Az autó !!!!! De milyen áron ...
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem…
ha lehet valamit egyszerre szeretni és utálni, akkor ez az!
Ha valaki megkérdezi tőlem (a mai napig), hogy - Mi az autó ?- akkor én azt felelem, hogy AUDI !!!! Csupa nagybetűvel! De ennek, megvan az ára is, amely nem feltétlenül anyagilag, inkább idegileg nullázott le !
A világ egyik legnagyobb márkája. Olyanokat enged meg magának, a megbízhatóság terén hogy egy olasz vagy egy francia autó is megirigyelheti !!!!!
Használni maga a tökély. Ültem már egy pár autóba, de ezt nem lehet elmondani ezt érezni kell! Hozzátenném nem vagyok márka soviniszta, volt már Hondám – Opelom -Vw- Alfa- Renault-Fiat- Toyotám is, azokat is szerettem, a maguk módján és kategóriájukba jó kis autók mind!
De egy Audi maga a megtestesült összhang – biztonság – feeling – magabiztosság – hatalom – felsőbbrendűség! Szóval ne tudom jobban fokozni... Az autó !!!
Persze, ha működik rajta minden, ami kis túlzással: ritka pillanatok egyike.
Egy átlag embernek hihetetlen, de fillérek hozzá az alkatrészek nagyrésze , pl egy Toyotához-Renault-hoz képest az alkatrészek túlnyomó többsége olcsóbb. Ami persze érthető a Passat+Octavia+A4 egy kaptafára készülnek! Az alkatrészek cikkszáma is azonos.
De azokból kell mindig valamilyen. Mikor megvettem, már közeledett a 200.000km-hez, így érthető, hogy kell rá költögetni, de voltak bizonyos dolgok vele, ami egyszerűen nem fért a fejembe…. Az egyik típushibája ezeknek az autóknak, hogy a kb. 10-féle okból megtorpanhat! Volt nem egy nagyon meleg helyzetem, mikor 70-nél 100-nál 130-nál elkezdek gyorsítani (előzés), akkor kb. 2.700 és 3.200 –as fordulatt között megtorpan az autó és 70-nél nem megy többet! Ha nincs lélekjelenlétem és nem taposok a fékbe, aztán húzódok vissza az előzött busz mögé, akkor most én már nem írogatnék nektek!
Ezen hiba okai lehetnek : Légtömegmérő csere vagy tisztítása! ( légtömegmérő tisztító spray, kb 2.000-ként ajánlom) ! Rezonátor cső( ahogy a belső harmonika cső, egyre jobban repedezik, úgy egyre kisebb ford.számon megy el az ereje)! Vákuum csövek ! turbó nyomásszabályzó ! EGR szelep! A fékolaj tartály előtt lévő szenzor tisztítása vagy cseréje ( légtömegmérő tisztító spray, kb 2.000 km-ként ajánlom) ! A turbóban koksz lerakódásátó (ez lehet azért mert, túl sokat járatod alapjáraton (bemelegítésnél + fogalomban pirosnál ) , vagy ha autópályán küldöd neki és megállsz egy pihenőben, akkor túl hamar leállítod, kb. 40 és 60 másodperc között ajánlott a turbó visszahűtésére alapjáraton, több se jó!
Kb. ennyit tudok erről a hibájáról , 6 év és kb. 100.000 ft volt az amíg kitapasztaltam ezeket. Hogy miért írok 2 évvel többet? Mert előtte is A4 1.9 sima TDI-m volt és az ugyan ezeket a hülyeségeket csinálta!
Ez volt a fő ok, amiért eladtam ! ….ugyan évek múltán de ez volt!
Az újabb 2005 utáni 2000 cm3 –is CR-es motorokba már raknak turbó koksz égetőt, a motor engedi jobban felmelegíteni a vízhőfokot, ezzel párhuzamosan melegszik az olaj is és a turbóban lévő koksz+ olajsár távozik a rendszerből!
A másik amivel nagyon megszívtam, rögtön a vétel után 1 hónappal (miért ne?)
a klíma. Egy kicsit haloványan kezdte fújni a hideget , aztán abszolút nem!!!
Na …. Mi lehet a gond ?…. elindultam a rögös úton, ami májustól - szeptemberig tartott, és 110.000-ft –ba került .
1.lépés, irány a haver szervize , diagnosztika … „ Megvan .. nincs nagy gond vele csak a nyomásszabályzó szelep ment ki 20.000ft „ ó … mondom : Nem vészes , persze semmi köze nem volt hozzá…… mint később kiderült .
2.Maga a kompresszor csere : irány a bontó 50.000ft ( Hogy roh……on meg.. mondom, de legalább rendbe lesz! Az 1. klímakomp. Beszerelése( a passat-ét raktuk rá , mert az jobb; nem direkt hajtású) után 1 percel lefüstölt. Vissza a bontóba : Mondom nem jó cseréljék vissza, oké, vissza a szervizbe. A 2. klímakomp. kb. 5 perc után füstölt le ( Ó anyám ), megint vissza a bontóba, mondom megint : hogy mi van és akkor a bontós felhívja a figyelmemet, hogy kap-e rendesen áramot a kompresszor !!????
Na ezt mondva a környékünkön nagyon híres klíma-szakértőnek, egy közvetlen vezetéket lehúzott a klímáig.
Azóta sincs semmi baja, jéghideget fúj!
Ennyit a szakértelemről!!!!!!!!
Fék probléma : A 3. pumpálásnál felkeményedik. Az EGR szelep alatt van egy vákumcső, ami farsot szív és ez okozza ezt a jelenséget. A tövénél kétkomponensű ragasztóval ragasztottuk meg. Megoldotta a problémát.
Száz szónak is egy a vége : Egy nagyon jó autót vesz az, aki Audit vesz ! Ha nem is az alkatrész árak, hanem a szerelők hozzá nem értése fogja arra ösztönözni a gazdáját, hogy hosszabb – rövidebb ismeretség után megváljon tőle!
Hibalista
- KLÍMA: kompresszor-bontóból 50.000ft, a hozzá tartozó nyomásszabályó szelep 20.000ft, gáz fel-le... töltögetés 10.000ft. - Légtömegmérő: 25.000ft - Rezonátor cső : 3500ft - Lengőkarok: ilyen-olyan, kicsi 8.000ft - legnagyobb 16.000ft - Ilyen olyan kopó alkatrészek szilentek, egyébb futómű alk.-ek, fényszóró izzók, vákumcsövek, stb.
Ide hordtam szervizbe
Ide-oda (magánszervizekbe) . Négy év alatt annyi " okost-szakértőt" összejártam (nagy reményekkel), hogy már meg se tudnám számolni!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 1.9 tdi 110le | Következő autója? | japán vagy svéd |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
