A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A4 (2004-2008)

A4 1,9 TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Autópálya faló haverom

Szöveges ítélet

Előző autómnak, ami egy B5-ös kódjelű Audi A4 volt, az „elpusztíthatatlan” adagolós 1.9 TDI motorral, kerestem méltó utódot. Az én felhasználási módom évi 30-35 e. km 80%-ban hazai autópályán hajtva. Szerettem az előző autómat, de kicsit csendesebbre, modernebb járműre vágytam. Mit tesz az ember, ha meg van elégedve az Audijával? Természetesen márkán belül keresi az utódot.

El is kezdődött az irodalomkutatás folyamata. Beléptem a szükséges csoportokba, elolvastam minden fellelhető irományt a témával kapcsolatban, majd arra jutottam, hogy a B7-es A4 egy szinte minden igényemet kielégítő társ lehet az elkövetkezendő években. Sokáig nem kellett gondolkodnom a motorválasztást illetően. A dízel a magas futás miatt adta magát, 6 hengerre nincs szükségem (khmkhm), a 2.0 PD TDI-től mindenki óva intett, így lett az akkor kifutó 1.9 pd a befutó.

Az egyik csoportban hirdettek is egy eladó példányt a lakhelyemhez közel, 2006-os gyártású, 275.000 km-es futásteljesítményű Avantot. Ekkor ugye mindenki szurkol a huszonéves hülyegyereknek, hogy: ne vedd meg, 275.000 km(!!!). Amikor elmentem megnézni az autót, görcsösen mormoltam magamban a jól ismert varázsigét: „nem kilométert veszünk, hanem állapotot…”. Ebben a példányban több okból is bizodalmam volt. 1. VW-s berkekben ismerős diagnoszta árulta, 2. újonnan Magyarországon lett forgalomba helyezve és tiszta volt a múltja, 3. az alapos szemrevételezés és próbaút során is mindent rendben találtunk. A hahun szinte kivétel nélkül külföldről behozott darabok bukkantak fel, 200.000-hez ragasztott km számlálóval. Így hát megvettem a fent említett példányt.
Vásárlás után egyből kapott is új vezérlés készletet, olajat, illetve az összes szűrő ki lett cserélve. Az autóval nagyon gyorsan összeszoktunk. Érezni rajta a B5-höz képest, hogy ez már egy modernebb kor szülötte, pedig technikailag csak egy generáció van közöttük (a B7 a B6-os ráncfelvarrásának tekinthető). Annak ellenére, hogy sajnálatomra ez a motor ebbe a kaszniba csak egy 5 fokozatú váltót kapott, autópálya tempónál sem zavaró a motorzaj, sem a szélzaj, nyugodt vele a nagy sebességű haladás. Az első évet egy filléres termosztát cserével meg is úsztuk. Kapott új gumikat és ráálltam a 10.000 kilométerenkénti olajcserére.

Szépen gyűlt a méter az autóba. Már több mint egy éve hajtottam, amikor 2018 legmelegebb napján egyszer csak elkezdett a klíma forró levegőt fújni. Ez sajnos a kompresszor cseréjéhez vezetett 150.000 ft-ért. Javítás után nem sokkal elment az erő az autóból az autópályán és hatalmas koromfelhőt véltem felfedezni a tükörbe pillantva. Már láttam magam előtt a szétrepült turbó maradványait a motortérben, de szerencsére csak egy filléres turbócső repedt el, így szívó üzemben el tudtam menni következő segítségig. Így indult a kapcsolatunk, de ezek szerencsére csak kezdeti ijesztgetések voltak a részéről, és nem a folyamatos meghibásodások jellemezték a közös kapcsolatunkat.
De! Amíg az autó nálam volt, közel 100.000 km-t tettem bele. Egy ilyen idős és több mint 300.000 km-t futott autónál mindig van mit cserélni, javítani. Félreértés ne essék, soha nem maradtam ott vele az út szélén, jött-ment, tette a dolgát, viszont fel kellett készülni arra, hogy mindig lesz egy újabb alkatrész, ami elfárad és cserére szorul. Szinte minden olajcsere alkalmával jön egy plusz tétel elfáradásból adódóan, ezzel sajnos számolni kell. Így cseréltem az autóban motortartó bakokat, hátsó rugókat, termosztátot, tolatólámpa jeladót, ablakmosó szivattyút, új fékcsöveket kapott, hátsó lengéscsillapítókat, néhány új vízcsövet, hátsó féktárcsákat, ékszíjat, 2x szélvédőt (autópályás kavicseső köszi), majd újból vezérlés készletet. Ja, és az is biztos, hogy a soklengőkaros futóműnek hála mindig lesz egy, ami kopogni fog, így lehet őket cserélgetni szépen egymás után : )
Az alkatrészárak szerintem nem vészesek, persze nem Suzuki szint, de véleményem szerint a VW rokonságnak köszönhetően kedvezőbb a fenntartási költsége, mint a többi prémium márkának.

Alapmotoros mivoltához hűen, egyáltalán nem lett felextrázva, sőt igazából ülésfűtésen kívül semmi nem volt benne. Hátul kurblis ablakemelő, nem volt könyöklő (ami szerintem szégyen egy középkategóriás prémium autótól 2006-ban), halogén fényszórós, semmi tolatóradar vagy hasonlók. Ezen hiányosságai ellenére nagyon szerettem a kényelmét, hogy csendes és azt az elmondhatatlan tömbszerő „összerakottságérzést” amit sugallt utazás közben. A magas futása ellenére nem zörgött benne semmi, jó anyagokat használtak a belterében, ami alumínimnak néz ki, az az is, szép a kárpit stb. Mindig stabilan feküdt az utón, jól kanyarodott és a motorkarakterisztikában is volt némi szeretni való. Abban a tartományban, ahol az ember használja egész hátbarúgós élményt ad, majd hirtelen, de nagyon hirtelen lekókad és elfogy. Ez ilyen, na. Lehet azért szeretni.

Amíg a tulajdonomban volt minden tankolást és kiadást vezettem róla Spritmonitoron. A nálam eltöltött közel 3 év és 100.000 km alatt 5,99 literes fogyasztást produkált a fent említett üzemben, szervizre + alkatrészekre + kiegészítőkre közel 900 ezer Ft-ot kért ez idő alatt. A történet végén céges autó érkezése miatt váltam meg tőle.

Hibalista

- Klímakompresszor, turbócső, motortartó bakok, hátsó rugók, termosztát, tolatólámpa jeladó, ablakmosó szivattyú, fékcsöveket, hátsó lengéscsillapítók, néhány vízcső, hátsó féktárcsák, ékszíj, 2x szélvédő csere, 2x vezérlés készlet, az összes lengőkar :)

Ide hordtam szervizbe

Sógor, koma, jóbarát

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 275000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 95000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? A4 1.9 TDI - 2001 Következő autója? Octavia RS TDI
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A4 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (60 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)