Fiatalkori almom
Szöveges ítélet
Nemetorszagban elö magyarkent, nemet utakon hasznaltam az autot. 3 evesen vettem 110.000 km-rel, majd 6 ev hasznalat utan adtam el 250.000 km-rel.En voltam az auto masodik tulajdonosa. Az elsö tulajdonos lizingautokent hasznalta 3 evig elöttem.
Összessegeben nagyon meg vagyok elegedve az autoval, napi szinten hasznaltam es a 6 ev alatt csupan egyszer hagyott cserben, igaz akkor nagyon es az egy nagyon draga javitas volt. Szerencsemre kötöttem egy extra hasznaltauto biztositast az autora, igy a horribilis költsegek nagy reszet a biztosito allta. Sajnos a nemet szakszerviz nem allt a helyzet magaslatan, igy sok idegeskedesem volt 2012-ben, de vegül 2 honap varakozas utan kesz lett az auto. A biztosito itt egy 4000 euros szamlat vallalt at...
Ezek utan viszont a következö 5 evben a kötelezö szervizeken kivül nem voltak nagyobb gondok. A futomühöz szinte nem kellett hozzanyulni es az olajcserek valamint fekcserek kivetelevel ritkan adodott szervizelesi feladat.
Összesen a 6 ev alatt 1,2 millio forintot költöttem a szervizre, igy mindent beleszamitva evi 235.000 Ft körüli volt az auto szervizigenye. Nezöpont kerdese, hogy ez sok vagy keves. Ebben benne volt egy vezerlescsere is 170.000 km-nel.
Az evek soran pontosan szamon tartottam a fogyasztast is, igy 6,8 L-re jött ki a 6 eves atlag.
Miert imadtam?
Meg az eladas elött is ha raneztem az autora, gyönyörünek lattam. Abszolut idöt allo a design-ja es bar nem volt feltünö auto, megis volt egyfajta megjelenese az utakon. Sportkombi reven fiatalosnak hatott, es mellette lehetett bele rendesen pakolni is, föleg ha a hatso üleseket lehajottam.
A mindennapi vezetese elmeny volt, a maga 143 loerejevel ugyan nem egy versenyauto, de mind a varosban mind autopalyan elvezet volt vezetni.
Evente 4-5-ször levezettem a München-Budapest- München utvonalat es föleg ilyen hosszu utakon erzödött, hogy milyen kenyelmes. 160-as temponal a nemet autopalyan 3000 körül pörgött a motor. 120-130-as temponal pedig 5,5 Liter körül alakult az atlagfogyasztas.
A gyari hangszorok oriasi elmenyt nyujtottak. Gyönyörü, tiszta hangzas, erös es tiszta melyhangokkal.
Kinek ajanlom?
A fenntartasa a premium marka reven nem olcso. igy föleg olyanoknak ajanlom, akik hosszu tavra terveznek egy autoval. Maximum 2 gyerekes csalad fer el benne. Nekem a keresztfiam utazott sokat az autoban, es 1 gyereküles + babakocsi eleg sok helyet elfoglalt mar.
Olyan embereknek ajanlom, akiknek fontos a megjelenes, akik egy megbizhato, szep autoval szeretnenek közlekedni, de folyamatosan gondozzak, apoljak es szervizelik az autot. Ha a hibakat nem orvosoljak idöben, akkor nagyon hamar, nagyon draga lehet a szervizköltseg.
Mit nem szerettem benne?
-a nemet szakszervizt. Ezert a garancia lejarata utan egy ujpesti, bizalmi szervizbe hordtam.
- minden apro alkatreszert fizetni kellett -
peldak: a hatso ablaktörlö motor tönkrement, mert a fuvokaja berozsdasosott es belefolyt a viz. A motor a hozza valo alkatreszekkel 55.000 Ft- ba került, de a spricni nem volt benne a szettben. Azt külön meg kellett rendelni 5.000 Ft-ert.
A napellenzö tarto pöcke letörött, egy kis müanyag alkatresz 6.500 Ft.
Apro, idegesitö dolgok.
- 2008-as evjaratu auto, Ambiente felszereltseggel- csupan CD lejatszo volt benne, mp3-at sem tudott. 2008-ban mar többet varna el az ember.
Összefoglalva: Fajo szivvel adtam el, mert nagyon szerettem, de szemelyes okokbol meg kellett tennem, mert egy nagyobb autora volt szüksegem. Ha 6 evvel ezelött lennek, a mostani tapasztalatokkal ujra megvasarolnam!
Hibalista
- 2011- Reszecskeszürö bepiszkolodasa - kenyszertisztitas - 2011- hatso lengescsillapito csere - 2012- Kuplung munkahenger 134.000 km-nel - ami rövidzarlatot okozott az elektronikai rendszerben. Javitasa 4000 EUR (D), amelynek 70%-a munkadij. Az auto 2 honapig allt, javitasra varva. - Ezt követöen kuplungcsere, kettöstömegü lendkerekkel - 495.000 Ft - 2015- Fojtoszelep - 60.000 Ft; hatso ablaktörlömotor - 60.000 Ft - 2015- hatso lengescsillapito csere - 60.000 Ft - 2016- EGR Szelep - 105.000 Ft - 2017- kulcs ujratanitasa, mert nem hasznaltam a potkulcsot es az elfelejtette(!) az autot - 85 EUR (D) - 2011-2017 között - 2-szer volt fekcsere (fektarcsa/fekbetet) elöl-hatul
Ide hordtam szervizbe
E-Motors Kft. - UjpestKorrekt szerelök, nagyon ertenek ahhoz amit csinalnak. Nem a csalas megy, mint sok helyen. Amit kiszamlaznak, azt el is vegzik! Teljeskörü tanacsadast kaptam minden szerviz elött es utan!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Nemetorszag - Audi Autohaus Karl Moser, Puchheim, Nemetorszag
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf IV 1.9 PDTDI | Következő autója? | S-Max 2.0 TDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
