A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Audi » A3 Sportback (2004-2011)

A3 Sportback A3 Sportback 1,9 PDTI DPF 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Brutál dühös kis fekete pattanás a visszapillantódban

Szöveges ítélet

Még csak 1 hónapja van nálam az autó (a szerkesztőnek: ne dobjátok kukába, ígérem, rendszeresen írok róla! :-), de meg kell mondjam, kezdem érteni, miért is kerül 7 millióba. Céges autóként használom, de mivel nekem kell kitermelnem a fenntartásának költségeit, olyan, mintha a sajátom lenne. Egy Focusból ültem át és őszintén szólva nem kívánkozok másik autóba. Ültem már hasonló autóban (BMW 2006. 320d és 2005. 730d) de ezt a kényelmet semelyik nem múlta felül. A Focus kombinkat bármennyire is imádom és dédelgetem nem lehet egy lapon említeni vele. Hiába a szinte azonos felszereltség, ég és föld. Az Audi szervója után a Focusban mintha nem is lenne semmi...
Na de, maradjunk ennél. A Porsche Pestnél vettük át, nagyon korrektek és precízek voltak. Kicsit féltem az 1,9-es PDTI-től, mondván, hogy gyenge lesz, de egészen kibékültem vele. 1800-as fordulat alatt haldoklik, borzalmasan ketyereg, aztán magára talál, a turbó fütyörészik, a kocsi meg szépen elböcölészik. No problem. A ketyergés eleinte idegesített, de hál´ Istennek, nagyon jó kis CD-s rádió került a kocsiba. Gyári, de elképesztően jól szól, MP3-as CD-ket gond nélkül lejátssza és rengeteg opció áll rendelkezésre a tökéletes hangzás beállításához. Arról nem beszélve, hogy az egész belső kialakítás nagyon ergonómikus, minden kézre áll és megfelelő méretű. Az ülések nagyon kényelmesek a kétzónás klíma kiváló, nem vesz vissza a motor teljesítményéből. A hátsó ülésekre nem ültetnék senkit, márcsak azért sem, mert 2 méteres vagyok. Mondjuk az azért gáz, hogy ebben a számomra kis méretű autóban kényelmesebben elférek még előre húzott ülésnél is (tehát mögém még be tud ülni egy mazohista), mint a Focus kombinkban, ahol a középkonzol a maga bamba nagy böszme felesleges helyfoglalásával hazavágja a vezetőoldali lábteret. Ja, és a Focus kombi min. 20 centivel hosszabb.
A sebváltó viszont gáz. Kotyog, ketyeg, nem mindig ugrik be sebességbe, és iszonyúan ráz alacsony fordulaton. Mondjuk ilyenkor a kuplungon is érzem, hogy ez bizony még a régi 1,9-es turbódízel. A futómű nagyon jó, a kocsi nagyon biztonságos, jól tartja az utat. A kocsi alapára nagyon magas, de az alapmodell tele van hasznos extrákkal: esőérzékelő ablaktörlő, elsötétülő visszapillantó tükör, elektromos ablakemelő elöl, hátul, fűthető külső visszapillantók, kétzónás automata klíma, kikapcsolható légzsák, kipörgésgátló és gyerekülés-előkészítés (habár ez utóbbi tök fölösleges, mert kipróbáltam, semmit nem lehet beletuszkolni, ami gyerekülésnek nevezhető). Ettől függetlenül családos ember lévén ennyi pénzért pl. S-Maxot vennék saját autónak.
Amit nagyon bírok benne, az az autópályán jön ki igazán. Nem megy gyorsan, nem "horzsol", de olyan tekintélyt parancsoló, hogy az hihetetlen. Mikor meglátják a visszapillantóban, mindenki engedelmesen lehúzódik, gondolván, egy A4-es érkezett meg mögém. Aztán mikor elhúzok mellettük, akkor esik le, hogy ez "csak" egy A3-as, nem pedig egy A4 kombi. Az első gyárilag morcosra sikerült lámpák és s közéjük nyomott, üvöltő vadnak tűnő böszme nagy, földet súroló hűtőrács elrettentően hat a visszapillantóban. A kocsi amúgy is alacsony, olyan, mintha ültetve lenne. Ez mondjuk nekem, 2 méteres fájós derekú embernek ki- és beszállásnál kész kínszenvedés.
A csomagtartó meglepően nagy, lehet bele pakolni rendesen. Sokat gondolkodtam, kinek jó a Sportback. Üzleti célra kiváló. Tekintélye van, nem túl nagy így könnyű vele közlekedni. De sokan akkor inkább már A4-et vesznek, mert túl nagy különbség nincs árban köztük. Az biztos, arra "megtanított", hogy ezentúl Audiban gondolkodjak. De A3-as Magáncélra? Családnak kicsi, egyedülállónak családias, második autónak értelmetlen, mert se nem szaladgálós bevásárlóautó, se nem sportautó. Szóval nagyon szeretem, nagyon jó, de nem értem, minek gyártják. :-)

FRISSÍTÉS - 2008.06
Sok minden történt az autóval 1 év alatt. Először is viharkár érte és az egész autó totálkár lett - kívülről. Minden külső porcikája összetört, az összes ablak eltört vagy megrepedt, a turbó műanyagelemei a motorház alatt darabokra törtek. Borzalmas látvány volt, mikor megláttam, megértettem, mit jelenet a "földbe gyökerezett a lába" kijelentés. Becsületére legyen mondva, lábon elment a Porsche Pesthez.
Teljesen helyrehozták, az egész kocsi újjá született. De azért itt cicereg, ott nyekereg a műanyag... már nem a régi. Volt még két koccanásom is utána, cserélni kellett a lökhárító tartó merevítőjét (valami ilyesmi névvel vakítottak), amire 3 hétig vártam és így klíma nélkül kellett használnom a kocsit (mivel a klímát az ütközés beküldte a motortérbe és megakadtak a ventillátorok). ÉS itt jön a dolog szépsége: egy 7 millió forintos autóban, ha a klímát kikapcsolod, vagy nem működik, NINCS SZELLŐZÉS! Az ablakot lehúzhatod, de ennyi, ha a klíma OFF, nincs szabad levegőztetés opció. Gondoltam, én vagyok a hülye, ugyebár, megnézem e kezelési útmutatót. DE ott se írtak ilyen opcióról. Úgyhogy 3 hétig közlekedtem vele a fővárosi forgalomban lehúzott ablakkal, és miközben állig begombolkozva, nyakkendőben patakokban folyt rólam a veríték, suzukisok és népautósok mosolyogtam rám zárt és klimatizált autóikból. Remélem, senki nem dobta fel a bakellókat az Audi tervezőmérnökei közül, mert pár ezerszer elkívántam őket Tarantino Moteljébe. Ráadásul az egyes-kettes játékban a motor hamar melegedett és ilyenkor kétségbeesve próbálta az egyik ventillátort beüzemelni (szerencsére azt, amelyik csak félig állt bele a generátorba, a másik ugyanis a gyújtáselosztóval kávézgatott), ami egy 20-as éveit taposó és sörösdobozzal hekkelt simsonkipufogó történelmi hangjait idézte.
De mit tehetnék... megcsinálták és továbbra is imádom. Most már cicereg és csörög-zörög, de kényelmes, és 198 centimhez képest kompromisszumképes. Nagy csomagtér, minimális fogyasztás és a motorhoz képest elfogadható teljesítmény. Leszámítva a sorscsapásokat, hibátlan autó. Minden kézre áll, tökéletes. És felül kell bíráljam magam: nem csak nőknek való, bevásárlásra. Megjártam vele többször Prágát, egyszer Rijekát, számtalanszor Bécset és Ausztriát és minden szempontból megállta a helyét. Dugig pakoltuk, négyen utaztunk vele, tárgyalni járok vele, de síelni is és egyszerűen elnyűhetetlen. Családi autó, szabadidőautó, idősebb házaspárok alacsony fogyasztású "kisautója", "kezdő" cégvezetők és üzletemberek presztízsautója - ez az Audi A3 Sportback.

UPDATE 2009.01.30
Nos, mai nappal megváltam hőn szeretett Kis fekete pattanásomtól, de nem került messzire, kolléganőmé lett. Az elmúlt több mint fél évben még kétszer koccantam vele, így a kocsi eleje eléggé eklektikus képet mutat. A legszomorúbb, hogy mind kétszer egy vonóhorgos Suzuki fulladt le előttem piroslámpa utáni indulásnál. Én belöktem őket, ők meg elhajtottak szó nélkül. Kissé bosszantó, de ez van. A szervízben ránézésre a korábbi 300e felment 500e Forintra, így maradt ahogy van: egyben van, messziről még szép is.

Az autót imádtam, minden vele megtett kilóméter örök élmény marad. Mindenki ugratott, hogy nekem ez kicsi autó, de most, hogy egy 320 dízelben ülök, még mindíg eszembe jut az A3-as Sportback. Nőies autó, nőknek készült lágy szervóval, könnyen és nagy úton járó sebváltóval, lehelletfinom kuplunggal. De én nekem mindig az a Dühös Kis Fekete Törpeerő marad a maga kis 105 lóerejével. Mert kerreg az a dízel ugyan, de nagyon teszi a dolgát. Örök szerelem marad.

Hibalista

- Egyelőre semmi. A szélvédőt betörte egy ponton egy hídról dobálódzó hülye gyerek.

Ide hordtam szervizbe

Az említett viharkárhoz: a Porsche Pest Audi részlege egy trágyadék bagázs. Első szervízt lepasszolták, a viharkáros autót meg átküldték a szomszádos VW szalonba. Ott elküldtek először a francba, hogy mit képzelek, hogy munkaidő végén jövök (bocs, hogy élek). Mikor meglátták a kocsit, ki se engedtek. Utána már rendesek voltak, becsülettel megcsinálták, le a kalappal előttük. Utána első szervízt is végeztek, jó drágán. Az első koccanásnál 300 000-ért akarták megcsinálni, hogy mennyi idő alatt, az kérdéses, lehet 3 hét is. Kiröhögtem őket és elhúztam.

UPDATE 2009.01.30
Szervíz: 250e (fékbetét, ablaktörlő, motorolaj-csere és szélvédő-javítás). Szerintem sok.
Defekt: ugyanabban a szervízben 1200 Forintért javították. Nem értem az árképzést.
Emelek viszont az "Audi bagázs" pontszámán, mert most ők foglalkoztak az autóval és jééé, velem, a a vevővel is! "Kér egy kávét uram?" Ejha, gondoltam, mi történt, a Jótündér Keresztanya Q5-öst csinált a Fekete Törpéből? De nem, szimplán egy kedves, segítőkész munkafelvevőhöz kerültem. A nevét nem írhatom le, de miatta kap egy 7-est az Audi Szervíz.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Második koccanás után klíma meghalt, motortérben látható volt a kár. Az előzőeken okulva, maradt a már régebben a Fókánál jól bevált módszer: ismerősöm ismerőse. Elvivés, megnézés, rövid gondolkodás, telefonálás, alkatrészrendelés. 1 hét várakozás, 4 óra(!) szerelés. Kocs kész, szuperül megy, klíma van, ügyfél boldog. Mindezt 50 000-ért, jó, fényezés nélkül. Akkor is no comment. (És ez itt a reklám helye: kis műhely Újpesten a Váci út végénél, balra le a Dunapartra egy nagyobb telephelyen a jacht- és hajójavító után.)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 52000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Focus II 1,6 VTC-Ti Következő autója? BMW 320d
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Audi A3 Sportback 2004 (2004 - 2007)

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)