Szuper Pubi
Szöveges ítélet
Ezeket az autókat jobb kívülállóként nézegetni, szenvedjenek vele és költsenek rá mások. A morgás az úton meg köztulajdon, a hanghullámokat nem lehet kisajátítani. Ezt az alapigazságot nyírtam keresztbe az RS4-gyel, mikor megvettem.
De nem bántam meg, mert ez a kocsi rengeteg meglepetést hordoz magában. Mindenekelőtt tisztázni kell, hogy miféle háttérrel és igénybevételekkel választjuk ezt a kocsit, és ha a dolgok klappolnak, még örülhetünk is neki a végén, hogy megvettük. Máskülönben pocsék élményeket is beszippantunk időnap előtt. Mert, hogy a dú és nátdú lista alapján elég szűk körű a predesztinált közönség:
Dú
===
- Két RS4-re való tartalék pénzed maradjon a készpénzes megvásárlás után a később manifesztálódó károk helyrehozására! A felét Te fogod okozni, a másik fele csak úgy jön magától!
- Járj keveset vele, lehetőleg olyan helyeken, ahol kiemelkedően jó az útminőség!
- Legyen amolyan Tötyő autó, tehát imádd! Reprezentációskodás: abban nagyon ott van...
- Légy teljesen elborult benzingőz mániákus, akinek a v8-on figyelő kipufogó 10-50 Hz-es etűdjei többet jelentsenek, mint a tök süket Beethoven IX. szimfóniája!
- A bekattantság másik fontos ismérve, hogy a pályanapozás számodra amolyan szabadidős wellness szórakozás legyen!
- Ha csak nézegetni szeretnéd, akkor a felségednek vegyed!
- M7, belső sáv, tempomat, 135 km/h. Ennyi. Senki se fog megelőzni 90 km-en keresztül sem, erre mérget vehetsz! Aznap délelőtt egy teljes órára rend honol a Balatonra haladó brigádok közt.
Nátdú
=====
- Fel se merüljön benned, hogy ilyen autóra teszel szert, ha 300 millió éves őshüllő ancsesztoraidtól örökölt agresszivitást fokozó szkriptek futnak le szűkös agyalapodban, amikor meghallod, hogy 470 királyi magyar forintokat kell kidobnod egy teljes liter extra benzinért!
- Szintén tera tiltásban van az ügy, ha sziszegsz az idegtől, midőn 650 ropiért kell a féktárcsákat cserélni! Ez megfelelő igénybevételkedés esetén 5000, azaz ötezer km-enként fog bekövetkezni.
- Ne akard Romi Snejdereknek kitalált körülmények közt használni, például novemberi ónos esőben, januári mínusz 22 fokban, júniusi felhőszakadás idején, arra legyen egy külön bejáratú Romi Snejdered!
- Ne szállítsd a bernáthegyit a csomitartóban, mert irdatlanul klausztrofóbiás lesz szegény, a kocsi meg eladhatatlanul büdös! Sőt, verd ki a fejedből, hogy ezt a kocsit fogod a havi nagybevásárlásos Ósankás ámokfutásaidhoz felhasználni, mert egyrészt a csomitartó nem valami bőségszaru, a lik, ahol betolhatod az egységrakat söröcskét pedig nagyon szűkös, másrészt az autód szinte biztos, hogy a mások számára horpadásos hámsérülést okozó versenytársak állandó céltáblája lesz. Ez a parancs még akkor is áll, ha történetesen kombit vettél, ez az autó ilyen profán tevékenységek folytatására ugyanis szigorúan tiltott.
- A kiccsaládod ha elérte a kritikus szintet: a./ kettőnél több rajkó, b./ rajkók kora meghaladja a 14 évet, c./ anyós is gyünni szokott, s mellette még terebélyes is, akkor bizony ez a kocsi roppant módon szűkössé fog válni, mert az első két versenykatlan elfogadható pozícióban a hátsó fertályt megdöbbentően keskenyre rendezi össze.
- Minden vágyálmoddal szemben a feleség-jelölt lény nem fog beférni az autóba az esküvőd napján, ezért keress ennél alkalmasabb taligát erre az eseményre! Kivétel, ha a némber gúnyája valami koktélruha, de akkor meg jelentem, Te, meg a lotyid teljesen meghibbantatok, az ilyesmi nem helyénvaló!
- Sose előzz vele meg ingeréhes autókat, mert az végeláthatatlan torzsalkodásokhoz fog vezetni, amit a Te kocsiddal kivitelezni illetlenség, kisbenzinesekkel szemben pedig bunkóság, ha turbója is van, akkor meg nevetséges! (Oroszul kiválóan beszélő kollégáink kedvéért: No replacement for displacement!)
Szóval sok a megfejtendő feltétel, ha tényleg akarjuk a gépet. Nekem az első gondot az okozta, hogy évi 60ezer km-t döcögök. Erre vannak megfelelő autók, az RS4 totálisan alkalmatlan rá. A 60ezer km jelentős része ugyanis nem tudja teljesíteni a kettesszámú Dú feltételt Magyarországon. Tetejébe ez az autó nagyon ráz, mert, hogy 9x19-es kerekein 255x35-ös gumikat hordoz a hátán. Nem kevésbé idegesítő, hogy megharapja a közel 13 litert átlagosan, ha az ember közlekedik vele. Ha száguldozik, akkor a 16-ot. Ezek egyébként meglepően gizda értékek, 2 liter turbóval könnyedén etettem ugyanennyiket. Igaz a lóerők se voltak sokkal kevesebbek. Betartva a hatodik Dú parancsolatot, a feleségem részére lett tehát megvéve a kocsi. Nem érdektelen, hogy az eladó is egy hasonló hölgyike volt. Az RS4 határozottan feminin vonásokat mutat.
A gyorsulás élménye. Igen. Ez ugyanis van. Szemben a 9 mp alatt 100-ra gyorsuló dízel társakkal, amelyek köszvényes habtestükkel kényelmes és kellemes közlekedésre alkalmasak, nem pedig gyorsulásra. A gyorsulás ugyanis onnan ismerszik meg, hogy az ember az imént még a gerince előtt tárolt szerveit úgy érzi, hogy most meg a húr mögött lifegnek. Ekkor gyorsulunk. Amikor kidobnak bennünket a 28. emeletről, akkor 1G-vel teljesítjük ezt a gyorsulós feladatot. Itt van egy apró segédünk a mutatványhoz, „Föld” a neve. Amikor mindezt nem vertikálisan akarjuk teljesíteni, hanem geodetikusan, akkor bizony tolóerőre lesz szükségünk, roppant sokra. Ennek az autónak ebből a roppant sokból közel roppant sok áll a rendelkezésére, és ennek megfelelően, jól kivitelezett rajttal, tizedmásodpercekig meg is haladhatjuk ezt az 1G referencia szintet. A gyorsulás így éppen 5 mp alatt lesz 0-ról 100-ra. Ennél rövidebb időhöz semmirekellő használhatatlan kasztni tartozik, nem pedig egy középkategóriás átlagautóé, tehát elégedjünk meg vele. Ami még érdekes, az 5200-as fordulatnál érkező baráti hátba rúgás, amit a gyári program produkál. Borzalmas élmény lehet a versenytársak bal egyes hokedlijében, amint kitikkad a gépünk, ez meg most kezd igazán dorombolni, és elhúzni. Itt ugyanis még további 3000 rpm forgás van a v8 tartalékaiban elhelyezve. Erről ennyit.
A kocsiszekrény merevítése során Phd. Dipl. Ing. Jürgen valamelyik Tigris tankot vette alapul, az autó tömege tehát bénítóan nagy lett. Útfekvés ügyileg persze jó ez, viszont az autó tehetetlenségi nyomatéka csúnya dolgokra lehet képes. Meg kell tanulni érzéssel kezelni, akkor zseniális élményekkel traktál bennünket.
Odabent érdekesség a Recaro ülés, elektromosan állítható oldaltartással. Legszélső állapotában is nyomja a vesém a kis disznaja. Jürgen itt is jövőbe látott, a valódi bőr borítás levehető róla, ami a tisztítást és javítást elősegíti. A be és kiszállás az ülés kárpitjának folytonos nyomorításával lehetséges, így Jürgené a pont.
Ebben az autóban egy 4200 köbcentis szívó, 100 lóerős literteljesítményű 8 hengeres motor dohog, aminek a nyomatéka 430 Nm környékén van a pincétől a padlásig. A nagy elődhöz képest ez ortogonális irányváltást jelent, az előző RS4 2.7 v6 turbó volt. De én leborulok az Audi előtt, ez a motor mindent visz. Nem mellesleg semmi köze semelyik amcsi böszme nagy kocogó kondérjához, ez a motor egészen más, az igazi dájcse über zsenialitás megtestesítője. Kis meglepetés, de a hangja jobbára semmi, vagy csak egy kis brummogás a kabinban. Odakint persze más világ uralkodik. Mikor megközelíti a gazdája az autót, és kinyitja az ajtaját, a környező hangforrásokra rezgő lények jelentős része odahúzódik a beindulást meghallgatni. Ha még a csoda „S” gombot is lenyomjuk, akkor pedig egy oktávot mélyülünk, és a kocsi máris egy morcos kafferbivaly támadás előtti fújtatásával jelzi, hogy indulásra kész.
A váltó. Egy újabb kis mestermű. Iszonyatosan könnyedén iszonyatosan gyorsakat lehet vele váltani. Úgy klattyangatnak a fokozatok a helyükre, mintha világ életükben ott lettek volna, nincs kéredzkedés, meg jaj, turbólyuk, jézusom hol a szinkrongyűrűm? Bemegy, oszt bent van, ha egy kis gázt is adunk közben, a kuplung külön meghálálja, olyan simán húz tovább, de ha ezt kihagyjuk, rúg egy iszonyatost a kocsiszekrényen. Bénító terhelésváltások nem igen fordulnak elő, a sperrek, meg az elektronika a hülyéknek is szerencsét hoz, nem csak az okosoknak.
A futóművet alacsonyasztaltam az imént, hogy ráz, de azért tegyük hozzá, hogy ez a futómű alkalomdús helyzetekben százkilencvennél sínautókat bátorító módon tartja az ívet az Egérút és az Andor utca átvezetésénél. Ennek a felével is le lehet onnan esni futómű imitációval rendelkezés esetén. A kváttró dafke rásegít ilyenkor, és csak akkor lesz a második otthonod a szerviz, ha véletlenül egy olyan darabban kaptad meg ezt a lehajtást, aminek az egyik jelentősebb része egészen más téridő szeletkében teljesített szolgálatot, mint a másik része, mindaddig, míg hozzáértő / hozzá nem értő (ha a szerviz lett a második otthonod, akkor az előbbi törlendő) kezek egybe nem hegesztették a két darabot.
A fékekről is ejtsünk akkor szót. A kocsi alatt van egy Lamborghini, 8 dugattyús prémium fékrendszer elől, 365 mm-es, hátul 324 mm-es pizzákkal. A túlsúlyos test ellenére a fékeket nem igen lehet elmelegíteni utcai használattal, a szerkezet kifejezetten pályanapra termett, és ez jó. Viszont a hatalmas fékerő és a kocsi tömegjátéka könnyedén excentrikusra üti a tárcsákat. De hát ahol gyalulnak, ott ugye hullik a forgács.
Tuningra én nem gondolok, meg vagyok öregedve elég durván. De például a fékrendszert egy nagyobb, 380 mm-es karbon tárcsás változatra lehetne cserélni, vagy a motorhoz egy kompresszort köllene pászítani. Nyugszik a beteg. Semmi értelme, ez az autó pont így, 420 lóerővel még éppen jól kezelhető, de már kellőképpen robbanékony. Mint minden autóbuzi legszebb álmában… Cserére nem gondolok, meg nincs is hova tovább lépni, ez az autó éppen pont egy lokális szélsőérték, a maga nemében a non plus ultra.
2012.10.21 - Norbi ápdét
======================
nofene, a feleségem 10 hónap alatt 17 ezer km-t ment vele. eddig évi 8 ezer volt a szokásos menete. megszerette nagyon.
amivel kiegészíthetem az eddigieket:
- fogyasztás 12,7 liter a 17 ezer km-re.
- kipróbáltam, megvette az eredeti tulaj a végsebesség limit elfelejtőt, a kocsi óra szerint 277-et megy, az GPS-szel 271 km/h.
- aki turbós taligákhoz szokott, fel se tudja fogni, hogy egy ilyen böszmének miféle gázreakciója van. elképesztő gyors és határozott. a nyomás mikor megjön a lórúgás, az hiányzik belőle, ez tény.
- a gumikat elég szépen falatozza, kb. 25ezer km, oszt jóccakát.
- leütöttem a hátsó kereket egy padkával. sajnos a 255-ös guminál szélesebb elég kockázatos, mert mm-ek vannak a kasztni és a gumi között. vmit ki kell találnom, majd megírom, ha megfejtettem a nazkarejtélyt.
- hátul 2 embernek kényelmes (ha elférnek lábügyileg), 3 fő számára kínzás, mert két kagyló van kialakítva, és mindenki a kagylók peremén tengeti nyominger életét ilyenkor.
- a hifije tök szépen szól (bóze), a navija okos (2012-es program 90 ropi volt márkaszervizben megvéve)
a lényeg persze az úttartás. egy ilyen autóban ez a legnagyobb csoda. erről nehéz úgy írni, hogy az ne tűnjön öncélú ömlengésnek. sztem mindenki, aki olvasta a "Szétforgatni, elvállalni, hazudni" c. eposzt, annak ezt ki kell próbálni, és rájöhet, mi az igazi örömforrás. útban rótburg és csobánka között az asztrámmal anno besokalltam 160-nál egy ronda kanyarban. megúsztam, mert rásimítottam balról, és hagytam sebességben gurulni a rézsűn, de akkor jöttem rá, hogy senkit sem érdekel, hogy te akkora jani/hülye (a nem kívánt törlendő) vagy, hogy a határig, vagy még azon is túlvállalod a gépedet, meghalsz, oszt jöhet a következő. már nem neked apró öröm, ha legalább a vesédet valaki még felrittyentheti magának. szóval ilyesmit azóta nem teszek. persze ezzel arra kellett menni, és dögöljek meg, 160-nal bementem. kijöttem. tök simán. finom ellenkormány, plusz padló. ezt nem lehet leírni.
valami szidalmon töröm még a fejem, mert különben teljesen hiteltelen majompótló leszek a cikkemmel. mindössze annyi jut eszembe, hogy zörög a kalaptartó. de mindig elfelejtem, mert fordulaton ez nem hallatszik.
Hibalista
- Xenon trafó - ahogy illik - Guminyomás mérő szenzor - 1 db - Első féktárcsák - ezek ütöttek már megvételkor is
Ide hordtam szervizbe
Porsche M5 – ROFLMAO
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Ati úr – mint mindig, most is lassúkás, de jól nyomja
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 59000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Corsa OPC | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
