Megbízható kis családi kávédaráló
Szöveges ítélet
Lényegében amióta megjelent szerettem volna egy B6-os A4-et. Szerintem a mai napig ez egyik legjobban sikerült kasztni és természetesen az 1.9 pdtdi motorrol is csak jókat hallottam. Így indultam neki a keresésnek. Egy hónapig csak a svájci használtautós oldalakat néztem és lelkesen próbálgattam a jelölteket. Kb. 15 autót láttam és teszteltem le. Az állapotukat tekintve volt ilyen is, olyan is, automata és kéziváltós, kevésbé felszerelt - fullextrás stb. Futott km tekintetében is sokat láttam, próbáltam 150nel és 300-al is. Amire jutottam, hogy teljesen mindegy mennyit mutat az óra. Volt olyan, hogy a 300 ezres szebben járt és ment, mint a 150 es. Itt nem tekerik az órát, lekövethető az autó szervíztörténete, tehát azt vontam le ebből, hogy a lényeg, hogy volt e gazdája vagy sem. Na, de beszéljünk az autóról.
Végül egy grafit metál avantot válaszottam, sportülésekkel, multitronic váltóval 196000el a háta mögött. Az autó belül olyan, mint ha most tolták volna ki a szalonból. Az ülések kemények, a műszerfalon a rádió hangvezérlő gombján kívül sehol egy kopás, a kormányon semmi nem látszik.
Azt kell, hogy mondjam, hogy ez az autó szinte tökéletes. Egyszerűen nem látszik rajta a kor, aki nem követi az A4-ek evolucióját csodálkozik, hogy már 12 éves. A most már több, mint 200 ezer sem látszik rajta. A motor hibátlan, bár elavult konsturkció, ezáltal kicsit hangos, de a szigetelés nagyon szépen csillapítja a belső zajt. Nagy sebességnél sem zavaró, az 1.6 os golfom sem volt halkabb. Erős, nyomatékos, ha előzni kell ugrik, végsebesség 200 fölött kicsivel. A fogyasztás szerintem elfogadható, vegyesen használom 6.3-7.5 között eddig. Még mindig van az autónak valami tekintélye. Belül nem zörög, nem csörög, nagyon egyben van. Nem egy tágas autó, inkább sportosnak mondanám, egy 3 tagú családnak kisgyerekkel épphogy elég egy nyaralásnál. Négy személy csomagokkal szűkösen fér már el. 5 személyes papíron, de semmiképpen nem ajánlanám, maximum rövid távon végszükség esetén. A gyári sportülések nagyon jók, az ülőtámla része kihúzható, hosszabb lábú emberek számára ideális. Az ülés és a kormánypozíció állítása nagyon széles tarományban lehetséges, szóval szinte mindenki megtalálhatja a legkényelmesebb pozíciót. Nekem elektromos gerinctámasz is van benne, hosszú úton nagyon jól jön. Az oldaltartás is átlagon felüli még mindig. A hátsó ülés inkább csak gyerekeknek való. Minden kézre esik, váltó, kormány, fék, kapcsolók. A rádió már kicsit idejétmúlt, se kékfog, se usb, se mp3-at nem tud, de ez könnyen orvosolható, kapható hozzá hipermodern érintőképernyős egység minden földi jóval kb 150 ért. A hang szuper, audi concert. A klíma kétzónás, ha akarod le is fagyaszthatod magad kinti 40 fokban is. Párátlanítás is kiváló, pillanatok alatt tiszta minden ablak, mondjuk ennek alapja a rendszeres pollenszűrő csere. A beltér még mindig exkluzív, a kárpitok nagyon szépek, a műanyagok nem kopogósak, bőr hatásúak.
Negatívumok: a műanyag csukló alkatrészek nagyon gyengék. Vagyis 12 év távlatából már azok. A kesztyűtartó zsanérja letört, a hátsó hamus is, a könyöklő záróretesze is. A jobb első ajtó alsó díszléce teljesen elrohadt a sok téli sózástól, azt cseréltem. A gyári párban 72000 ft, ami nem olcsó, de rohadt drága. Ebayen lehetett volna venni használtat 150 euroért, de karcos volt, szóval inkább hagytam. Cseréltem még a hátsó hangfal takaróhálóját, ki volt törve. A hátsó ajtóban van egy kis ajtó, ami mögött a kötelező tartozékok vannak, az szintén nem zárható, mert a kis fül, ami tartja szintén letört. Egyik sem komoly dolog, de azért kicsit bosszantóak és ha az ember makulátlan autót akar, akkor ezekt is meg kell javíttatni vagy kicserélni. Ez is bele tud szaladni 150 ezerbe (díszlécek, kesztyűtartó, hamus, könyöklő stb). Nyivlán enélkül is megy az autó, de aki egy ilyen autót vesz, szerintem érdemes megcsináltatni.
Meghibásodások:
Az első, amit pár hét használat után le tudtam szűrni, az az, hogy az audi nem tud automata váltót csinálni. Vagyis ekkor még biztosan nem tudott. A multitronic váltó viszonylag gyorsan megadta magát. Lehetett menni az autóval, de ha az olaj felmelegedett, elkezdett a váltó piktogrammja villogni, nem találta a rückwärtset, néha kivágta sebességből, D-ben azt mutatta, hogy kézi kapcsolásban vagyok stb. Rettenetesen idegesített. Utánaolvastam és ekkor kristályosodott ki előttem, hogy ez egy akkor a probléma, hogy a javítására komplett iparág fejlődött ki Europa szerte. A neten milliónyi weboldal, cikk fellelhető, ami ezzel foglalkozik, az EBAY-en ezalatt a keresőszó alatt ezer javítással foglalkozó cég vagy személy jelenik meg. Német, angol, magyar stb fórumok, tanácsok stb. Szóval a lényeg, ez tönkremegy, ha akarod, ha nem, ha törődsz vele, ha nem. Ez egy rakás fos... Gyorsan túlléptem a dühön és elkezdtem a probléma megoldásán dolgozni. Az Ebayes dolgot nem kockáztattam (ki kell szerelni, elpostázni, majd egy hét múlva küldik a javíott vezérlést kb 300 euro), kerestem olyat, aki a komplett javítást vállalja garanciával. Magyarországon 2 olyan szakembert találtam, aki hiteles volt számomra. Egyet Budapesten egyet pedig Hajdúsámsonban. Mindkettővel beszéltem, majd a matek döntött, ezért a másodikat választottam. A bpi 380 ezerért vállalta, a sámsoni kereken 200ért, szálával, garanciával. Egy hét alatt elkészült az autó, azóta hibátlanul működik a váltó. Ami rossz hír, hogy a szakember szerint a mechanikus rész sem tartós, 300 ezer km körül számítani kell annak a meghibásodására is. Ennek felújítása 800 ezer és 1 milló körül van (nem átvertek, sok helyen megnéztem, ennyi az ára). Van lehetőség felújított váltót venni, ennek feltétele, hogy a régit ott kell hagyni érte + 350 ezer. Nem hangzik jól, de ennek az extrának az audiban ez az ára.
Amit még cserélni kellett a szokásos szervizeken kívül: Féklámpa kapcsoló kb 15000, termosztát 5000.
Lendkerék, pd elem, turbó még egyelőre nem hallatott magáról, az állapotfelmérésnél azt mondta a szerelőm, hogy nagyon jó állapotú, megbecsült autót találtam, lehet, hogy csak nagyon sokára fognak jelentkezni.
Összességében eddig nagyon szeretjük, voltunk hosszú úton is vele. Az ára már elfogadható szinten van és azt gondolom, hogy ha nem egy lefosott, széttaposott példányt talál az ember, akkor jó pár évig kiszolgál egy családot. Ami viszont biztos, hogy ha lesz még audim, kéziváltós lesz és ha addig születik még egy kölyök, akkor A6os.
Hibalista
- Multitronic vezérlés, féklámpa kapcsoló, termosztát.
Ide hordtam szervizbe
Régi, megszokott privát műhely Eger
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Laczkó és Tsa. Bt.Hajdúsámson, Hajnal u. 17.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 191000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf 1.6i | Következő autója? | 525i |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
