami pár órás vezetés után már alaposan nyomja az ember kezét. Másik - amit igazán nem értek - lassú hátra gurulásból egyesbe kapcsolva az előremenet egy futóműtől érkező fémes kattanással kezdődik. Még nem tudom az okát, de bízom benne hogy a szervíz kideríti.
Még két apróság: az ablakspriccelő minősége kritikán aluli - ennél sokkal olcsóbb autóba is különbet építenek, és a sebváltó elképesztő módon "szögletes" és akad - egyszerűen még nem találom azt a váltási módot, ahol a váltó vajszerűen a kapcsolható. Egy jóval korábbi autómra (VW Bora) emlékeztet.
Hát első tapasztalatokról ennyit.
Hibalista
- eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Vörös Szervíz Kft, Szombathely
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | új Octavia | Következő autója? | még nem tudom, talán BMW |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
