Elnyűhetetlen TDI
Szöveges ítélet
2009-ben vásároltam az autót ismerős szerelő tulajdonostól 350e kilóméterrel ami garantált volt. Nagyon jó megjelenésű volt alufelnikkel és fóliázott ablakkal. Törve sosem volt, rendkívül szép volt a fényezése is, sajnos mikor eladtam már 1-2 helyen elkezdett lepattogni a lakk. Igazából a motorja miatt is választottam ezt a típust, mert csak jót hallottam az elnyűhetetlen 1z számú 90 lovas TDI-ről és én se tudok semmi rosszat mondani róla. 430e kióméterrel a háta mögött még mindíg pöccre indult mínusz 20 fokban is, nem füstölt, nem ette az olajat és a vízet se. Persze minden karbantartást időben megkapott. Hozzáértők tanácsára grafitos olajat használtam, nekem bevállt. Fogyasztása rendkívül kedvező, autópályán hosszútávon 130al 4,5 literrel elmentem vele, de a városba is kb 6,5-7 literrel el lehet vele menni még télen is. Megjártam vele 3X a Montenegrói tengerpartot, 2X Bosznia déli részét és 2X Németországot is, persze mindezt gond nélkül! Ismerős elmondása szerint az övébe 650e!!! km volt volt amikor eladta és még mindíg nem történt konolyabb motorfelújítás rajta. Az utóbbi időben elég sokat hordanak be belőle külföldről amikben 200-300e kilóméter van és már felújított turbóval meg hengerfejjel rendelkezik. Kérdem én, hogy akkor az enyémének vagy az ismerősömének hogyhogy nem volt ilyen problémája? Egy 15-20 éves behozott autóba kizárt dolog, hogy ilyen kevés km legyen. Az enyém 22 éves volt mikor eladtam, de semmi baj nem volt vele még akkor se, csak gyarapodott a család, és kombira kellett cserélni. 2017-ben, 8 év használat után adtam el. A típus gyenge pontjaként a sok lengőkaros első felfüggesztést mondanám, kb évente 1db elkezdett kopogni. A következő autóm is diesel audi lesz!
Hibalista
- Lengőkarok kb évente 1db - 8-12 ezer Ft\db - Kormány gömbfej jobb-bal - 8 ezer Ft\db - Féltengelycsukló külső jobb-bal - 10 ezer Ft\db - Hátsó kerékcsapágyak jobb-bal - 5 ezer Ft\db - Féktárcsák - 5 ezer Ft\db - Fékpofák - 3 ezer Ft\db - Izzító gyertyák - 3 ezer\db - Vezérlés - 35 ezer Ft - Központi zár kompresszor javítás - 12 ezer Ft - Fűtőmotor csere bontottra - 5 ezer Ft - Ablaktörlő motor csere bontottra - 8 ezer Ft
Ide hordtam szervizbe
Főként ismerőssel szereltettem, vagy saját magam végeztem a javításokat.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 350000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | VW Passat IV | Következő autója? | A4 B6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
