Formába öntött vezetési élmény
Szöveges ítélet
Nos, tudni kell hogy nem egy széthajtott 4-500ezer km-t futott autóról írok aminek az órája vissza van tekerve, 10 és fél évesen került hozzám, valós 173.000 km-rel. Céges autó volt, amit 3 év használat után lefoglaltak, majd 8 évig csücsült egy garázsban. Kombi, égszínkék színű nagyon ritka Style Multitronic kiadás, aminek értelmében az autó sport futóművel, gyárilag ültetett rugókkal, sport belsővel (3 ágú kormány kagylóülések) és "S", tehát sport fokozattal van felszerelve, 96KW 131LE, Fokozatmentes automata... Hihetetlen autó. Hihetetlenül jó, akinek még nem volt ilyenje és egyszer kipróbál egyet, sosem akar mást.
9 hónap és 40 ezer km. Ezalatt sikerült annyira megszeretnem, hogy mikor eladtam úgy esett mintha a fogamat húzták volna... Kívülről nagyon elegáns, fiatalos, tekintélyt parancsoló gyártás. Ami a karosszériát illeti, 10 és fél évesen 3 év használat után is kibújt egy kis rozsda a kasznin a két első sárvédőn amit újból kellett lakkozni. A két első lámpa esőben beázik, az autó sosem volt törve. Próbáltuk beragasztani körbe, de nem javított semmit, állítólag a szellőzője van eltömődve.
Az autó belseje abszolút kellemes tapintású, érezni, hogy nem olcsó kopogós műanyagokból lett összerakva. Az én autóm fekete szövet belsős volt, ennek nagy hátránya, hogy a sportülés a sok ki-be szállás közben könnyen kiszakad, a szövet megkopik és nagyon könnyen meglátszik rajta a használat, bár az enyém még meg sem volt rojtosodva 208.000 km-nél. Ha létezik autó amiben minden kézreáll, ez az. Az ülés több funkciós, fel-le, előre hátra állítható, emellett a keménységét is be lehet lőni, nagyon jó találmány. A külső visszapillantó tükrök lapja trapéz alakú, nagyon vad, sportos dolog, azonban véleményem szerint nem lehet benne jól látni, különösen tolatásnál veszélyes ha közel mész valamihez. Az autó szégyene a középkonzolon található kis gombocskák, amit ha egy műkörmöt viselő hölgy a körmével háromszor megérint, elkezd fehérre kopni! Nagyon gyenge anyag, mielőtt megvettem az autót megnéztem többet is, a legtöbbjében már fehérre kopott a kezelőszerv, az enyémben szinte még érintetlen volt.
Elektrohidraulikus kormányszervó? Mindig is irtóztam az ilyen dolgoktól, de rájöttem, nagyon jó dolog, kényelmes, nincs holtjátéka menet közben, ez különösen fontos 180-as tempónál. A futóműve nagyon pattogós, feszes, mindent megérez még egy olyan csatornafedelet is ami nincs besüppedve... Nyomvályús úton nagyon rossz, rángatja a kocsit, viszont száraz úton kanyarban körforgalomban lehet vele állat módon menni, brutális úttartása van, mint egy guruló tégladarab amit nem lehet lelökni az útról, 180-as utazóban is hasít mint egy felszállni készülő Boeing...
Automata váltó? Igen. Fokozatmentes? Igen, még jobb. Ez az első automata kocsim amit "sokáig" használtam, volt előtte egy C-vectrám egy hónapig. A különbség leírhatatlan, ezt érezni kell. Mint egy dodgem, nem érezni hogy váltasz, iszonyatosan jó, dinamikus és kényelmes. Ha jó!!! Ezt sajnos hozzá kell tenni, mert ahogy más értékelők is írták könnyen tönkremegy. Az első 1700km megtétele után nem akart R fokozatban hátramenni, csak nagyon lassan. Ezt követően elkezdett villogni a sebességfokozatot jelző szerkezet a fedélzeti computeren. Tipikus váltó elektronika hiba. Gyors kiszerelés, fel Budára, 3 óra forrasztás + kb 80ezer ft és kész is. Igen, nem olcsó, de aki ilyen audit vesz tudja is megfizetni! Hülyegyerek kezébe nem való, kényes, még a kezelése is hozzáértést igényel. Ez azt jelenti, hogy amíg a váltóban hideg az olaj nem szabad pörgetni, minél kisebb fordulaton kell vele járni főleg télen. Gyengepontja a 0-ról elindulás nagy gázzal. Ez a motor kis fordulaton is nagyon nyomatékos, a váltó halála ha valaki piros lámpánál padlóval indulés nem engedi elváltani csak 3500-4000 körül. A "nyomatékot egy kis csúszkára vezetik le" ami nagyon drága alkatrész, s ha ez elromik a két kúppal együtt 4-500 ezerbe is kerülhet a javítása, s ez sem lesz örökös. Ennek ellenére ha valaki kulturáltan vezeti és kíméli, szerintem akár 400ezret is elmegy a váltó mindenféle javítás nélkül (kivéve az elektronikát)... Erre bizonyíték a MOBILE.DE és egyéb holland és német használtautó oldalak ahol a multitronic kocsikat sok esetben 500ezer valós kilóméterrel áruljak úgy hogy a váltóba még nem nyúltak. A munkatársam is újan vette, mára már 338.000 km van benne, s ennek ellenére sem nyúltak még a váltóba az elektronikát kivéve.
A motor nem egy erőgép, a 2000-es évek elején ez még csúcstechnológiának számított, mára már azonban egy Citroen C4-es is otthagy vele. 131LE csodákra nem képes, de előzni nyugodtan lehet vele, sőt ezzel a multitronic párosítással a 180-as utazótempó sem sok, a váltó nagyon hosszú, 110-nél pörög 1850-et, 150-nél 2400-at kb. A legjobban ezt szereti, sőt a 110es tempó kicsit kevés is, szinte kívánja hogy menjél vele 150-nel. Aki ismeri a PDTDI-t, annak nem kell ecsetelnem hogy ez egy érzés, amikor rálépsz a gázra kormol egyet szürkén és elhasítasz vele :D:D:D Ennek hátránya a hátsó lökhárítóról lekaparhatatlan fekete korom folt. Na bumm legyen ez az autó legnagyobb hibája. A fogyasztás is nagyon jó, hihetetlen, de 150-nél kevesebbet eszik mint 110-zel. Az autót 65-70%-ban országúton használtam, így a fogyasztása 5,8-6,2 l között mozog. Itthon sajnos megbélyegeznek miatta mert AUDI, de összességében nagyon jó autó 200.000km-ig, utána kezdődnek a kisebb problémák, klíma, ablakfelhúzó kapcsoló, hűtő kapcsoló stb... Szervízbe csak hozzáértőhöz érdemes vinni, inkább egy drágábban dolgozó maszek aki ért az audikhoz és VW-ekhez mint egy márkaszervíz ahol hozzá nem értő dolgozók próbálják javítani a hibákat fejüket vakarva. Csak olyan vegyen ilyet akinek van rá pénze és nem ilyed meg az alkatrész áraktól, ez nem VW, ez AUDI!
Hibalista
- Vezetőoldali ablakemelő kapcsolója 15.000FT - Automata váltóelektronika 55.000FT+ki-be szerelés 5.000FT+ váltóolajcsere 20.000FT - Xenon -izzók 30.000FT/pár - Gates hosszbordásszíj kb 15ezer km után hosszában átszakadt 11.000FT - klíma feszít görgő 8.500FT - klímatömítések 10.000FT - hűtő nem kapcsolt be, kontakthiba 4.000FT - klíma ékszíjtárcsa, típushiba 25.000FT + munkadíj 5.000FT - hátsó porvédők 3.000FT/pár - bal első kerékcsapágy 10.000FT - helyzetjelző izzó cserék kb 2 havonta, nagy munka, a lámpát ki kell szedni - ablaktörlő lapát, gyári/valeo 7.500FT - első lámpák állandóan áztak annak ellenére hogy sosem volt törve, nem lett megjvítva - motorháztető nyitója letörött, 3.500FT -
Ide hordtam szervizbe
Ring-Autó Veszprém
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Ismerős
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 173000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf IV SDI | Következő autója? | Passat B5 1.9 PDTDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
