A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A4 (2004-2008)

A4 2.5 TDI V6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Perverz, drága szerelem

Szöveges ítélet

Az a forma… az a karcos kis hang… az a kiállás. Szerelem első látásra. Amikor visszanézel rá a parkolóban és elfog az az édes érzés... A tiéd. Birtokolni akarod. Szereted, tiszteled. Ha bármelyik autót is választhatnád, akkor is Ő kéne... Vagy Ő is!

A rettegett V6-os kettőfél. Ha azért olvasod ezt, mert tanácstalan vagy, azt mondom, vedd meg, de csak akkor, ha volt előtted gazdája és ha tudsz rá költeni. Ne a km-t nézd, 20 éves mind, persze, hogy 300-400 ezer már benne van. De nem mindegy, hogy gondos gazdája volt előtted és úgy van benne 400 ezer, vagy egy leszarom-spúrtól veszel 100 ezer km-el, aki azt se tudja miben ül.

Nekem elég konkrét elképzelésem volt, hogy mit szeretnék. A4 B6, sedan, 2.5 TDI V6, 3 x S-Line, legyen gyári sportfuti, legyen 200 le körül, legyen gyári, semmi átépítés, legyen megbecsült állapotban, legyen quattro- bár ez utóbbi nem jött össze, minden más igen. Így került hozzám Ő, BDG motorral, gyári 163 le, plusz chip. Az enyémnek volt gondos gazdája amíg Németországban volt, kaptam is hozzá egy biblia vastagságú szervizkönyvet, számlákkal. Aztán emberünk behozatta, szerencsére csak 2 évet használta mire kimenekítettem tőle. Miután ezt a gyöngyszemet megvette, prioritása kimerült a nagyfelniben, a chipben, amit egészségtelen szintre húzatott, a VIP illatosítóban a tükörre, de a már laikus füllel is hallható keservesen visító szervószivattyút nem cseréltette ki. Nem voltak komoly hibái az autónak, azonnal bele is szerettem, így jött velünk haza. Persze előjöttek azok a hibák, amik ezeknél az autóknál jellemzőek, így is csodálattal tölt el, hogy csak ennyi km után. Sosem sajnáltam rá a pénzt, mert élményt ad, mert sokat használom, megbízható társammá vált.

Én ezeket költöttem rá (2024-ig):
- Adagoló csere vagy felújítással számolni kell, ez olyan 50-100 ezer között van, függően attól, hogy felújítattod, bontottat veszel, vagy ha veszel egy gyári újat azért elkérnek 700-800 ezret is. Az enyémbe jó állapotú bontott került.
- Turbóval hasonló a helyzet, nálam elég volt egy felújítás 50 ezer körül.
- Porlasztók… Még szerencse, hogy csak 6 henger van. Nagyon alkalmi áron a szerelőmtől jutottam hozzá, új, gyárit kapott, darabja 50 ezer.
- Kettőstömegű is gyári volt még volt 400 ezer km után, kapott újat, szettbe, 450 ezer.
- Szervószivattyút kicseréltettem, akkor már a kormányművet is, mert egy kicsit lógott, ez olyan 400 ezer körül volt. Ez kevésbé egy típushiba, inkább csak én nyúltam bele.
- Vezérléscsere nyilván, 300 ezer.
- Típus hibája még az ajtók enyhe rozsdásodása a díszléc alatt.
- Fojtószelep is szeret hisztizni.


Gyári sportfutómű van alatta, sok lengőkar, sok hibalehetőség. A szilentekről tudom, hogy öregek már, stap pálcák is cserések, valószínűleg találunk majd alatta cserélendő lengőkarokat is, de egyelőre nincs különösebb probléma. Olyan feszesen áll az utakon, hogy öröm benne ülni. Fogyasztása 8 liter körül van, csak OMV-n tankolva, AROL 2T ásványi olajjal kiegészítve, leginkább városi használatban.

Nekem szempont volt, hogy 3x S-Line legyen, legyen RNS-E, de időközben azért faceliftelgettem tovább: multikormány, elektromosan behajtó sötétedős tükrök, belső sötétedős tükör, automata világítás, coming-leaving home... Még kéne szereznem memóriás ülést, akkor már tudná a tolatásnál a tükör lebillentést is… Hmm, állófűtés… Nagy felnit is kapott persze, gyárit, új gumival, ledet, polírt, waxot, ablakok sötétesítését. Nagyon szeretnék S-Line lökösöket is, de már kétszer nekem jöttek amióta megvan, kicsit elvették a kedvem a külsejére való túlzott költekezéstől az olcsójános biztosítók. Egyébként felháborítónak tartom, hogy milyen pénzeket kérnek el csoportokban, bontókban az extrákra. Egy S-Line lökhárító 200-300 ezer, nem radaros, semmi extra nincs benne, csak optika. A fent említett tükörprojekt került közel 300 ezerbe. A memóriás ülésért elkérnek szintén 200-250 ezret. Ja és nem tudja bekötni holmi sarki elektronikás, csak a hozzáértő Audis szakik, akikből egyre kevesebb van.

Ha csak egy kocsit akarsz amit olcsó fenntartani és elvisz A-ból B-be, akkor ezt az autót felejtsd el. Ez egy drága hobbi, ha ilyet veszel két lehetőséged van: vagy használod, lerúgod, menőzöl vele aztán szarérhugyér eladod. Vagy szereted, tiszteled, vigyázol rá, megadod neki amit kér és olyan élményben lesz részed ami után a legtöbb autó mindig egy keserű szar lesz. Nincs benne semmi nagy dolog, csak egyszerűen megy, jól megy, megbízhatóan megy, szívós dög, a váltó mint kés a vajban, a futómű baromi feszes, a belső tere gyönyörű, kényelmes, nekem minden teljesen kézre áll. Minőségi anyagokból csinálták, ez látszik kívül-belül. Nyilván az utakon is van egy tekintélyed vele. Nem kell villognod, lehúzódnak, nem kell kitenned az orrát, beengednek, megköszönnek, megnézik, néha lefotózzák, megdícsérik. Na nem a lerúgott munkásautónak használt társait, hanem az igényeset, ami kortalan. Minden felszereltség meg van benne amire szükségem van 2024-ben. Persze kinek milyen felszereltség kell, én a táblákat felismerem, a sávban tudom tartani az autót, a holttér tudom hol van és figyelek is rá, tolatni is tudok a tükörből vagy hátranézve.


Viszont igazi szerelőt, aki szakember, aki tényleg ért hozzá a legnehezebb találni. Előtte egy A3 1.9 TDI-m volt, nem kért igazán semmit. Az A4 kinőtte az A3 szerelőjét, ide már nem elég az, hogy tud olajat meg lengéscsillapítót cserélni. Ha bármilyen probléma van a motor körül, akkor kell, hogy értsen az Audihoz, a dízelhez, a kettőfélhez. Egy jó szerelő tapasztalata megfizetethetetlen.


Egy szó mint száz: minden használt autóra költeni kell, csak nem mindegyikre éri meg. Erre megéri, ez autó lesz 10-20 év múlva is.

Hibalista

- Leírásban részletezve.

Ide hordtam szervizbe

Gyöngyös!

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 350000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? A3 1.9 TDI Következő autója? A6, A7
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A4 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)