Tökéletes arany középút
Szöveges ítélet
A4 1.9 PDTDI 132LE 285Nm sedan.
IMÁDOM, a legjobb autó, már jópár éve gyúrok rá, és végre!!!
Ezalatt nagyon szétnéztem, és rájöttem, hogy 3misi körüli összegért nincs jobb gép (fiatalabb-öregebb-kisebb-nagyobb)!
Megy, biztonságos, szép, megbízható, fenntartása olcsó... mondjuk úgy, hogy ez az arany középút!
Röviden?
Extrák és szeretet nélkül egyszerûen a fent írt jelzõk igazak. Kitapasztalva KEVESET FOGYASZT és JÓL MEGY, EGYSZERRE.
Jól felszerelve és vigyázva-karbantartva hûséges társ, nagyon minimális hibával 180e km környékén is.
Hosszabban?
Pontosan az, amire az autóját szeretõ és normálisan használó átlagembernek szüksége van (feltéve, hogy a minõség, szépség és megbízhatóság egyszerre szempont).
Nem sportfelszerelés, nem 2m magas 6m hosszú tank, hanem autó.
Belülrõl gyönyörû (fõleg az éjszakai vörös fények), kívülrõl fejforgató (króm ablakkeret)...
Nem extrém nagyok a méretei, így könnyen mozog. Parkolni a radarral együtt nem gond. A csomagtartóba igenis sokminden elfér (persze nem négyfõs négyhetes sielés-nyaralás kombinációra).
Hátsó sorban talán elkelne még 5 centi, de 95%-ban senki nem ül ott; elöl meg tökéletes.
Az enyém majdnem full-full; ami tényleg jó lenne még bele, az az elektromos gerinctámasz (vagy legalább sportülés), bár így is egész kényelmes.
160-180e Km van benne az állapota alapján (szakszervíz szerint 200 felett), az óra meg mindegy, mit mutat.
225/40/R18-al is puhán ütnek a legnagyobb gödrök, még mindig hangtalanul.
Limuzinosan terpeszkedve kicsit hullámzós és nagyon puha feelingje van, egyenesen ülve és sportosabban lépkedve pedig pontos és kemény.
Ha úrias hátracsúsztatott alacsonyan ülõs vezetés közben meghuzatod és ráfekteted az ívre, olyan mintha egy A8-ban ülnél jóval nagyobb motorral :-)
Egyébként normál használat mellett a kényelmet és a biztonságot érzed. Ha néha meglep, akkor csak pozitív értelemben.
Ha akarod, tudsz vele élményautózni is, kanyarban is tág határok között tart...
1100-1800 közötti fordulatszám tartása és néha odalépve Pest 7.2, pálya 5.5, országút 4.7 átlag.
Nekem hihetetlen alacsony ez a fogyasztás, azt hittem, 7 alá a lupon kívül más nem mehet :)
Nagyon nyugisan és zöldhullámban vezetve ezek 2-4 decit lejjebb mehetnek; pörgetõsen 1-2 litert fel
Amúgy a nyugiban rátaposva 1-2 másodperc késés, valamint nyilván érezhetõ gyengeség van benne. Bután padlózva fekete kormot is kapsz.
Persze ha kell az erõ, egyet visszapakolva megkapod.
Ebben az esetben rögtön büntet, hiszen az 1600-3000 közötti húzós tartományba kerülsz, és 3500-ig még mindig szinte ugyanúgy teper, szóval nem fullad ki túl hamar.
4000-ig bírja normális cérnával (utána már nincs értelme, hisz meglepõdve maradt le a sávba beengedõ fél, amikor kettesben hirtelen 25-rõl 70-re gyorsítottál).
Máskülönben dinamikus, azaz 80-ról és 130-ról is tud ugyanúgy gyorsítani. 160-nál még csendes. 170 körül kicsit lanyhul az energia, és lassan (de biztosan) visz el 190-ig.
Egyébként a 190 sem betojós 190, igazából alig érezni; csak a sávválasztó vonalakból és a kerekek nagyon finom remegésének frekvenciájából tudni, hogy mintha gyorsabban mennénk 130-nál.
Nekem nincs szükségem erõsebb autóra - élvezetbõl persze jobb lehet egy még éppen ésszerû 3 literes dízel quattro, de mindennapi használatra felesleges,
ahogy a 170 feletti sebesség is.
1) Aki ilyet szeretne, csak 132 lovas 1.9pd-ben gondolkozzon 5ös váltóval.
Motor: A 110LE-s 1.9 pd picit gyengébb és talán 3 decivel kevesebbet kér. 2.5TDI feleslegesen fogyaszt +1..2 litert városban.
1.6-os benzines gyenge, az 1.8-as és 2.0-ás meg sokat enne hasonló teljesítményért.
Váltó: a multitronic kényelmes és picit kevesebbet eszik vele a motor (mivel CVT), de ha tönkremegy, ugrott 200-300e Ft.
A hatos manuálban a hatos nem az ötös váltó ötöse felett van, csak több részre lett osztva pici átfedéssel, így vegyes használatra felesleges, csak több a kapcsolgatás (pályára biztos jó).
2) Mindent összevetve az autó szépségén felül az extráktól lesz igazán jó érzésem, ha beülök.
Ezek nélkül talán csak egy jó igásló lenne. Így élvezet.
- A klíma + a napfénytetõ + hátsó elektromos roló mindenképp ajánlott; a bõr szép és kényelmes bár nyáron nem a legjobb
- A nagy navi ebben az évjáratban CSAK a 10 gyönyörû hangú hangszóró miatt jó. Amiatt viszont megéri feláldozni azt a plusz 1DIN-t.
Amúgy magyar térkép nincs, tv-t menet közben nem nézel. Csak ezért 240e Ft-ért nem éri meg lecserélni az új gyárira.
270-ért a NavNGo Limousine szintén a hülyeség kategória lenne.
A kompromisszumos megoldás egy sima tappancsos autós GPS (tudom, nagyon csúnya) + egy cd tár helyére/mellé köthetõ (xcarlink vagy dension) mp3 lejátszó.
- Tolatóradar elengedhetetlen, a könyöklõ szintén jó (egy ujjal toszogatni a váltót + nagy navi mellett legalább van hely benne)
- A telefon nem túlságosan illik a helyére, de hasznos. Esetleg az xcarlinkre köthetõ bluetooth connectorral majd kiváltom.
- A tanítható garázsnyitó adja meg a "még ilyen is van" feelinget.
Íme az általános fenntartási költségek:
- olajcsere szûrõkkel 25e, 15ezrenként (de 10enként meghálálja)
- vezérmûszíj-görgõ-etc munkadíjjal szakinál 65e + 35e munkadíj, 60ezrenként
- komplett féktárcsa+fékbetétcsere szakinál 110e + 10e munkadíj, 60-80ezrenként
- az elsõ fékbetétek olyan 30e Ft (20..30ezrenként)
- lengõkarcsere igény szerint.... olyan 60-90e Ft
Fentiek szakinál full gyári alkatrészekbõl, garanciával. Szokásos sza
Hibalista
- - a kesztyûtartó ajtajára vigyázni kell mert leszakadásra hajlamos. Így vettem, komplett cseréje szakinál 50e Ft (ebbõl munkadíj 5e).
- Persze házi gányolással 1 óra alatt 200 forintból javítható...
- - elsõ nap rájöttem, hogy nem nyitható rendesen a motorháztetõ (alkatrészár 13e, munkadíj 37e az Óbudaiban pppffffff)
- - lemerült akku (ottfelejtett helyzetjelzõ + régi akku miatt): akksicsere a biztonság kedvéért (30e)
-
- - a napfénytetõ állapotát beállító kapcsoló kontaktos, néha elgondolkozik kicsit (gondolom pár ezres lesz)
- - ablakemelõ-kapcsolók némelyike ugyanígy kontaktos... (gondolom pár ezres lesz)
- - a garázsnyitó nem megy éppen, talán majd valamikor, nem lényeg (lehet hogy csak kontakt, led, vagy komplett csere...?)
- - gyenge antenna: antenna-drót csere jövõ héten (gondolom pár ezres lesz)
Ide hordtam szervizbe
Óbudai. Drága, lehúzós, lassú, sunyi, sőt nem hozzáértő. Bár amit megcsinál, az működik.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Saját VW-szaki XVI. ker-ben. Korrekt, figyelmes, hozzáértő.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Audi A6 2006, 2.7 PDTDI quattro |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
