Izgalmas garázstöltelék
Szöveges ítélet
Korábban a látott fotók alapján nem voltam elájulva az autó külsejétől, de amikor 2008 decemberében egy autókereskedésben testközelből találkoztam vele beleszerettem. Rövid gondolkodás után meg is vásároltam és nem csalódtam.
A belső tér szerintem csúminőség. A dízel motor hangját szinte nem is lehet hallani, nagyon jó munkát végeztek a zajcsökkentő mérnökök. A használt anyagok, az illetve összeszerelés fantasztikus, semmi zörgés, nyiffogás nem tapasztalható. Számomra az ülések nagyon kényelmesek, akár több orás út után is fitten ugrik ki az ember az autóból. A könyöktámasz, illetve a váltó magassága pont jól el van találva, a könyöklőt előrehúzva és picit felemelve nagyon kényelmesen lehet autózni. A rádió, klíma kezelését, illetve a számítógép beállításait kb. 5 perc alatt megszoktam, a kézikönyvbe bele sem kellett nézni, minden logikus volt és jól átlátható.
A 143 lovas motor elegendő teljesítményt nyújt, kényelmesen lehet nagy sebességgel is haladni, illetve az előzéseknél sincs semmi probléma. A váltó pontosan, rövid úton kapcsol. (azért a következőben valami multitronic féleséget fogok választani)
A futómű egyszerűen fantasztikus, tempós kanyarokban stabilan tartja a kasztnit, de rosszabb minőségű utakon is nagyon komfortos. Az eredeti 16-os kerekeket lecseréltem 18-asra, és szinte semmi különbség a komfortérzetben nem tapasztalható. Itt jegyezném meg, hogy csak cikkszámszerint ehhez az autóhoz való gyári felniket érdemes felrakni, ha az ember nem akarja csúnyán megszívatni magát.
Esőérzékelős ablaktörlőt, illetve parkolóradart korábban felesleges úri huncutságnak gondoltam, de kellemesen csalódtam. Az ablaktörlő nagyon jól teszi a dolgát, amikor már nyúlnék a bajuszkapcsolója felé éppen akkor töröl. Az elől illetve hátul található parkolóradar nagyon kényelmes extra, jópofa dolog hogy a csippogás is abból a hangszóróból szól amerre az akadály található. A kétcsatornás klíma, illetve ülésfűtés nagyon szuperül végzi a dolgát.
Az audió renszer (Audi Concert) számomra tökéletes, nem vagyok egy vájtfülü zenemániás. Az igazat megvallva az autóban ülve hallottam meg életemben először, hogy mi a különbség az mp3 illetve a cd lemez hangminősége között.
Nekem állóhelyzetben, illetve alacsony sebességgel haladva a kormányszervó rásegítés kevésnek tűnik, feleségem Octaviájában a sebességfüggő rásegítés sokkal jobban be van hangolva.
A többi népitéletet olvasva az A6,A8-asokkal ellentétben semmiféle bosszantó elektronikai hibát eddig még nem tapasztaltam, igaz egyszer a fedélzeti számítógép óraja fogta magát és egy órával kevesebbet mutatott. De egy nap után amikor már éppen be akartam állítani visszaállt a valós időre.
Összességében egy nagyon jól átgondolt, nagyon jól összerakott autóról van szó amivel maximálisan meg vagyok elégedve. Még így fél év után is kellemes izgalommal, és bizsergéssel ülök be reggel az autóba, a reggeli kávénál már előre örülök, hogy nemsokára megint vezethetem. Azt hiszem a jövőben is maradok az audinál.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda, vételkori átvizsgálásra. Ezt leszámítva még nem voltam szervízben.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | A4, A6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
