Drága presztízs - a Suzuki színében
Szöveges ítélet
Az autó igazán jó tulajdonságait nehezebb mind összeszedni, ezért itt a lista a kevésbé jókról.
Az automatával lejtőn nem megy a motorfék, ezért ekkor jön a "kézi" váltás - egyébként a tiptronic funkciót nem használom. Az automata amúgy rendben van.
Hátul kicsi: az A4 Avant hosszához képest hiányzik 20 centi a hátsó üléssorból és 20 centi a csomagtérből (összesen 40 cm), ezért mindenképpen kényszermegoldás hátra embereket ültetni. A csomagtér elfogadható.
Az autó hibája továbbá a bőrülés, amelyről sokan próbáltak lebeszélni... Nyáron meleg, télen hideg (az ülésfűtés ellenére), ezért SOHA nem kell többé bőr, nagyon kényelmetlen.
Még az ülés: a sportülés kényelmetlen, beszálláskor különösen rossz, hosszú úton pedig összenyomja a lábamat (nem vagyok pufi). Ez sem kell újra. Ráadásul az üléspozíció miatt pl. nagymamákat jobb nem ezzel vinni: se hátul (kicsi) se elöl (sportülés). A beszállás nehézkes.
Szubjektív, nem mért dolog, de mintha a fényszóró (nem xenon) nem adna rendes fényt - persze nem a Kispolskihoz, hanem mondjuk egy Yarishoz képest.
Utasok az erejére panaszkodnak, lassúnak érzik (105 LE), lehet, hogy én vagyok öreguras.
Presztízse viszont van, sokkal könnyebben beengednek a sorba sávváltáskor, nem dudálnak, nem próbálnak letolni az útról a szabályos sebesség 80%-nál, nem méltatlankodnak és nem mutogatnak a vélt sérelmek miatt a t. közlekedő társak - nem úgy, mint az előbb említett kis Toyota esetén.
Amit a vásárláskor nem értettem, miért nincsenek igazán jó színek ehhez a kocsihoz. A leginkább az Avus-ezüst tetszett, de azt csak S-Line felszereltséggel lehet kapni (vagy plusz sok százezerért, egyedileg színként rendelve), ahhoz meg jár (!) a sportfutómű, ami meg ráz. Szóval maradtam a kereskedő által javasolt ún. Suzuki-ezüstnél (Tóezüst-metál).
Még egy vásáráskor elkövetett hiba: elfelejtettem a szériaként adott fabetét helyett alu dekort kérni (ingyen lett volna), ezért most szép (???) fabetét ékesíti a belső teret.
Nagynak tűnik az értékvesztés, az autó listaára újonnan 7,2 volt (na persze: bőrülés, automata, CD-váltó, ülésfűtés), most majdnem 3 évesen cca. 3,4 a finanszírozó szerint.
Azt hiszem, nem vennék újra ilyet, főleg a horror szervizszámlák miatt, olyan hülyének nézős ez a dolog.
Nem volt mellényúlás, de remek vétel sem...
Hibalista
- Távirányító (kulcsban) 20 ezernél, újraprogramozva (vagy mi...) újabb 10 ezer után ismét, tartalék kulcs jó
- Ablakmosó fúvóka csere 45 ezer km-nél
- Hátsó kerékcsapágy 65 ezer km-nél, utána nem sokkal lambdaszonda (vagy valami ilyesmi) csere 55 ezerért
- A 90 ezres szerviz kb. 350 ezer Ft volt, javítás nélkül, csak az előírtak szerint. A szélvédő 100 ezernél a Golfnál megszokott módon elrepedt. A hátsó ablakmosó fúvóka megint nem működik. A fogyasztás hosszú távon 7,9 liter/100 km vegyes használatban.
-
Ide hordtam szervizbe
Porsche M5 - mindent rendesen megcsinálnak - jó drágán
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Golf 1.4 Euro Edition | Következő autója? | ??? |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
