Országúti tank, apró hibákkal
Szöveges ítélet
Ezzel a motorral nagyon megy,de olyan furcsa érzés a gyorsítás,vagyis nem érezhető annyira mint a Saab 9-5 Aeroban,pedig km-órát figyelve jól gyorsul,automata váltó jól végzi a dolgát,nincs szükség a manuális módra.Hidegen is könnyen indul,jól fogyaszt majd 2tonnás,quattros,automatás létére.A futóműve kiválló,városban nem ráz(16"-os felnik) és nagy sebességnél is stabil.A fékek kivállóak.A quattro hajtás tökéletes,főleg havon.Sportülések kényelmesek,jól tartanak.BOSE hifi jól szól,a computere is jó tervezés.
Érdekes próblémák:Már az első mosáskor(nyár) is megjelent pár csepp víz a bal hátsó kisablakon belül,de nem gondoltuk problémának,de most télen a szélzaj is nagy lett ott.Ez szervízes lesz garanciában.Zörgött a 3.féklámpa borítása,megcsinálták de halvány fekete foltok maradtak a kárpiton ott ahol hozzáértek(biztos koszos volt a kezük).Januárban egy mellékuton a kelleténél kicsit magasabb megfagyott hóbuckára hajtottunk,hallhatóan leért az alja de nem volt semmi más furcsa hang,visszafelé vettük észre h két db műanyag lap hever a buckán-motorvédő borítás fele.Az autópáyáig nem volt semmi baj de felgyorsítva normális tempóra hirtelen nagy zaj,félreállás,alánézés,a maradék borítást első tartók nélkül lenyomja a nagy sebességű légáramlat(fel-le mozog),leszedni nem bírtuk.Mentünk tovább kb 120-szal volt kényelmes mert akkor már olyan gyorsan rezgett a lemez h nem ütött nagyokat,de instabil lett az autó a folyamatosan változó alsó légármlat miatt.A 20km-es pálya után kerestünk gumist de szombat délután már mind zárva volt Balatonföldváron.Szerencsére eddigre már jól elkopott a műanyag és meggyengűlt így le lehetett tépni.Ezután simán lehetett hazajönni.Szervíz 40ezer körül,biztosító fizeti.Elötte megnéztem az olajszintet,min fölött volt kicsivel,könyv szerint 0.5 litert kellett volna tölteni de 1 is belefért volna(max szint),azt írta h ez normális fogyasztás a motor bekopása miatt.Adtak hozzá 1 liter olajat mert 30ezeres szervíre van állítva,abból akartam tölteni de nézem h nem megfelelő az olaj(más VW szabvány).A szervízkönyv alapján jó lenne az olaj de ez általánosan vonatkozik az össze Audi dízelre,írja is h bővebben a használati utasításban,ez azt írja h nyújtott szervízperiódushoz nem jó ez az olaj.Úgyis ment szervízbe majd itt utántöltik.Szervízben közlik h jó ez az olaj és ilyent töltöttek bele.Kezdek nem bízni a szervízben,mivel a szervízkönyv alapján jó az olaj,lehet,hogy ők is csak azt ismerik,vagy ezt nézték meg.Igaz,hogy már csak 15500km van a kötelező olajcseréig és annyit kibír ez az olaj is(elvileg 15ezerre van terverzve).Céges autó ezért annyira nem érdekel,nem is én vittem szervízbe.Néha hibát jelez a xenon fényszórók automata magasságállítójánál rögtön indítás után,ilyenkor gyújtás le majd ráad és jó.
Apróság de meglepő,alapban nincs hátsó pohártartó,újságtartó az első ülések hátulján,fiokok ülés alatt.Amikor rendeltük akkor a dealer nem mondta h ez is kéne,pedig csak 30ezer.De az árlista becsapós mert a prospektusban nem írja h nincs alapban,az extralistán pedig valami olyat ír,hogy rakodórekesz utastérben,így elkerülte a figyelmem.
Összefoglalva
Az újabb tervezés miatt jobb mint a Saab de néhány apróságban kevésbé praktikus(rövid hátsó gumiszőnyegek=sáros kárpit,kisebb abalakmosótartály,kb.4 CDtok méretű,hűtetlen kesztíűtartó).Nagyon szeretem.
Hibalista
- 3. féklámpa borítás zörgött,BEÁZIK mosáskor
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 9-5 Aero 2002 | Következő autója? | marad legalább 3évig |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
